Citat:
Ursprungligen postat av
moment-of-truth
Lexbase fittar sig, har skickat IMY på dom men inget verkar ha blivit åtgärdat. Har iallafall tagit bort så att mitt namn på första sidan på Google inte skyltar med Lexbase.
Blev dömd senast 2016.
Ja Lexbase är dryga, jag skickade till dom att jag ville bli borttagen och dom hävdade att dom hade rätt att publicera uppgifter.
Dock i mitt fall så står jag som ""FÖREKOMMANDE" om någon söker på mitt namn (Finns bara en med mitt namn i Sverige så inte så svart att hitta) och jag finns inte med i brottsregisteret, har aldrig blivit dömd eller ens misstänkt, det enda jag kan tänka mig var att jag var med i en bilolcyka (som passagerare) och det fallet gick till rättegång och föraren blev dömd för vårdslöshet i trafiken, för jag har för mig att Lexbase tar med alla som är med i en dom även om dom inte är målsägande!
Om någon söker på Lexbase och ser att man är förekommande så kanske dom inte går djupare in och kollar vad det är som gör att man är förekommande, vilket gör att man kanske inte får jobb osv.
Iaf så skrev jag till dom att jag inte finns med i brottsregisterat men att jag står på er sida som förekommande, vilket borde vara förtal och att jag vill att dom skickar domen till mig som jag är förekommande i.
Efter det svarade dom att dom inte "förstod dialogen" och vad jag var ute efter, dock när jag söker på mitt namn på Lexbase nu, har även prövat mitt personnr så är jag borta, konstigt nog.