2024-12-15, 06:24
Medlem
slaimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proliferate
Och pressen jagar. Sjukt.
Tack och lov
Citera
2024-12-15, 06:39
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adidas
Nu är Djerfen utan tvekan ett svin men folk som dig ger jag inte mycket för heller. Buhuuu min förrförra(!) chef var hemsk och brukade få vredesutbrott buhuu. Väx upp tamejfan

Växer gärna upp, men inte med sådana chefer.
Citera
2024-12-15, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr H
Helt rätt. Ungar som kommer ut i arbetslivet har aldrig mött några krav.
Blir en kulturkrock.
Tycker nog att kulturkrock är lite fel ord , jag förstår vad du menar, men tror nog inte den curlade lillen förstår !
Jag skulle snarare vilja kalla det för reality check, eller reality chock!

Jag är själv arbetsledare och har träffat på massvis av dessa i mitt fall män, jaja de kallar sig själva det , har varit med om med fler än en att underläppen börjar vibrera och det börjar vattnas i ögonen om de får en tillrättavisning, ibland har det räckt att man endast guidat in dem på rätt spår när de gjort saker totalt fel!
MEN jag drar absolut inte alla över en kant! Där är väldigt många som är väldigt duktiga som klarar av direktiv och guidning, till och med är tacksamma att de blir tillsagda för då lär de sig, blir duktigare , jobbet blir enklare , man behöver inte rätta till felaktigheter OCH detta i sin tur leder näst intill 100% mer pengar på kontot den 25:e !
Men, suck 😮‍💨, dessa sönder curlade stackare alltså!
Citera
2024-12-15, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrLobba
Ja hon är inte snygg, hon är average.
Såg bättre ut i denna intervjun 2017 (https://sverigesradio.se/artikel/6736481) än vad hon gör nu och nej det är inte pga botox och fillers nu, dessutom ska hon vara glad att hon har haft anoerxia för utan det hade hon varit riktigt mullig/tjock nu.
Det syns i ansiktet på henne och hennes överarmar att det börjar bli mulligt, dessutom så klär hon sig som skit, dvs hela kombinationen, inte bara ett plagg utan hela outfiten är helt uppochner.
Som detta exemplet: https://scontent-arn2-1.cdninstagram.com/v/t51.29350-15/468707237_537473705922947_4673270701650079674_n.jp g?stp=dst-jpg_e35_p1080x1080_tt6&_nc_ht=scontent-arn2-1.cdninstagram.com&_nc_cat=1&_nc_ohc=_rIMDgGaYM8Q7 kNvgHiOsAK&_nc_gid=584ead15e09846c4bf2cf57062eb0cb f&edm=AGenrX8BAAAA&ccb=7-5&oh=00_AYDzTUi3bhDtcLxmfwqEMROjDWFlFddhtE_DJ-mln5oMHg&oe=6763D708&_nc_sid=ed990e

Någon som vet hur hon fick 3 miljoner följare? Enligt 2017 hade hon nästan 200.000 följare, startade hon företaget och SEN fick upp till 3 miljoner följare eller fick hon mer och mer följare och SEN startade företaget?
Hade varit intressant att veta, för det är ganska vanligt med fejkade följare, tänker att hon kanske efter några hundratusen följare köpte några hundratusen fler kanske upp tills hon hade 1 miljon sen börjar ju folk följa strömmen, speciellt unga flickor, ser dom att hon har 1 miljon följare så "måste det vara något speciellt med henne" så börjar dom följa osv osv
Efter det så kan hon börja sälja in sig själv till företag osv eller investerare, det är bara en teori från min sida.Är det så att hon startade klädelsföretaget och sen började få massa följare så är det en annan sak.

Hon köper säkert hundratusentals följare nu för att kompensera raset. Sen får man automatiskt massvis av bots och random personer som följer en så fort man har ett offentligt konto. Jag har mitt privat för att jag vill ha det så men vet när jag provat ha det öppet att det kommer 50 följare om dagen som är en massa bot-konton. Plus andra.
Citera
2024-12-15, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Om man arbetar för Matilda så ingår det i den låga lönen att man får äran att träffa henne?
Hon menar alltså att man inte kan klaga på att man har en något lägre lön eftersom man får äran att träffa detta orakel?

Då har man verkligen osunt höga tankar om sig själv.
ELLER så misstolkar, förvränger och förljuger man som en lättkränkt sönder curlad individ så lätt gör när den just känner sig kränkt!

