2024-12-14, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Politiet lyver ikke om dette. De holder kortene tett til brystet, men de lyver ikke bevisst om at noen er identifisert og sjekket ut, dersom det ikke er sant. Det er ikke sånn dem jobber. Rimer også dårlig med at TH har fått saken henlagt.

Presis. Eneste mulighet for at dette er TH, er at han jobber som hemmelig agent, og tilfeldigvis var ute på oppdrag denne dagen. Etterretningstjenesten har derfor kontaktet politiet for å få de til å avpublisere videoen og komme med en dekkhistorie, for å ikke sette rikets sikkerhet i fare.
Citera
2024-12-14, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Jeg ser det jeg ser, og vurderer ut fra det. Hva tror du formålet var med å kringkaste videoopptakene av ham? Må ha vært et særdeles viktig vitne, dette. Hvis det var vitne han var. Så viktig var han faktisk at "Krimpodden" laget en egen episode om ham, og endog dro ut til Lørenskog og gikk opp ruta.

Høydeberegninger ble også forsøkt gjort. Må ha vært et veldig viktig «vitne» for dem dette. Det er helt klart slik at politiet mistenkte dette for å kunne være TH.
Citera
2024-12-14, 16:55
Medlem
Citat:
Hææ, så du mener også TH er hettemannen?? Jeg trodde bedre om deg. Politiet har gått ut med at han er identifisert og sjekket ut. Politiet lyver ikke om dette. De holder kortene tett til brystet, men de lyver ikke bevisst om at noen er identifisert og sjekket ut, dersom det ikke er sant. Det er ikke sånn dem jobber. Rimer også dårlig med at TH har fått saken henlagt.

Det handlet ikke om å lyve. Dersom du er av den oppfatning at politiet ikke ved ulike anledninger lekker informasjon i media som ikke samsvarer med det de selv sitter på av informasjon så er du naiv.
Citera
2024-12-14, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Han ble nok mistenkt for å være TH. Det er vi enige om. Jeg er også enig i at han ligner veldig.

Men hvorfor skulle politiet gå ut i media og påstå at han er sjekket ut av saken?

Det er det flere som vet svaret på. Men vil det bli delt her inne. Selvfølgelig ikke.
Citera
2024-12-14, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Det handlet ikke om å lyve. Dersom du er av den oppfatning at politiet ikke ved ulike anledninger lekker informasjon i media som ikke samsvarer med det de selv sitter på av informasjon så er du naiv.

Jo, det må i tilfelle være en ren løgn. Politiet sendte ut en pressemelding, og VG fikk også noe kommentarer fra politiinspektør ABH.

https://www.vg.no/nyheter/i/6zjLOQ/loerenskog-saken-hette-mannen-er-identifisert
Citera
2024-12-14, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Det er det flere som vet svaret på. Men vil det bli delt her inne. Selvfølgelig ikke.

Nei, selvfølgelig ikke.
Citera
2024-12-14, 17:47
Medlem
Citat:
Bla opp et videoklipp av BMW'en, så er vi skuls.

Hva jeg mener, og hva folk synes om det, er uansett ikke viktig.

Haha, skulle ønske jeg kunne, men må dessverre skuffe.
Citera
2024-12-14, 17:56
Medlem
Citat:
Presis. Eneste mulighet for at dette er TH, er at han jobber som hemmelig agent, og tilfeldigvis var ute på oppdrag denne dagen. Etterretningstjenesten har derfor kontaktet politiet for å få de til å avpublisere videoen og komme med en dekkhistorie, for å ikke sette rikets sikkerhet i fare.

Ja, noe sånt. Men ikke for det, det er mye rart i politiet. Husker da T*omas T*orsrud *amouda ble varetektsfengslet for å være en av Nokas ranerne. Men han var under KK med politiets spesialprosjekt "catch" på samme tid. Spanerne fra Oslo satt å så på at han spiste lunch på Aker brygge, samtidig som ranet pågikk. Men dette klarte ikke Olso politiet å formidle til Stavanger politiet før VT tiden løp ut. En kan vel si at han hadde bunnsolid alibi Dagens avsporing.

Når det gjelder hettemannen, så er jeg helt enig i at dette ser mistenkelig ut. Men kan ikke annet en å stole på politiet her altså. Om de har løyet om dette, så har de virkelig viklet seg inn i det. Å det skulle vel være til THs ugunst dersom hettemannen er han.
Citera
2024-12-14, 18:54
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Haha, skulle ønske jeg kunne, men må dessverre skuffe.

