2024-12-14, 08:31
  #1321
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svamp7
Han stod ju över lopp i både beito ruka och Lillehammer
Ja, det var ju för att han kände sig dålig.
Citera
2024-12-14, 10:45
  #1322
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
är väl 2022 han fick till det bra i Falun ? sedan dess väl 3 topp sex i VM är väl rätt bra och ca 2 sek från guldet på fem milen om du missat det ja några pall platser i WC finns också efter det. men vet inte om du tycker det är bra resultat? men närmare VM guld än både Frida och Linn vid senaste VM var Calle som jämförelse

calle stod väl över rullskidtävlingar innan säsongen för att han hade problem med ryggen ? så va väl inget nytt

Nära räknas inte på fortet.
Citera
2024-12-14, 11:28
  #1323
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
är väl 2022 han fick till det bra i Falun ? sedan dess väl 3 topp sex i VM är väl rätt bra och ca 2 sek från guldet på fem milen om du missat det ja några pall platser i WC finns också efter det. men vet inte om du tycker det är bra resultat? men närmare VM guld än både Frida och Linn vid senaste VM var Calle som jämförelse

calle stod väl över rullskidtävlingar innan säsongen för att han hade problem med ryggen ? så va väl inget nytt

Det känns som att Frallan med sitt medaljskåp inte bryr sig om Calles tidningsutklipp från det loppet.

Sen ska man komma ihåg att samtliga mästerskapsmedaljer Carl-Clown den Store har vunnit, har varit i stafetter där han kunnat parasitera sig till medaljerna.
Citera
2024-12-14, 22:09
  #1324
Medlem
Mycket gnäll på Calle och visst det har alltid varit upp och ner kring honom men det är väl brist på talanger i Sverige som är det stora problemet. Hade vi fått fram nya talanger så skulle Calle 35 år inte ens vara aktuell i landslaget.
Citera
2024-12-14, 22:45
  #1325
Medlem
Surgubben-Jans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotel
Mycket gnäll på Calle och visst det har alltid varit upp och ner kring honom men det är väl brist på talanger i Sverige som är det stora problemet. Hade vi fått fram nya talanger så skulle Calle 35 år inte ens vara aktuell i landslaget.
Talanger saknas delvis pga ingen vill börja med en sport vars ansikte utåt är total loser.

De talanger vi ändå haft har fördärvats pga felaktigt träning. Träningskulturen i landslaget verkar obefintlig och alla åkare ger ett oseriöst intryck.

Det är vad som hände i en organisation med dålig kultur. Man kan dra en parallell till ett företag. Finns det en parasit som informell ledare spelar det ingen roll hur många gånger man byter chefer eller inriktning organisation kommer inte fungera innan man rensar ut parasiten.

Att avlägsna störande element är inget nytt i skidsverige, Maria Rydqvist petades helt inför Sotji-OS, fick inte vara med på förlägret inför hemma-VM och kastades helt ut från landslaget för att hon var en energitjuv.

Att landslaget ännu inte identifierat Calle som problemet utan låter tumören växa skrämmer mig. För varje dag han är kvar i landslaget blir det svårare att ändra trenden. Just nu är jag rädd att Poromaa håller på att förvandlas till mini-Calle och fortsätter erodera kulturen när Calle ger sig. Eller att Calle som är för dum för ett riktigt jobb kommer tjata sig till en ledarroll…
Citera
2024-12-14, 23:08
  #1326
Medlem
GretaForPresidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surgubben-Jan
Talanger saknas delvis pga ingen vill börja med en sport vars ansikte utåt är total loser.

De talanger vi ändå haft har fördärvats pga felaktigt träning. Träningskulturen i landslaget verkar obefintlig och alla åkare ger ett oseriöst intryck.

Det är vad som hände i en organisation med dålig kultur. Man kan dra en parallell till ett företag. Finns det en parasit som informell ledare spelar det ingen roll hur många gånger man byter chefer eller inriktning organisation kommer inte fungera innan man rensar ut parasiten.

Att avlägsna störande element är inget nytt i skidsverige, Maria Rydqvist petades helt inför Sotji-OS, fick inte vara med på förlägret inför hemma-VM och kastades helt ut från landslaget för att hon var en energitjuv.

Att landslaget ännu inte identifierat Calle som problemet utan låter tumören växa skrämmer mig. För varje dag han är kvar i landslaget blir det svårare att ändra trenden. Just nu är jag rädd att Poromaa håller på att förvandlas till mini-Calle och fortsätter erodera kulturen när Calle ger sig. Eller att Calle som är för dum för ett riktigt jobb kommer tjata sig till en ledarroll…

Jan - det är idrott, skidåkning, och på lek - det är inte på liv & död, det är bara en underhållning…

Ett ”sänke” i politiska sammanhang är något helt annat - typ Ebba Busch - hellre Calle som minister är populisten Busch.
Citera
2024-12-15, 04:42
  #1327
Medlem
Jonna Sundling måste ta och satsa på totala världscupen nu när hon har chansen. Hon skulle bli historisk och klara något som varken Charlotte Kalla eller Stina Nilsson klarade.

Varför optimera för ett till VM guld i sprint när det finns chans att vinna något som ingen annan svenska någonsin vunnit?

Dessutom går det ju att vinna både och.
Citera
2024-12-15, 07:26
  #1328
Medlem
Symptomatiskt annars att vi är tre veckor in på säsongen och i det urstarka svenska damlaget finns det nu bara en åkare kvar som vi ens kan hoppas kan vinna totalen.
Citera
2024-12-15, 08:07
  #1329
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rcs
Jonna Sundling måste ta och satsa på totala världscupen nu när hon har chansen. Hon skulle bli historisk och klara något som varken Charlotte Kalla eller Stina Nilsson klarade.

Varför optimera för ett till VM guld i sprint när det finns chans att vinna något som ingen annan svenska någonsin vunnit?

Dessutom går det ju att vinna både och.

Så du tycker inte att Jonna själv kan bestämma vad hon vill prioritera?
Citera
2024-12-15, 08:10
  #1330
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lime32
Symptomatiskt annars att vi är tre veckor in på säsongen och i det urstarka svenska damlaget finns det nu bara en åkare kvar som vi ens kan hoppas kan vinna totalen.

Det kanske beror på att ingen i det "urstarka svenska damlaget" satsar på att vinna "totalen" utan väljer att satsa på VM istället.
Citera
2024-12-15, 08:25
  #1331
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lime32
Symptomatiskt annars att vi är tre veckor in på säsongen och i det urstarka svenska damlaget finns det nu bara en åkare kvar som vi ens kan hoppas kan vinna totalen.
Det är en mer än vad jag trodde för tre veckor sedan
Citera
2024-12-15, 11:04
  #1332
Medlem
Mrkakksnakks avatar
Så trött på att svenska landslaget aldrig satsar på seger i den totala världscupen. Med åkare som Jonna, Frida och Linn är det för dåligt att Sverige fortsatt kommer ha 0 totala världscupsegrar när de slutar.

Världscuplopp ska stås över hit och dit för att passa in på planen. När vi har undantagsåkare, låt dem åka utan att va så jäkla oroliga för att det råkar va ett mästerskap 3 av 4 år.

Johaug och Diggins kommer åka i princip alla lopp OCH göra bra mästerskap.

Med den svenska inställningen kommer ingen av de svenska ha chansen efter Linns nesliga andraplats förra säsongen.

Så tråkigt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in