2024-12-13, 15:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Talkthewalk
Måste ge Chrippa en eloge trots allt. Att man klarar av att leva såhär, själv hade jag nog legat under jorden för längesedan.

Hans liv är iaf otroligt mkt mer spännande än medelsvenssons ekorrhjul.
Citera
2024-12-13, 15:04
Medlem
wicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anwe8

Ja vilket spännande liv att ha över en miljon i skulder, och misstänkt för en rad olika brott.
Citera
2024-12-13, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talkthewalk
Måste ge Chrippa en eloge trots allt. Att man klarar av att leva såhär, själv hade jag nog legat under jorden för längesedan.

Så är det nog bland många på andra sidan lagen.

Folk lever med mord på huvudet osv.

En livsstil.
Citera
2024-12-13, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anwe8

Verkligen, därför han åldrats 10 år på 1 år.. Stressen är nog inte nådig där.
Citera
2024-12-13, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spliffblandarn
Autismen kickar in här. 😂
att säga det som är rätt är inte autism. att sitta och säga fel hela tiden och inte fatta är autism.
Citera
2024-12-13, 16:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av daxvaxpax
Nej häktning är inte nåt straff. du häktas inte som straff.

Varför drar de då av häktningen på fängelsestraffet? Häktning är ett preiliminärt straff. Därav när man frias får ersättning. Jävla mupp.
Citera
2024-12-13, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Varför drar de då av häktningen på fängelsestraffet? Häktning är ett preiliminärt straff. Därav när man frias får ersättning. Jävla mupp.
för att man setat den tiden och det har att göra med utredningen och är inte nåt straff. straff kan man inte få före dom. man kan vara oskyldig till och med visa en lag som säger att häkte är ett straff din jävla mupp.
Citera
2024-12-13, 17:06
Medlem
Citat:
att säga det som är rätt är inte autism. att sitta och säga fel hela tiden och inte fatta är autism.

Att stirra sig blind på, för en diskussion, meningslösa detaljer, det är riktigt autistiskt och socialt inkompetent.

Ok, förtydligar att det är attityden som är socialt inkompetent. Du kan förmedla det du säger på ett mycket mer nyanserat och förstående sätt. Men jag glömmer lätt att det är flashback vi hänger på, sorry.
Citera
2024-12-13, 17:13
Medlem
Mmmm när man blir dömd och har suttit i häkte så kallas det att man suttit av en del av sitt straff.

Chrippa mår ju bara dåligt i högst två dagar för han är så stark hahaha. De kan ju ha varit en förberedelse för rymning att säga att man flyttat men inte vart. Svårt att kolla om de är hemma då var väl tanken. Men om polisen går att narra är ju en annan fråga.
Citera
2024-12-13, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spliffblandarn
Att stirra sig blind på, för en diskussion, meningslösa detaljer, det är riktigt autistiskt och socialt inkompetent.

Ok, förtydligar att det är attityden som är socialt inkompetent. Du kan förmedla det du säger på ett mycket mer nyanserat och förstående sätt. Men jag glömmer lätt att det är flashback vi hänger på, sorry.
det är inte nån meningslös detalj. det är fakta. häkte är inte ett straff och det är jäkligt viktigt eftersom man måste dömas för att få straff och alla som sitter i häkte döms inte. jag har suttit häktad och det var jobbigt men inte straff för jag hade inte gjort nåt. det är en åtgärd precis som husis .
Citera
2024-12-13, 17:35
Medlem
Mobilerna är påslagna igen.

Och på måndag ska det hända saker, så han kanske håller sig borta iaf.

Mer kan jag inte säga nu men alla får säkerligen info på måndag efter lunch.
Citera
2024-12-13, 17:36
Medlem
Citat:
har du kollat så han inte fått villkoren ändrade. såna beslut kan ju gå snabbt.

Det har inte ändrats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in