Citat:
Ursprungligen postat av
Oledoledoffe
Du ger ju själv bild åt detta självhat. Klart att svenskar känner kärlek och empati samt kan vara "kreativa" (betyder det ens?) som andra folkslag. Och till skillnad från de flesta, som är klanfolk, även till relativa främlingar. Läst för mycket "en arg blatte" eller Aron flam? Dock kan jag inrymma att många svenskar är kuvade och oerhört konflikträdda, en individ som finns någonstans där inne och vill ut (skymtas vid alkoholintag och utlandssemestrar)
Ja vad betyder kreativitet? Om du måste fråga så kanske det är ett tecken på att du borde utveckla din kreativitet?
Varför "
klanfolk ".... Är det mellanöstern som står i fokus som alltid? Jag tänker knappt på mellanöstern. Jag tänkte på Sydamerika av någon anledning när jag skrev det, knappast klanfolk.
Janvänder into ord som bl*tt*, det har inte jag skrivit.
Det här var inte en Aaron Flam åsikt heller, jag har lyssnat på en eller kanske en och en halv av hans poddar så jag vet inte vad hans åsikt om allt är, det här var min egen åsikt inte någon annas. Jag är svensk, och har inget självhat.
..längre...jag har jobbat bort det för länge sedan.....men jag är medveten om att jag växt upp med tryck från samhället att vara grå liten dyster, titta i marken, inte skryta, inte vara bäst. Nu ser jag hur andra svenskar har samma problem, det bara är så när man har läkt ett problem. Jag tycker synd om svenskar nu. Hoppas att detta kan ändras till en gedigen stolthet istället. Man ska kunna vara stolt över vem man är.
Som recovered självhatare så ser när folk ljuger om sin personlighet och gömmer sig bakom en accepterad fasad.