2024-12-14, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
Det finns ett mönster sedan länge..det fortsätter in i denna säsong.

Grupperingen Maja, Frida och Linn förstör lagmoralen i det svenska laget.

Hur menar du nu? Du menar att Maja valde att vara frånvarande denna helgen medvetet? Utveckla gärna?
2024-12-14, 19:01
Medlem
HungalaBungalas avatar
Hade gärna sett att de skickade Jonna till Toblach bara för att samla sprintpoäng, för att sen avbryta touren.
2024-12-14, 19:02
Medlem
Citat:
Jag vill se Jonna S ta 3 VM-guld..

Det vill alla. Men samtidigt känns det så sjukt längesen en svenska vann totalen senast. Klart man önskar hon kan göra en grand slam i år. Fast bara om hon själv tror på att hon kan klara av det.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Fast målet är väl att avgöra i sista backen, Grott-Kikki är ju som bäst när hon kan ligga bakom och få slipstream på upploppet, och undviker man det blir hon slaktad på upploppet.

Norge har en plan för monstret Skistad..som redan var vuxen i sin kropp när hon var i puberteten..pga en enorm medicinering. Norge har preparerat och har en plan för henne till VM.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HungalaBungala
Hade gärna sett att de skickade Jonna till Toblach bara för att samla sprintpoäng, för att sen avbryta touren.

Precis det jag tänkte på. Det är ju bara dit och plocka poäng i princip.
2024-12-14, 19:03
Medlem
katws avatar
Citat:
Jag vill se Jonna S ta 3 VM-guld..

Vilken skulle den tredje distansen vara i så fall? Skiathlon?
2024-12-14, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Vilken skulle den tredje distansen vara i så fall? Skiathlon?
Sprint, sprintstafett og stafett I assume. Sprintstafett er i alle fall ekstremt realistisk.
2024-12-14, 19:04
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Jag är kritisk till hans coachning av Pichlers adepter/ unga talanger. Det finns flera parametrar i ledarskap. Det är stor skillnad på skidskyttar/skidåkare. Det är väldigt ansvarsfullt att åka med ett gevär. Det är flera skidåkare som aldrig skulle hantera ett gevär..

Inte alla skidskyttar heller uppenbarligen. Vi minns väl alla fjolårets skott i väggen
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Jag börjar snart hålla med dig.. Diggins kör (nästan) alla tävlingar. Hon är inte sjuk och hon vann
VC utan någon som helst hjälp från någon landsman.

Det klagas på att Diggins kör som en idiot, men hon vann VC. Det heter att Elvira bara bommar skott och vansinneskör ändå är hon den svenska som ligger bäst till i VC i skidskytte.

Det verkar vara ett vinnande koncept att köra som en idiot eller att vansinnesköra..

Det som borde statuera ett exempel för Sundling i år kan man tycka. Diggins lyckades i år. Är övertygad om att Sundling kan lyckas med allt i år om hon själv vill. För pannbenet, det har hon ju det kan vi vara eniga om.
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Minellis
Underbart! Tänkte på att Sundling förresten har slagläge när det gäller totalen just nu, bara några få poäng efter Diggins. Är det inte att missa en jäkligt god chans om hon släpper totalen i år Sundling? Jag tycker hon ska sikta på den! Visst, VM-fokus för all del. Men ett sådant här slagläge ska man inte räkna med varje år. Hoppas Sundling struntar i alla order som hindrar henne och bestämmer sig för att köra allt framöver. Börja med Tour de Ski först och främst-enormt mycket har Sundling att hämta där!

Jag håller med, jag tycker hon ska ställa uppe i så många lopp hon kan, rätt var det är blir Diggins skadad och det kan öppna upp rejält.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minellis
Det vill alla. Men samtidigt känns det så sjukt längesen en svenska vann totalen senast. Klart man önskar hon kan göra en grand slam i år. Fast bara om hon själv tror på att hon kan klara av det.

De svenska vallarna, Byström mfl tillåter inte att en svenska vinner VC. Det kommer en eller två ” vallamissar ”i tds och då är det kört. Diggins är dagens Kowalczyk..skall vinna tds.
2024-12-14, 19:05
Medlem
Vinner en ost?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in