2024-12-14, 18:54
Medlem
perry2s avatar
Vad skulle Ogden i FINAL att göra?
2024-12-14, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Ingen slår Fitness-Jonna i VM, den saken är säker. Inte ens Grott-Kikki med blodpåsar på ryggen.

Underbart! Tänkte på att Sundling förresten har slagläge när det gäller totalen just nu, bara några få poäng efter Diggins. Är det inte att missa en jäkligt god chans om hon släpper totalen i år Sundling? Jag tycker hon ska sikta på den! Visst, VM-fokus för all del. Men ett sådant här slagläge ska man inte räkna med varje år. Börja med Tour de Ski först och främst-enormt mycket har Sundling att hämta där!
Senast redigerad av Minellis 2024-12-14 kl. 19:00.
2024-12-14, 18:56
Medlem
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minellis
Underbart! Tänkte på att Sundling förresten har slagläge när det gäller totalen just nu, bara några få poäng efter Diggins. Är det inte att missa en jäkligt god chans om hon släpper totalen i år Sundling? Jag tycker hon ska sikta på den! Visst, VM-fokus för all del. Men ett sådant här slagläge ska man inte räkna med varje år. Hoppas Sundling struntar i alla order som hindrar henne och bestämmer sig för att köra allt framöver. Börja med Tour de Ski först och främst-enormt mycket har Sundling att hämta där!

Jonna ska göra det är bäst på satsa på sprinten . Inte köra för många distanslopp .

Tur att Jonna bestämmer och ingen annan .
2024-12-14, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troldmanden
Det ser bra ut men jag misstänker att Skistad är ute och tränar på sprintbanan i kommande VM i ikväll. Liksom alla andra dagar, allt för att knäcka svensken när det gäller.

Så är det och det kommer bli en tuff match, men jag hoppas innerligt att Sundling tar förnuftet till fånga och tänker på sitt nuvarande slagläge i totalen. Att hon ger sig själv rättvisa.
2024-12-14, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Vi är i december....

Det finns ett mönster sedan länge..det fortsätter in i denna säsong.

Grupperingen Maja, Frida och Linn förstör lagmoralen i det svenska laget.
2024-12-14, 18:58
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minellis
Underbart! Tänkte på att Sundling förresten har slagläge när det gäller totalen just nu, bara några få poäng efter Diggins. Är det inte att missa en jäkligt god chans om hon släpper totalen i år Sundling? Jag tycker hon ska sikta på den! Visst, VM-fokus för all del. Men ett sådant här slagläge ska man inte räkna med varje år. Hoppas Sundling struntar i alla order som hindrar henne och bestämmer sig för att köra allt framöver. Börja med Tour de Ski först och främst-enormt mycket har Sundling att hämta där!
Ordern kommer från henne själv, men hon kanske inte ska lita på sin plan?
Däremot vill även jag se henne i tds, men ser det som väldigt osannolikt
Medlem
Kan någon svara på frågan om kläbo
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
Det finns ett mönster sedan länge..det fortsätter in i denna säsong.

Grupperingen Maja, Frida och Linn förstör lagmoralen i det svenska laget.

Okej, då vet vi.
2024-12-14, 18:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Camelot
Fast det verkar vara en bana där i VM som antagligen passar Skistad väldigt bra, med en lång utförsåkning in mot upploppet (om jag fattat det rätt).

Fast målet är väl att avgöra i sista backen, Grott-Kikki är ju som bäst när hon kan ligga bakom och få slipstream på upploppet, och undviker man det blir hon slaktad på upploppet.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Jonna ska göra det är bäst på satsa på sprinten . Inte köra för många distanslopp .

Tur att Jonna bestämmer och ingen annan .

Givetvis är det så. Men jag tänker på den form hon besitter, då är det ju egentligen bäst att använda den så mycket som möjligt (iallafall i nuläget och kanske mindre sen). Känns som att totalen inte verkar värderas så högt i längden;/
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Äsch Diggins är en sprallig glad tjej och omtyckt av alla.

Men mot världens bästa Jonna har hon ingen chans

Jag börjar snart hålla med dig.. Diggins kör (nästan) alla tävlingar. Hon är inte sjuk och hon vann
VC utan någon som helst hjälp från någon landsman.

Det klagas på att Diggins kör som en idiot, men hon vann VC. Det heter att Elvira bara bommar skott och vansinneskör ändå är hon den svenska som ligger bäst till i VC i skidskytte.

Det verkar vara ett vinnande koncept att köra som en idiot eller att vansinnesköra..
Senast redigerad av why123 2024-12-14 kl. 19:02.
2024-12-14, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Ordern kommer från henne själv, men hon kanske inte ska lita på sin plan?
Däremot vill även jag se henne i tds, men ser det som väldigt osannolikt

Jag vill se Jonna S ta 3 VM-guld..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in