2024-11-24, 19:15
Medlem
talcsofts avatar
Har varit på Pinchos i Örnsköldsvik och Katrineholm och varje besök är det så lite ätande gäster att man knappt vågar prata i sitt sällskap för att det är så tyst och lugnt i lokalen. Personalen har varit övertrevliga 18-åringar. Här har de serverat maten, har inte behövt hämta själv.

Är Pinchos på fallrepet?
Citera
2024-12-08, 20:46
Medlem
Smarree88s avatar
Lätt bästa Restaurangkedjan i Sverige
Har besökt flera i olika delar av landet.
Har alltid varit mycket folk, förutom under Corona, då var det lite lugnare.
Citera
2024-12-08, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smarree88

Vilka kedjor jämför du med? Har du prövat andra ställen som serverar tapas, även om det inte är en kedja? Med tanke på vad Pinchos har på menyn. Vad är det som gör att du tycker att det är bästa kedjan?

Nyfiken, främst för att jag inte håller med.
Citera
2024-12-08, 22:21
Medlem
Smarree88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amberfly
Vilka kedjor jämför du med? Har du prövat andra ställen som serverar tapas, även om det inte är en kedja? Med tanke på vad Pinchos har på menyn. Vad är det som gör att du tycker att det är bästa kedjan?

Nyfiken, främst för att jag inte håller med.

Jag jämför med kedjor som Max, Donken, Frasses och Pizzerior.

Nä, har inte ätit på så många andra tapas restauranger.

Pinchos är bäst för att:
+ Coolt beställa i mobil appen.
+ Man får mycket bonus så man senare får riktigt bra rabatt.
+ Mysiga Restauranger.
+ Massor av olika spännande Tapas att välja mellan.
+ Dom byter regelbundet ut rätterna med några nya.
+ Enkel meny på Svenska så man förstår vad det är.
+ Popcorn ingår.
+ ÖL!
Senast redigerad av Smarree88 2024-12-08 kl. 22:24.
Citera
2024-12-14, 10:12
Medlem
swebarbs avatar
Citat:

Ja om du gillar halvfabrikat och små rätter som bara värms upp på plats och man får göra allt jobb hämta maten själv så måste du ha en väldigt låg standard var du väljer att äta ute.

Sorgligt
Citera
2024-12-15, 01:31
Medlem
Citat:

Pinchos är bäst för att:
+ Mysiga Restauranger.
+ Popcorn ingår.
+ ÖL!

Jag har egentligen inget emot att beställa i en app eller en självbetjäningsautomat. Det funkar på snabbmatsrestauranger. Men jag tycker inte det är coolt att beställa i en app. Pinchos är väl mer restaurangkedja, och då vill jag gärna ha bordsservering och serveringspersonal. Inte beställa i en app, och hämta mat och dryck själv.

Jag gillar popcorn, men vill inte gärna ha det i samband med att jag äter mat. Det är säkert roligare för barn.

1 krona motsvarar en poäng, och man behöver 300 poäng för att få en gratis tapas. Man kan inte använda sig av gratis tapas samma dag som man har tjänat ihop tillräckligt med poäng heller. Så det passar väl bäst om man äter där regelbundet. Det är kul om det uppskattas av andra, men det är inget som passar mig. Finns det andra bra rabatter? Det är mest gratis tapas som nämns för The

Har ingen koll på Frasses. Men McDonalds, Max, Burger King och Sibylla har regelbundet nyheter och kampanjer när det gäller menyn. Även andra kedjor har det, samt restauranger som inte är en del av någon kedja. Så det är väl inget som gör Pinchos bättre än andra ställen.

Menyer är i regel enkla. Samt på svenska. I alla fall på de ställen som du väljer att jämföra med.

Matmässigt så tycker jag att det finns andra ställen som serverar bättre tapas. I regel är det vanliga restauranger med spansk inriktning. Brukar vara dyrare, men bättre kvalitet och betydligt godare. Det var därför jag undrade vad du jämförde med.

Miljön. Där kan jag åtminstone tycka att det är trevligare på Pinchos än på tex en vanlig pizzeria eller McDonalds, Max, något gatukök eller liknande. Även om det finns mysigare ställen.
Citera
2024-12-15, 10:55
Bannlyst
Citat:

Pinchos är bäst för att:
+ Mysiga Restauranger.
+ Popcorn ingår.
+ ÖL!

Det här måste du faktiskt utveckla.

- coolt att beställa i app? Förklara hur, jagvtycker det är ocoolt att behöva greja med mobilen när man är på restaurang. Det är coolare att ha uppassning vid bordet.

- Bra bonus? Om du besäller för 300kr får du en liten rätt ’gratis’. Förstår du inte att du redan har betalt överpris för det du får ’gratis’?

- Restaurangerna är mysiga när det kommer till inredningen, men alla dessa barn och allt spring, tycker du verkligen att det är mys?

