2021-08-26, 13:50
Medlem
Jag fick en chock när jag ser att Arnold ska axla sin gamla roll. Han är 74 år, hur kommer detta bli nu.
Antar att det inte gick så bra med Jason Momoa när han tog över så dom är tvungen att dra in det tunga lasset.

Vad tror ni det kommer handla om?

Jag misstänker att det kommer handla om hans roll som kung men frågan är hur mycket fighting han själv kommer göra eller om det kommer finnas andra hjältar som axlar den rollen.

https://www.imdb.com/title/tt2479722/?ref_=nm_flmg_act_2
Citera
2021-08-26, 14:07
Medlem
Den med momoa floppade rejält.
Citera
2021-08-26, 15:04
Medlem
insvepts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG

Conan som räddar världen från klimatkris eller något liknande woke.
Sorry Arnold, du var tuff på 80-talet men sen sålde du ut dig själv lite för mycket.
Citera
2021-08-26, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme
Den med momoa floppade rejält.

Japp, jag såg den nu. Dom la typ 90 miljoner dollar och fick tillbaka 63 miljoner dollar.
Jag tyckte inte den va så dålig och jag tyckte Jason var perfekt muskelberg för den rollen. Däremot är det ingen film jag ser om och om igen.

Conan med Arnold låg på 20 miljoner dollar budget och fick tillbaka typ 60 miljoner dollar.
Citera
2024-03-26, 12:08
Medlem
Citat:
Jag fick en chock när jag ser att Arnold ska axla sin gamla roll. Han är 74 år, hur kommer detta bli nu.
Antar att det inte gick så bra med Jason Momoa när han tog över så dom är tvungen att dra in det tunga lasset.

Jag misstänker att det kommer handla om hans roll som kung men frågan är hur mycket fighting han själv kommer göra eller om det kommer finnas andra hjältar som axlar den rollen.

https://www.imdb.com/title/tt2479722/?ref_=nm_flmg_act_2

Finns det någon info om vilka roller som filmen kommer ha? Ser att bara Conan (Arnold) offentliggjorts på IMDB.
Citera
2024-09-27, 00:56
Medlem
Citat:
Japp, jag såg den nu. Dom la typ 90 miljoner dollar och fick tillbaka 63 miljoner dollar.
Jag tyckte inte den va så dålig och jag tyckte Jason var perfekt muskelberg för den rollen. Däremot är det ingen film jag ser om och om igen.

Conan med Arnold låg på 20 miljoner dollar budget och fick tillbaka typ 60 miljoner dollar.

Jag tyckte den var skitbra men jag brukar gilla floppade filmer.
Citera
2024-10-11, 09:10
Medlem
Musikken som innleder John Milius filmen er en av mine favoritter, de har lagtden oppå sverdsmi sekvensen. det passet perferfekt. Det er denne hesende timpani lignendende trommen jeg synes er flott, en virkelig barbarisk rytme!
Citera
2024-12-13, 23:56
Medlem
zopicloneds avatar
Var livrädd för häxan som åkte i brasan när jag var liten
Citera
2024-12-13, 23:57
Medlem
drinksareonmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zopicloned
Var livrädd för häxan som åkte i brasan när jag var liten

Längesen man säg den nu men han drar väl på henne först.
Citera
2024-12-13, 23:59
Medlem
zopicloneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drinksareonme
Längesen man säg den nu men han drar väl på henne först.

Jajjemän!
Citera
2026-03-23, 02:58
Medlem
fluff995s avatar
Kan väl bumpa. Eftersom det varit lite buzz om att Schwarzenegger ska vara med i en ny Conanfilm på sistone igen. Nu ska filmen tydligen heta "King Conan".

https://www.hollywoodreporter.com/movies/movie-news/conan-the-barbarian-3-schwarzenegger-christopher-mcquarrie-1236525377/

Rent apropå så började jag titta på Eisensteins Alexander Nevsky från 1938 tidigare idag, eftersom det tydligen finns en massa gratis filmer på Youtube nu för tiden. Se länk nedan.

Har bara hunnit kolla tio minuter ännu, men de visuella och musikaliska kopplingarna till John Milius Conan the Barbarian från 1982 slår en som en j-vla slägga i nyllet från första bildrutan.

Jag hade inte en aning om att Milius hämtat inspiration från Eisenstein, men det var så uppenbart att jag fick kolla upp det.
Och mycket riktigt snodde Milius helt oblygt sin films atmosfär (som jag trodde var unik) från en film från före andra världskriget.
Så om någon vill se en Conan-film innan King Conan kommer (om den nånsin gör det) rekommenderar jag Alexander Nevsky. Som alltså i skrivande stund finns i sin helhet och i bra bildkvalitet i länken nedan.

https://www.youtube.com/watch?v=Gq4PaJfod4w
Senast redigerad av fluff995 2026-03-23 kl. 03:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in