2024-12-14, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
De som röker cannabis blir lata och dumma kommunistsnyltare.

Cannabis är en inkörsport till tyngre droger som kan ruinera ens liv. Många narkomaner vittnar om att de började med cannabis.

Vi vill skydda barnen, vem vill att ens barn ska bli en pundare.

Du har helt fel. Hjärntvättad Svensson. För övrigt så börjar dom flesta med alkohol.
Citera
2024-12-14, 16:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LostinDarkness
Vill ha en seriös diskussion, inte person angrepp eller några "klyftiga" citat osv samt ej heller falsk information. För varenda diskussion ang cannabis slutar i detl.

Förstår att man försöker döda allt vad gällande prat om cannabisens fördelar i Sverige. Men jag önskar endast få sanningen eller åtminstone komma nära den om vad det hela handlar om?

Nej, det handlar inte om gängkriminaliteten. Ej heller att BRUKARE får "psykos".
Varför? Jo, för att i Sverige så heter det "en dosa hasch". Och ifall någon endast har rökt cannabis vid 1 tillfälle så är den en MISSBRUKARE.

Man skriver även om ex cannabis tillslag i medierna, men visar på sprutor i bild. Kanske jag har missat något, men hur fan använder man cannabis (närmare sagt hasch) med sprutor???

Vad grundar sig detta skenheliga hyckleri i egentligen?

Är det okunskap?
Rädsla?

Tror inte själv att det är så enkelt. Utan det märks att man för ett krig i Filipina stil fast där handlade det i första hand om riktigt farliga droger medans i Sverige så ljuger polisen om deras arbete när de har samröre med utländsk polis och då påtalar om att det är tyngre droger de försöker bekämpa, men i grunden är det cannabisen som är deras svarta får.

Man förvränger och man ljuger ner sig totalt när det kommer till att smutskasta just cannabis.

Det är ett rent ut sagt ett helt sinnessjukt beteende och samtidigt så försvarar man alkoholen ända in i det sista, men när lögnarna inser att det hela är helt uppåt väggarna och ställs mot väggen så är slut kommentaren " Om man hade kommit på alkoholen idag så hade det aldrig blivit lagligt".

Sverige producerade cannabis tuggummi åt andra länder så sent som 2021 ev 2022. Efter att jag skrev om det här på Flashback så förflyttade man produktionen till DK. Men det står fortfarande under svenskt styre.

Man har även censurerat detta samt väldigt mycket annat på internet när det kommer till cannabis.

För något år sedan så matade man med alla lögner samt negativitet man bara kunde, idag gör man inte ens det utan man har bara stoppat i princip nästan all diskussion om cannabis, förutom på Flashback men då hoppar "riddare" in som minsann har rökt i 10+ år och påstår att det var det sämsta de någonsin har gjort.

Bluffen och lögnerna är redan genomskådade. Så man valde alltså att helt häva all information ang cannabis förutom i relation till gängkriminaliteten.

När polisen arbetat i Europa mot droger så är det Heroin det talas om, men i grunden så arbetar Sverige just emot cannabisen i första hand som sin största fiende. Men det vågar de inte erkänna i samarbete med de andra europeiska länderna.

Hyckleriet är totalt.

Sverige var även det enda land som motsatte sig att cannabis skulle bli struken ur listan om farliga droger. Varför?

Tyskland, DK, Amsterdam, England mm.. har en långt mycket större erfarenhet utav att befolkningen använder sig utav cannabis. Det är inget större problem försen man gör det till ett problem. Visst, England går baklänges de med och tidigare hängde Sverige efter Usa men idag efter England i denna fråga.

Man vägrar även totalt inse sin egna del samt skuld i gängkriminaliteten som en anti motståndare utan endast skyller detta helt och hållet enbart på köparna samt "missbrukarna".

Det går att likna vid att det inte är tändarens fel att trä börjar brinna utan helt och hållet syrets, för hade inte syret funnits där så hade det inte gått att tända elden. Så irrationellt är Sveriges Narkotika politik, dvs helt uppåt väggarna.

Vi vet att det finns många Karens och även "Hen Karens" samt en hel drös med faggots som rider på sina vita gyllene hästar här på forumet som ska spy ut sig allt dåligt med cannabis.
Men ingen av dom vågar prata om de egentligen orsakerna utan att skuldbelägga, ljuga, förneka eller vägra erkänna sina misstag. Dessa personen verkar hålla alkoholen riktigt nära hjärtat men kaffe ännu närmare.

Det är Absurt! Hela den svenska narkotikapolitiken är helt uppåt väggarna!

Finns inget positivt med knarkande. Du blir bara ännu mer korkad.
Citera
2024-12-14, 16:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CB1
Du har helt fel. Hjärntvättad Svensson. För övrigt så börjar dom flesta med alkohol.

Jag känner ingen som har börjat med alkohol och sedan börjat droga cannabis.
Citera
2024-12-14, 16:38
Medlem
Sefiruzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
De som röker cannabis blir lata och dumma kommunistsnyltare.

Cannabis är en inkörsport till tyngre droger som kan ruinera ens liv. Många narkomaner vittnar om att de började med cannabis.

