2014-07-26, 22:34
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SheiiZu
Jag tror en anledning att det klart och tydligt står "ALKOHOLFRITT" är för att inte någon stackare som har bråttom springer in och "råkar" ta alkoholfritt när h*n menade att ta sig en lite mer berusande dryck.. Ja, det var inte ett av mina stoltaste ögonblick när jag dök upp på förfesten...
Iom att nästan all dryck på bolaget innehåller alkohol märker man ut drycken som inte gör det.
När jag köpte alkoholfritt öl och lade dom på kassabandet så påpekade tjejen i kassan att "Du vet väl att det är alkoholfritt öl?" "Ja, jag vet" sade jag.
Citera
2014-07-28, 20:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
När jag köpte alkoholfritt öl och lade dom på kassabandet så påpekade tjejen i kassan att "Du vet väl att det är alkoholfritt öl?" "Ja, jag vet" sade jag.
Har hänt mig med.
Citera
2024-12-11, 08:00
Medlem
Alkoholfri öl smakar satan. Folk som dricker det borde skämmas. En riktig man dricker öl me alkohol annars kan man lika gärna vara utan!
Citera
2024-12-14, 02:28
Medlem
oyegies avatar
Jag drack alkoholfri öl till lunchen på mitt jobb idag,visst det är inte "riktig" öl men ser det som alternativ dryck till övrigt alkoholfritt som loka,läsk,juice.
Citera
2024-12-15, 10:20
Avslutad
Problemet med alkoholfri öl är att det inte smakar speciellt gott. Om jag vill dricka alkohol dricker jag oftast öl eller vin. Vill jag inte dricka alkohol så blir det kanske vatten, mineralvatten, läsk eller juice.

Decaf kaffe känns också som en tysk indian.

Alkoholfri öl är en produkt som främst är till för att bryggerierna ska kunna marknadsföra sina varumärken efter som det är förbjudet med annonser för alkohol i radio och tv och begränsat i andra medier.
Citera
2024-12-15, 12:16
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djejjeff
Problemet med alkoholfri öl är att det inte smakar speciellt gott. Om jag vill dricka alkohol dricker jag oftast öl eller vin. Vill jag inte dricka alkohol så blir det kanske vatten, mineralvatten, läsk eller juice.

Decaf kaffe känns också som en tysk indian.

Alkoholfri öl är en produkt som främst är till för att bryggerierna ska kunna marknadsföra sina varumärken efter som det är förbjudet med annonser för alkohol i radio och tv och begränsat i andra medier.
Jag håller helt med om det du skriver. Alkoholfri öl smakar sällan gott. Är jag på middag och ska köra så tar jag vatten istället. Läsk är bara sött och äckligt och passar inte till mat alls enligt mitt tycke. Alkoholen fungerar ju som en smakbärare i öl och de flesta vanliga lager passar utmärkt med en styrka på runt 5%. Julöl får gärna vara starkare och belgiska, de får gärna ha en alkoholhalt om 8-12%

Jag tänker också att många av de alkoholfria ölen har i princip exakt samma logotype som de alkoholhaltiga från respektive märke, och tanken där är givetvis att de kan göra reklam för de alkoholfria som sedan uppfattas som av konsumenten som reklam för den öl de har på Systemet.
Citera
2024-12-15, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Jag tänker också att många av de alkoholfria ölen har i princip exakt samma logotype som de alkoholhaltiga från respektive märke, och tanken där är givetvis att de kan göra reklam för de alkoholfria som sedan uppfattas som av konsumenten som reklam för den öl de har på Systemet.

Ja, det är detta det rör sig om. På 90-talet gjordes det en massa reklam för "Klass 1" öl där den faktiska lättölsvarianten av ölet producerats i så små batcher att den knappt gick att köpa i praktiken. Det var således smygreklam för starkbärs.

Förutom att det görs en grej av "0.0%, ZERO, FREE, ALKOHOLFRI, YOU CAN DRIVE AFTER DRINKING THIS BEER" vilket TS faktiskt har en poäng med att det skyltas för mycket med; givetvis ska det vara tydligt utskrivet dock ...

.... så tycker jag att det svenska förhållningssättet till alkohol eller i synnerhet Systemets take på det är ganska sjukt. Antingen är du spik nykter eller full: Varför har de som policy att inte sälja lågalkoholöl (2,2-3,5%) och överlåter detta till matvarubutiker? Det finns en stor grupp som inte är nykterister, men föredrar att dricka måttligt - vilket är otroligt mycket bättre för hälsan än att bälga starkvaror.

Då kunde man plocka upp även dessa till sin bjudning, när man handlar öl och annat.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in