Citat:
Ja, noe sånt. Men ikke for det, det er mye rart i politiet. Husker da T*omas T*orsrud *amouda ble varetektsfengslet for å være en av Nokas ranerne. Men han var under KK med politiets spesialprosjekt "catch" på samme tid. Spanerne fra Oslo satt å så på at han spiste lunch på Aker brygge, samtidig som ranet pågikk. Men dette klarte ikke Olso politiet å formidle til Stavanger politiet før VT tiden løp ut. En kan vel si at han hadde bunnsolid alibi Dagens avsporing.

Når det gjelder hettemannen, så er jeg helt enig i at dette ser mistenkelig ut. Men kan ikke annet en å stole på politiet her altså. Om de har løyet om dette, så har de virkelig viklet seg inn i det. Å det skulle vel være til THs ugunst dersom hettemannen er han.

Hvis du har fulgt litt med på Jonas Henriksen-saken, har du kanskje fått med deg at
bakmannen i saken angivelig er informant for politiet som samtidig driver med knark-dealing.
Det ligger an til at han har fått lempet på saken mot seg av den grunn at politiet ønsker å
beskytte sin informantvirksomhet, bl.a. ved at de gikk ut offentlig og påsto at motivet for
hærverket og drapet bunnet i "sjalusi", når det i virkeligheten mest sannsynlig handler om
narkokriminalitet.

Legg til alt styret med Cappelen/Jensen og "flydropp"-saken, så mener jeg det er åpenbart
at politiet ikke akkurat har sitt på det tørre.

Alt det jeg nevner her gjør opplegget med Hettemannen til en bagatell.

Som nevnt flere ganger, hvorfor i all verden skulle politiet sende videoen av
ham ut til alle landets riksdekkende medier og kjøre en regelrett kampanje
hvis dette var snakk om et enkelt vitne? Legg til at det skjedde først etter at
TH var løslatt. Var det et viktig vitne, burde de vel lansert videoen allerede
i januar 2019.

Hvis du i tillegg ser den gif'en jeg lenket til, kan du kanskje se at ganglaget
til TH ligner ganske så mye på Hettemannens.

Vi får bare vente å se. Hvis denne saken noensinne ender i rettssapparatet, noe jeg
dessverre tviler på, får vi kanskje se hvilke av sporene som har relevans. BMW'en eller Hettemannen.

Jeg insisterer ikke på noen av dem, men synes begge er interessante.
Citera
2024-12-14, 20:56
Medlem
Citat:
Jeg insisterer ikke på noen av dem, men synes begge er interessante.
Tror hettemannen kam være en del av set-upet. Rart det ikke har lekket noen rykter om hvem han er? Fordi dette er vel samme mann som etter flere måneder meldte seg og "tilfeldigvis" hadde kontroll på kvitteringer, mobilbruk osv. når han meldte seg. Har jeg lest i tråden.

Det er sketchy at man melder seg etter flere måneder på forsiden av vg.no og så kommer forberedt som om man er mistenkt, hvis det stemmer. Jeg skulle likt å lære mer om hvem denne personen som meldte seg var.
Citera
2024-12-14, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olivieroccean
Tror hettemannen kam være en del av set-upet. Rart det ikke har lekket noen rykter om hvem han er? Fordi dette er vel samme mann som etter flere måneder meldte seg og "tilfeldigvis" hadde kontroll på kvitteringer, mobilbruk osv. når han meldte seg. Har jeg lest i tråden.

Det er sketchy at man melder seg etter flere måneder på forsiden av vg.no og så kommer forberedt som om man er mistenkt, hvis det stemmer. Jeg skulle likt å lære mer om hvem denne personen som meldte seg var.

Det var ikke måte på til bevisførsel i løpet av kvelden/natten lagt frem av et etterlyst vitne som hadde sett seg selv på TV samme kveld som han meldte seg hos politivakta. Flere vitner skal han ha spadd opp også.

Vi har aldri blitt gjort nærmere kjent med vedkommende og kommer selvfølgelig heller ikke til å bli det. Han er oppdiktet. Og personen som går der er TH.
Senast redigerad av Kokadu 2024-12-14 kl. 22:00. Anledning: Rette
Citera
2024-12-14, 21:59
Medlem
Citat:
Jo, det må i tilfelle være en ren løgn. Politiet sendte ut en pressemelding, og VG fikk også noe kommentarer fra politiinspektør ABH.

Jeg kjenner til alt det der. Avgjørelsen om å skrive han ut ble nok ansett å være en nødvendighet. Å ikke gjøre det ville betydd stadige forespørsler/henvendelser fra media.
Å holde en etterlysning gående når man har konkludert med hvem vedkommende er tjener selvfølgelig ingen hensikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in