2024-12-14, 22:18
Medlem
Orkade inte se skiten. Vad var pallen på damsidan?
2024-12-14, 22:27
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Vadå det finns väl inget i det hon sagt hittills som tyder på att hon ska stå över något?

Sundling ska ju inte åka Tor de Ski? I och med det så är ju VC helt körd. Diggins lär ju köra TdS.

https://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttsport/sport/a/yEGe3R/sundling-skippar-tour-de-ski-huvudmalet-ar-vm
2024-12-14, 22:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Sundling ska ju inte åka Tor de Ski? I och med det så är ju VC helt körd. Diggins lär ju köra TdS.

https://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttsport/sport/a/yEGe3R/sundling-skippar-tour-de-ski-huvudmalet-ar-vm

Jag tolkade det som att det inte var helt uteslutet, men att VM är huvudfokus och planen är allt ligga i linje med formen tills dess. Men hon verkar ju förvånad över hur bra formen är hittills så jag har i alla fall en förhoppning om att hon kommer ändra sig.

När hon ligger såhär bra till i VC och redan har två VM-guld så borde hon ju satsa på VC denna säsongen då VM "bara" är i Norge detta år. För kommande två åren lär hon väl knappt prioritera VC framför OS och hemma-VM.
2024-12-14, 22:37
Medlem
GretaForPresidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minellis
Reagerade på ett uttalande Linn Svahn gjorde tidigare under säsongen, "helt plötsligt är inte skidåkningen det viktigaste för mig längre" menade hon. Kan medvetet innebära att hon väljer och hålla en lägre profil.

Jag förstår Linn Svahn väl - hon är 25 år nu, lite cash på banken, har stabil intelligent och välutbildad pojkvän (civilingenjör), och haft råd att köpa sig ett eget boende på Frösön…

Det är inte på liv och död längre för Linn - alla motgångar efter vurpan i Ulricehamn i februari 2021 har format om fröken Svahn mer än vi tror.

Frågan är hur idrottsframgångarna framgent blir - det är verkligen dax för lite mästerskapsmedaljer till Frösön…
2024-12-14, 22:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Orkade inte se skiten. Vad var pallen på damsidan?

Jonna vann överlägset, det är allt man behöver veta.
2024-12-14, 22:43
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Jag tolkade det som att det inte var helt uteslutet, men att VM är huvudfokus och planen är allt ligga i linje med formen tills dess. Men hon verkar ju förvånad över hur bra formen är hittills så jag har i alla fall en förhoppning om att hon kommer ändra sig.

När hon ligger såhär bra till i VC och redan har två VM-guld så borde hon ju satsa på VC denna säsongen då VM "bara" är i Norge detta år. För kommande två åren lär hon väl knappt prioritera VC framför OS och hemma-VM.

Jag tycker också det är lite märkligt, ingen svenska har ju vunnit världscupen dvs Sundling kan bli historisk och hon ligger ju väldigt bra till redan nu. Trist att VC blivit så nedvärderad.
2024-12-14, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Linn - Frida - Ebba - Jonna

Jag vill ändra denna konstellation:

Ebba-Frida-Jonna-Linn

Alternativ 2:

Frida-Jonna-Ebba (Moa I) -Linn (ifall Ebbas dåliga form håller i sig)…
2024-12-14, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Varför är hon plötsligt sjuk ? Allt är ju för hon vet att hon inte rår på Jonna ändå.

Så du tror att Linn Svahn bara kan acceptera segrar? Idiot.

Hade Linn varit frisk hade hon gladeligen åkt sprinten idag - att bli tvåa efter Jonna ger ju iallafall 100.000 SEK till lönekontot.
2024-12-14, 23:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Jag tycker också det är lite märkligt, ingen svenska har ju vunnit världscupen dvs Sundling kan bli historisk och hon ligger ju väldigt bra till redan nu. Trist att VC blivit så nedvärderad.

Ja framförallt när man inte vet hur VM blir när det är i Norge, att det ska ske på likvärdiga villkor är väl att glömma.

Men hon säger att hon bara prioriterat sprint denna säsong.

Det kanske betyder att hon kommer gå över till betydligt mer allround nästkommande år och satsa mer på distans och då såklart per automatik värdera VC på ett helt annat sätt?
2024-12-14, 23:35
Medlem
NorthernCrosss avatar
Citat:
Det tror jag inte, det är en typisk norsk grej att hänga i väntrummet hos läkaren och på apoteket.
Njaa, det är mycket misstänksamher i Svenska landslaget just nu, Frida Karlsson kommer tillbaka från en "skada" och är helt överlägsen och så försvinner hon igen. Mycket konstigt. Vad skulle ni ha trott om det var en Finska, Ryska eller Norska som hade gjort likadant? Handen på hjärtat?
2024-12-14, 23:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernCross
Njaa, det är mycket misstänksamher i Svenska landslaget just nu, Frida Karlsson kommer tillbaka från en "skada" och är helt överlägsen och så försvinner hon igen. Mycket konstigt. Vad skulle ni ha trott om det var en Finska, Ryska eller Norska som hade gjort likadant? Handen på hjärtat?

Okej är det där hela dln "utredning"?
2024-12-15, 00:09
Medlem
Citat:

Givetvis är det så. Form ska man inte ta i förskott heller, det är ju en färskvara som alla vet. Jag tycker gott hon ska släppa försiktighetsprincipen och gå all in i år. Uppenbarligen funkade det för Diggins ifjol. Varför skulle det inte funka för Sundling i år? Att blint fokusera på ett VM här och nu är bara för dumdristigt är mitt tänk. Hoppas att hennes insats under morgondagens lopp kan väcka lite nya tankar i henne.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in