Citat:
Ursprungligen postat av
Rotel
Mycket gnäll på Calle och visst det har alltid varit upp och ner kring honom men det är väl brist på talanger i Sverige som är det stora problemet. Hade vi fått fram nya talanger så skulle Calle 35 år inte ens vara aktuell i landslaget.
Talanger saknas delvis pga ingen vill börja med en sport vars ansikte utåt är total loser.
De talanger vi ändå haft har fördärvats pga felaktigt träning. Träningskulturen i landslaget verkar obefintlig och alla åkare ger ett oseriöst intryck.
Det är vad som hände i en organisation med dålig kultur. Man kan dra en parallell till ett företag. Finns det en parasit som informell ledare spelar det ingen roll hur många gånger man byter chefer eller inriktning organisation kommer inte fungera innan man rensar ut parasiten.
Att avlägsna störande element är inget nytt i skidsverige, Maria Rydqvist petades helt inför Sotji-OS, fick inte vara med på förlägret inför hemma-VM och kastades helt ut från landslaget för att hon var en energitjuv.
Att landslaget ännu inte identifierat Calle som problemet utan låter tumören växa skrämmer mig. För varje dag han är kvar i landslaget blir det svårare att ändra trenden. Just nu är jag rädd att Poromaa håller på att förvandlas till mini-Calle och fortsätter erodera kulturen när Calle ger sig. Eller att Calle som är för dum för ett riktigt jobb kommer tjata sig till en ledarroll…