2024-12-14, 22:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Iwasbanned2
"Stadens förbud gäller även produkter som innehåller THC-liknande substanser, vilka enligt staden inte kan anses vara säkra för användning i livsmedel"

Får dom göra så? Bara förbjuda någonting på eget behåg utan någon forskning om det verkligen är farligt eller inte? THC är ju inte det, jag tänker lite så.
Allt som har med cannabis i Sverige att göra baseras på amerikanska pengadrivna läkemedelsbolags egna bekostade studier om hur deras patenterade kemikalier oavsett biverkningar ändå är bättre att köpa.

Anledningen till varför detta inte ifrågasätts i Sverige genom egna studier är för att då skulle även amerikanska vaccin ifrågasättas och bli olagliga som hur amerikanska vaccin enbart kan tillverkas av företag som är juridiskt helt friskrivna allt ansvar för de allvarliga och livslånga skador vaccinen alltid innebär, vilket förklarar varför vaccinföretag inte bryr sig alls om de fortfarande "oförklarade" exponentiellt ökande mentala och fysiska handikapp som autism och andra förödande kroniska sjukdomar.
Senast redigerad av vemvaresombanna 2024-12-14 kl. 23:38.
Citera
2024-12-14, 23:07
Citat:
Ursprungligen postat av qrek
Jaha! Jag missförstod dig! Citerar nästa gång och citerar dig.

Nu blev det pinsamt...
Shit happens

Citat:
"Stadens förbud gäller även produkter som innehåller THC-liknande substanser, vilka enligt staden inte kan anses vara säkra för användning i livsmedel"

Får dom göra så? Bara förbjuda någonting på eget behåg utan någon forskning om det verkligen är farligt eller inte? THC är ju inte det, jag tänker lite så.
Jag skulle tro att de får det. Det är i linje med att kommuner själva får bestämma var man får dricka alkohol på allmän plats.
Citera
2024-12-14, 23:08
Medlem
LostinDarknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Någon hade hamnat i psykosliknande tillstånd. Antaligen med anledning av de lagliga tripparna, som förstås inte är avsedda för mänsklig konsumtion

Väntar med spänning på att de även slår till mot kafferosteriet några kvarter bort. Koffein är som bekant ett psykoaktivt ämne som ger upphov till många så kallade drogutlösta psykoser. Även Systemet lär väl ligga pyrt till.
Fast jag dricker ju alkohol, så vad exakt menar du?
Trodde du att du var smart ? Nej, det kan du bara glömma, polisen kan komma och ta prov på mig här och nu och jag skulle inte vara något annat än "laglig" i svensk omfattning. Men jag är som argast då med. Det är ju vad man ber om liksom.
Så du kan ju börja med att rikta din HBTKUK någon annanstans för din egna skull.
Senast redigerad av LostinDarkness 2024-12-14 kl. 23:10.
Citera
2024-12-14, 23:13
Medlem
HBTKuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LostinDarkness
Fast jag dricker ju alkohol, så vad exakt menar du?
Trodde du att du var smart ? Nej, det kan du bara glömma, polisen kan komma och ta prov på mig här och nu och jag skulle inte vara något annat än "laglig" i svensk omfattning. Men jag är som argast då med. Det är ju vad man ber om liksom.
Så du kan ju börja med att rikta din HBTKUK någon annanstans för din egna skull.
Det är väl noterat att du endast intar lagliga stimuli. Tack för ditt ovärderliga bidrag till tråden.
Citera
2024-12-14, 23:19
Medlem
LostinDarknesss avatar
Citat:
Det är väl noterat att du endast intar lagliga stimuli. Tack för ditt ovärderliga bidrag till tråden.
Nej det är det inte. Tvärtom. Du ljuger och försöker få håren medstrykna. Spelar ingen som helst roll att jag är en cannabis pro, jag är laglig i dag och du kan inte lägga ett finger på mig oavsett din illvilja.
Citera
2024-12-14, 23:20
Medlem
HBTKuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LostinDarkness
Nej det är det inte. Tvärtom. Du ljuger och försöker få håren medstrykna. Spelar ingen som helst roll att jag är en cannabis pro, jag är laglig i dag och du kan inte lägga ett finger på mig oavsett din illvilja.
Vad har jag ljugit om? Uteveckla gärna ditt resonemang.
Citera
2024-12-14, 23:25
Medlem
LostinDarknesss avatar
Detta
Citat:
Senast redigerad av LostinDarkness 2024-12-14 kl. 23:51.
Citera
2024-12-14, 23:42
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemvaresombanna
Allt som har med cannabis i Sverige att göra baseras på amerikanska pengadrivna läkemedelsbolags egna bekostade studier om hur deras patenterade kemikalier oavsett biverkningar ändå är bättre att köpa.