- till att börja med serverar Pinchos inte tapas, inte ens Pinchos själva hävdar det. Där serveras rätter och snacks i miniformat, ofta med inspiration från olika matkulturer runt om i världen. Men nämn en enda rätt på Pinchos meny som du uppfattar som ’spännande’.

- menyer på svenska finns på dom allra flesta restauranger i Sverige, om inte alla.
Citera
2024-12-15, 11:40
Medlem
Smarree88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batardhus
Det här måste du faktiskt utveckla.

- coolt att beställa i app? Förklara hur, jagvtycker det är ocoolt att behöva greja med mobilen när man är på restaurang. Det är coolare att ha uppassning vid bordet.

- Bra bonus? Om du besäller för 300kr får du en liten rätt ’gratis’. Förstår du inte att du redan har betalt överpris för det du får ’gratis’?

- Restaurangerna är mysiga när det kommer till inredningen, men alla dessa barn och allt spring, tycker du verkligen att det är mys?

- till att börja med serverar Pinchos inte tapas, inte ens Pinchos själva hävdar det. Där serveras rätter och snacks i miniformat, ofta med inspiration från olika matkulturer runt om i världen. Men nämn en enda rätt på Pinchos meny som du uppfattar som ’spännande’.

- menyer på svenska finns på dom allra flesta restauranger i Sverige, om inte alla.

Därför att mobilen är framtiden att beställa med, det klart det är coolt!
Så gammaldags att beställa av en människa.

Jag skiter väll i att det är överpris.
Många finare restauranger tar överpris.
Och Pinchos är en fin å mysig restaurang 😊

Det finns många restauranger i Stockholm som har sin meny på engelska så man knappt fattar vad det är dom erbjuder.
Då tycker jag inte det är roligt att beställa på sånna ställen.
Många i personalen kan inte ens svenska häller, så då blir det ännu svårare att förstå 😛
Därför ä Pinchos bättre där det blir enkelt att läsa menyn på mobilen på Svenska.

Jag skiter väll i om det inte heter Tapas, det ser ut som Tapas, då kallar jag det Tapas.
Så enkelt är det.
Citera
2024-12-15, 12:05
Bannlyst
Citat:
Därför att mobilen är framtiden att beställa med, det klart det är coolt!
Så gammaldags att beställa av en människa.

Jag skiter väll i att det är överpris.
Många finare restauranger tar överpris.
Och Pinchos är en fin å mysig restaurang 😊

Det finns många restauranger i Stockholm som har sin meny på engelska så man knappt fattar vad det är dom erbjuder.
Då tycker jag inte det är roligt att beställa på sånna ställen.
Många i personalen kan inte ens svenska häller, så då blir det ännu svårare att förstå 😛
Därför ä Pinchos bättre där det blir enkelt att läsa menyn på mobilen på Svenska.

Jag skiter väll i om det inte heter Tapas, det ser ut som Tapas, då kallar jag det Tapas.
Så enkelt är det.

Nämn då en enda restaurang som har sin meny på enbart engelska. Bara en enda.

Och en enda finare restaurang som tar överpriser i paritet med Pinchos.

Jag antar att du inte är på restaurang så ofta, men Pinchos är unikt i sitt koncept att ta beställningar i stort sett enbart grnom gästens egen mobil.
Att beställa av en människa är fortfarande det normala och vanliga förfarandet.
Citera
2024-12-15, 12:17
Medlem
Smarree88s avatar
Citat:
Nämn då en enda restaurang som har sin meny på enbart engelska. Bara en enda.

Och en enda finare restaurang som tar överpriser i paritet med Pinchos.

Jag antar att du inte är på restaurang så ofta, men Pinchos är unikt i sitt koncept att ta beställningar i stort sett enbart grnom gästens egen mobil.
Att beställa av en människa är fortfarande det normala och vanliga förfarandet.

Inte kommer jag ihåg vad dom restauranger va heter.
Dom menyer jag sett på väggen eller på restaurangens borde har varit på engelska.

Jag äter ute ca 1 gång i veckan så jag är ofta på restaurang 😛
Citera
2024-12-15, 12:23
Bannlyst
Citat:
Inte kommer jag ihåg vad dom restauranger va heter.
Dom menyer jag sett på väggen eller på restaurangens borde har varit på engelska.

Jag äter ute ca 1 gång i veckan så jag är ofta på restaurang 😛

Om du är så säker på det där med enbstt engelska menyer så borde du komma ihåg en enda.
Vilka finare restauranger äter du, där du tycker att du betalar överpris?
Om du äter ute så relativt ofta så borde du väl ha stött på tapas någon gång?
Citera
2024-12-15, 12:27
Medlem
Smarree88s avatar
Citat:
Om du är så säker på det där med enbstt engelska menyer så borde du komma ihåg en enda.
Vilka finare restauranger äter du, där du tycker att du betalar överpris?
Om du äter ute så relativt ofta så borde du väl ha stött på tapas någon gång?

Jag kan väll för fan se om det står Engelska eller Svenska på menyn? 😡

Det tänker jag inte berätta eftersom det kan avslöja på position.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in