2024-12-08, 23:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bo-jerry
Asså med dessa regler har ju jag varit kung av detta i flera år. Har inte runkat sen jag blev sambo
Inte runkat eller ha sex. Ingen utlösning på ett år. Fan läser du inte?
Citera
2024-12-09, 00:56
Medlem
Jag är på en No-Fap. Count me in!
Citera
2024-12-09, 08:19
Medlem
boorlys avatar
Anmäler mig till NoFap.
Citera
2024-12-09, 10:38
Medlem
bo-jerrys avatar
Kör
Citera
2024-12-09, 10:38
Medlem
bo-jerrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2024-12-04

Jag läste på light varianten
Citera
2024-12-10, 20:46
Medlem
Tjuren-Ferdinands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handlingsplan
Jag är på en No-Fap. Count me in!
Citat:
Ursprungligen postat av boorly
Anmäler mig till NoFap.
Välkomna! Jag skriver upp er.
Citera
2024-12-10, 20:50
Medlem
Tjuren-Ferdinands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2024-12-04
För att förtydliga så behöver man inte köra Semen retention för att vara med. Egentligen så är det ingen skillnad mot NoFap tidigare år där NoFap + ingen partner = Semen retention. Skillnaden är bara en betoning på att total avhållsamhet kan vara eftersträvansvärt om man så vill
Citera
2024-12-10, 21:00
Medlem
Tjuren-Ferdinands avatar
Någon som har varit med tidigare år? Personligen har jag bara klarat några månader som längst, men känner starkt att jag kommer klara detta.

En sak som jag är sugen på att se är hur SR påverkar träningen i det långa loppet. Testosteronet i topp plus att man inte sprutar ut alla näringsämnen såsom kalcium, magnesium, kalium, natrium och zink utan behåller de i sig. Finns många som upplevt att SR ökar muskeluppbyggandet till den grad att folk tror de är på steroider. Men jag skulle nog nöja mig med lägre kroppsfett och mer energi i träningen.
Citera
2024-12-11, 08:48
Medlem
Jag anmäler mig till nofap.
Dock är mitt primära mål att avstå porr så får se hur seriöst jag kör med nofap, men tänkte åtminstone klara 3 månader så får vi se. Nofap gör det oftast lättare att avstå från porr om inte annat. Porr är något som påverkar en negativt betydligt mycket mer än att onanera så tycker det är lite dumt att mest fokus alltid läggs på runkdelen och utlösningar när det är porren som är värst.
Citera
2024-12-11, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjuren-Ferdinand
Någon som har varit med tidigare år? Personligen har jag bara klarat några månader som längst, men känner starkt att jag kommer klara detta.

En sak som jag är sugen på att se är hur SR påverkar träningen i det långa loppet. Testosteronet i topp plus att man inte sprutar ut alla näringsämnen såsom kalcium, magnesium, kalium, natrium och zink utan behåller de i sig. Finns många som upplevt att SR ökar muskeluppbyggandet till den grad att folk tror de är på steroider. Men jag skulle nog nöja mig med lägre kroppsfett och mer energi i träningen.

Jag har varit med ett par gånger för flera år sedan och klarade hela året en gång utan att runka och hade inte sex heller även om den delen var ofrivillig. Jag har gymmat väldigt mycket i flera år, både innan och efter jag upptäckte nofap och kan ärligt talat säga att jag inte upplevt någon som helst skillnad på muskelbyggandet oavsett hur ofta eller sällan jag haft utlösning. Jag ökar bra oavsett. Näringen man sprutar ut är förmodligen inte större än att man enkelt täcker upp det med att äta lite extra näring eller ta ett kosttillskott.

Jag tycker personligen grejen med semen retention verkar en smula överdriven, de verkliga fördelarna kommer från att återställa hjärnans belöningssystem och dopaminreceptorer. Det görs framförallt genom att sluta helt med porr samt dra ner på onanin.
Citera
2024-12-11, 15:25
Medlem
Prime-Apes avatar
Anmäler mig, jag är på.
Citera
2024-12-11, 21:14
Medlem
Tjuren-Ferdinands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubidub
Jag anmäler mig till nofap.
Dock är mitt primära mål att avstå porr så får se hur seriöst jag kör med nofap, men tänkte åtminstone klara 3 månader så får vi se. Nofap gör det oftast lättare att avstå från porr om inte annat. Porr är något som påverkar en negativt betydligt mycket mer än att onanera så tycker det är lite dumt att mest fokus alltid läggs på runkdelen och utlösningar när det är porren som är värst.
Är ett bra mål att avstå från porr. Står med under reglerna för NoFap. Välkommen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in