Anledningen till varför detta inte ifrågasätts i Sverige genom egna studier är för att då skulle även amerikanska vaccin ifrågasättas och bli olagliga som hur amerikanska vaccin enbart kan tillverkas av företag som är juridiskt helt immuna från de skador vaccinen alltid innebär, vilket förklarar varför vaccinföretag inte bryr sig alls om de fortfarande "oförklarade" exponentiellt ökande mentala och fysiska handikapp som autism och andra förödande kroniska sjukdomar.

Jag tror inte kaninhålet är så djupt även om det låter logiskt. Tror inte något parti vill ta i frågan helt enkelt. Överskatta inte intelligensen hos våra politiker.
Citera
2024-12-14, 23:48
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Jag skulle tro att de får det. Det är i linje med att kommuner själva får bestämma var man får dricka alkohol på allmän plats.

Jo men dom får ju inte förbjuda någonting som säljs lagligt i vanliga tobaksbutiker. THC klassas ju som naturläkemedel i många länder så att skylla på det känns ju långsökt utan någon forskning tänker jag. Det kan ju vara som med THC, en mirakelväxt. Visst troligen inte, det skulle shocka även mig, just saying.
Citera
2024-12-14, 23:53
Citat:
Jo men dom får ju inte förbjuda någonting som säljs lagligt i vanliga tobaksbutiker. THC klassas ju som naturläkemedel i många länder så att skylla på det känns ju långsökt utan någon forskning tänker jag. Det kan ju vara som med THC, en mirakelväxt. Visst troligen inte, det skulle shocka även mig, just saying.
Är du helt säker?

Citat:
6 § Om det behövs för att skydda människors liv eller hälsa eller annars för att tillgodose konsumentintresset, får regeringen eller den myndighet som regeringen bestämmer meddela föreskrifter eller i det enskilda fallet besluta om
1. förbud mot eller villkor för handhavande, införsel till landet eller utsläppande på marknaden av livsmedel eller material och produkter avsedda att komma i kontakt med livsmedel,
2. märkning och presentation av livsmedel eller material och produkter avsedda att komma i kontakt med livsmedel,
3. livsmedels beskaffenhet eller beteckning,
4. användning av vara, ämne eller utrustning vid handhavande av livsmedel eller tillsammans med livsmedel,
5. läkarundersökning eller annan hälsokontroll av personal som är sysselsatt med livsmedelsverksamhet och om personalhygienen i övrigt inom sådan verksamhet, och
6. förbud mot återutförsel av livsmedel som förvaras på en gränskontrollstation eller ett tullager eller i en frizon.
Citera
2024-12-15, 00:12
Medlem
Sn0o0oZs avatar
Stadens förbud gäller även produkter som innehåller THC-liknande substanser, vilka enligt staden inte kan "anses vara säkra för användning i livsmedel".

betyder det att varje svensk stad har sin egen lagstiftning and "tch-liknande substanser"?
Citera
2024-12-15, 00:19
Medlem
Synd, muscimolen var rätt fin. 😔

Provade nån penna med någon analog, typ thc-hvmen var inte alltför imponerad, inget fel på butiken dock, dom är top notch! 😊
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in