Vi vill skydda barnen, vem vill att ens barn ska bli en pundare.

Ao jag håller med mestadels, vill inte försvara cannabis då mycket folk blir kommunister och bögar och skit.

Barnen är redan hatade, folk lämnar dem till dagis vid 1 år, ger dem tjack vid 11 år, vad fan gör lite cannabis när det inte finns något föräldraansvar överhuvudtaget nästan sedan födslen?

Inkörsport till tyngre droger vetifan, alkohol började de nog med ska du se.
Citera
2024-12-14, 16:39
Medlem
apanola IIs avatar
Citat:
Vad beror det egentliga motståndet mot Cannabis för egentligen i Sverige?

För att vi inte vill ha fler knarkarjävlar i landet kanske?
Räcker med alla pundare som vi har, vi behöver inte se till att det blir fler av slöddret
Citera
2024-12-14, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xacoon
https://www.canada.ca/en/health-cana...addiction.html
Varför hänvisar ni alltid till utrikes sidor å aldrig nån svensk?
Citera
2024-12-14, 16:46
Citat:
Ursprungligen postat av Oledoledoffe
Du ger ju själv bild åt detta självhat. Klart att svenskar känner kärlek och empati samt kan vara "kreativa" (betyder det ens?) som andra folkslag. Och till skillnad från de flesta, som är klanfolk, även till relativa främlingar. Läst för mycket "en arg blatte" eller Aron flam? Dock kan jag inrymma att många svenskar är kuvade och oerhört konflikträdda, en individ som finns någonstans där inne och vill ut (skymtas vid alkoholintag och utlandssemestrar)

Ja vad betyder kreativitet? Om du måste fråga så kanske det är ett tecken på att du borde utveckla din kreativitet?

Varför "klanfolk ".... Är det mellanöstern som står i fokus som alltid? Jag tänker knappt på mellanöstern. Jag tänkte på Sydamerika av någon anledning när jag skrev det, knappast klanfolk.

Janvänder into ord som bl*tt*, det har inte jag skrivit.

Det här var inte en Aaron Flam åsikt heller, jag har lyssnat på en eller kanske en och en halv av hans poddar så jag vet inte vad hans åsikt om allt är, det här var min egen åsikt inte någon annas. Jag är svensk, och har inget självhat...längre...jag har jobbat bort det för länge sedan.....men jag är medveten om att jag växt upp med tryck från samhället att vara grå liten dyster, titta i marken, inte skryta, inte vara bäst. Nu ser jag hur andra svenskar har samma problem, det bara är så när man har läkt ett problem. Jag tycker synd om svenskar nu. Hoppas att detta kan ändras till en gedigen stolthet istället. Man ska kunna vara stolt över vem man är.

Som recovered självhatare så ser när folk ljuger om sin personlighet och gömmer sig bakom en accepterad fasad.
Citera
2024-12-14, 16:50
Medlem
Sefiruzs avatar
Aron Flams åsikt är att Israel tillhör judar, medans Sverige är för alla folkgrupper, man måste vara en självhatande Svensk för att lyssna på honom överhuvudtaget.
Citera
2024-12-14, 16:52
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CB1

Citat:
Ursprungligen postat av Xacoon
Låter mer som att du själv är fast i den illa beryktade haschpsykosen med tanke på din retorik...

Finns inga som förnekar verkligheten mer än ni pundare, särskilt gräsrökare. Folk som pysslar med tyngre grejer brukar ha bättre självinsikt. Kämpa på!
Citera
2024-12-14, 16:56
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sefiruz
Ao jag håller med mestadels, vill inte försvara cannabis då mycket folk blir kommunister och bögar och skit.

Barnen är redan hatade, folk lämnar dem till dagis vid 1 år, ger dem tjack vid 11 år, vad fan gör lite cannabis när det inte finns något föräldraansvar överhuvudtaget nästan sedan födslen?

Inkörsport till tyngre droger vetifan, alkohol började de nog med ska du se.

Det är för att kvinnor ska lajva karriär, ungarna hinns inte med. De flesta älskar sina barn och vill dem väl, och det är åtminstone något att sträva efter.
Citera
2024-12-14, 17:10
Medlem
Kan det va för att man blir dum i huvudet å hjärnan krymper tro.?
Citera
2024-12-14, 17:16
Citat:
Ursprungligen postat av IceEyes
Debatten om cannabis verkar i överlag inte vara särskilt objektiv. Motståndarna hävdar att det är det värsta som existerar utan fördelar medan anhängarna hävdar att det är det absolut bästa som finns utan nackdelar.

Som "anhängare" varken röker eller dricker jag, jag tycker bara att det enda normala, att legalisera, och att det är relativt ofarligt. Folk har använt cannabis i alla tider, och det är legaliserat på så pass många ställen att vi kan veta, utan egen erfarenhet, att det går utmärkt.

Bara för att påpeka att du har fel, när du säger att anhängarna inbillar sig att det är det bästa som finns utan nackdelar.

Det finns nackdelar med allt. Det har inte med det att göra, då skulle allt vara olagligt, det är en orimlig ribba. Cannabis är relativt ofarligt. Alkohol är relativt ofarligt, men mera farligt än cannabis. .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in