Citat:
Ursprungligen postat av
cacablanca
Konstigt någ så kan jag äta andra mjölk produkter utan problem som t.e.x youghurt och glass
Har också problem med vissa mjölkprodukter, kommer från min mor kan jag anta då hon aldrig drack mjölk... men kunde äta ost. Min syster har också diverse problem med diverse mjölkprodukter och så även jag... Har dock inte kunnat (trots att jag nu är rejält gammal) hitta exakt vad problemet är.
Vet bara att för mycket av feta mjölkprodukter (grädde, creme fraiche.. dock kan jag käka gräddfil?) filmjölk osv.
Det är skumt.. köper alltid laktosfritt (men misstänker att det har inte med saken att göra faktiskt, då som sagt creme fraiche inte funkar även om det är laktosfritt)...
Ost inga problem (men visst äter ju inte mängder)... lite grädde funkar, men blir det "mycket" då är det explosion... filmjölk behövs bara pytte lite och sedan explosion...
Mjölk har jag inga större problem med, ost inte heller...
Har ju vissa favo rätter som i princip kräver creme fraiche och då blir det detta... men då vet jag vad som komma skall och man får förbereda sig för det... Imodium hjälper dock för mig...
Glass kan vara ett problem för mig ibland, yoghurt också men inte alltid...
Svårt det dära med tycker jag alla verkar vara olika... kanske är det kombos som inte funkar.
När jag var mindre åt jag filmjölk som bara den.. inga problem alls... men nu räcker en sked för 1 dags tur på dass...
Kanske har bara otroligt dålig bakterieflora, vem vet...