Man kanske har en lägre lön för att man inte kan tillräckligt, man kanske blir upplärd och skolad av Matilda och därför faktiskt får träffa henne!
Citera
2024-12-15, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AllthatLOOT
100% troll.
Kan du inte bättre än såhär?
Om du faktiskt tog dig liiiiite tid att gick in och kika i min post historik så skulle nog poletten trillat ner!
Men mamsi kanske inte är vaken än och kunde göra det åt dig, lilla pyre!
Krya på dig!
Citera
2024-12-15, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ich4055
Kvinnorna (tror) att de måste vara värst för att lyckas. Eller så är det bara de värsta som kommer uppåt som du säger.
Manliga chefer har dock en tendens (i Sverige) att vara extremt konflikträdda och endast rädda om sitt eget skinn. Så där går det ofta åt fanders med

Ja det var mest det jag menade med ”dåliga chefer”. Konflikträdda icke-ledare som överlåter makten åt informella ledare och struntar i att ta obekväma beslut och verkligen vara chef. De vill mest ha statusen och lönen.
Har bara haft nån enstaka tyrann a’ la Matilda Djerf men de har varit kvinnor.
Citera
2024-12-15, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Outues
Jag har haft dåliga manliga chefer och någon enstaka bra. Dåliga kvinnliga chefer och någon enstaka bra. Bra chefer verkar vara en bristvara. Men ärligt talat har nog de kvinnliga jag haft varit klart värst.
Och då har jag haft massa underbara kvinnliga kollegor jag gärna haft som chefer.
Felet är att det mest är vidriga kvinnor som vill vara chef. Eller så mobbas de bra kvinnliga cheferna bort.

Det är väldigt väldigt lätt att vara en bra chef, arbetsledare om man har bra människor som man leder!
Jag hävdar av egen erfarenhet att det enbart krävs en dålig person för att fördärva en hel arbetsplats, allt från stämningen, till prestationen!
Jag som arbetsledare bokstavligt talat handplockar de vi anställer utefter personlighet! Minsta lilla tecken under anställningsintervjun eller provanställningen som påvisar något. Form av curlande från uppväxten så är det ”hej då”! Jag anställer hellre en person helt utan utbildning eller erfarenhet som har en icke curlad uppväxt en ett ess som är fullfjädrad med utbildning och erfarenhet! Har bitit mig själv i röven för många gånger, men den avvägningen kommer efter många års erfarenhet!
Citera
2024-12-15, 08:01
Medlem
Toalettfobi, bananfobi...Mycket ska man höra...ministrar som ska tömma lokaler på bananer innan hon kan gå in. Och chefer som ska ha sin egen speciella toalett som hon bara kan dela med vissa utvalda personer 😂 Klart det blir ett uppfuckat ledarskap med såpass psykiskt instabila människor.
Citera
2024-12-15, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Vilka arbetsplatser har städare som gör rent efter behov flera gånger dagligen för att folk är skitstövlar som inte vet bättre?
Det var givetvis inte så jag menade, utan en städpersonal som städar en gång om dagen enligt schema, och är det väldigt många som använder toaletterna finns det säkert arbetsplatser där toaletterna städas mer än en gång om dagen. Inte så att det finns en ”oj nu har jag bajsat på ringen”-knapp och en städerska som sitter på vänt tills någon har grisat ner
Citera
2024-12-15, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AllthatLOOT
Shit vilken liten pajas du är.

Ditt cv
Burger King, team leader
Djerf Avenue, PR och ibland HR

😅

Ja lätt. Matilda kostar inte på sig en utbildad kommunikatör, både för att hon är dumsnål och för att hon inte vill ha en smart person med standard på arbetsplatsen.
Det ska ju tydligen vara nån anställd som kommit på den briljanta idén att bara posta hennes icke-ursäkt som en nålad kommentar under hennes senaste inlägg, istället för att göra en video där hon ber om ursäkt på riktigt.
Citera
2024-12-15, 10:28
Medlem
Väldigt skrämmande när människor tar uttalanden från vem som helst i media som den absoluta sanningen! Tror ni på allt ni läser?
Jag har inte en aning om hur Matilda är som influencer eller människa eller ledare men att bli arg på en anställd eller inte vilja bli sjuk verkar som banala saker - under covid ansågs det fullständigt normalt att man skulle stå i kö med ett visst avstånd, att man bara fick vistas få i ett rum, att man skulle tvätta händerna och hålla sig hemma om man uppvisade sjukdomssymtom. Covid finns fortfarande och mycoplasma som är nästan exakt som covid härjar just nu och ger personer i Matildas ålder lunginflammation. Åker man kollektivt har man utsatts för smitta och bör tvätta händer. Personaltoalett brukar finnas för att de som är anställda ska slippa gå på samma toa som alla kunder.
Matilda kanske har haft ett jobbigt fall av covid eller har nedsatt immunförsvar - då har hon väl rätt att försöka skydda sig från att bli sjuk?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in