2024-12-12, 23:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Surgubben-Jan
Ny tråkig nyhet angående Calles röntgen. Det var bara en fejkad skada så han återkommer tyvärr redan till Tour de Ski.

Riktigt tråkiga nyheter, lider med alla inblandade.

Men vad ska han i TDS och göra? Samla ihop alla banmarkeringar och skräp som sista man i mål?
Citera
2024-12-12, 23:26
Medlem
Citat:
Jag vill att Calle Cancer så fort som möjligt ska försvinna från allt vad skidåkning heter så sjukdomen inte sprider sig till den nya generationen.

Önska han skadad då tycker jag du verkligen tappet det helt i ditt hat mot han.. jag gillar inte den har typen av inlägg från dig men inte tusan vill jag att du är skadad eller sjuk för det
Citera
2024-12-12, 23:33
Medlem
Surgubben-Jans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Riktigt tråkiga nyheter, lider med alla inblandade.

Men vad ska han i TDS och göra? Samla ihop alla banmarkeringar och skräp som sista man i mål?
Han ska väl leka alfahane på uppvärmningen och försöka imponera på småpojkarna i svenska laget. Har han riktigt tur kanske de lyssnar på hans träningstips så det blir ännu sämre och Calle fortsatt får en plats i laget.

Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
Önska han skadad då tycker jag du verkligen tappet det helt i ditt hat mot han.. jag gillar inte den har typen av inlägg från dig men inte tusan vill jag att du är skadad eller sjuk för det
Jag blir förbannad när clownen får fortsätta vara en förebild för de yngre åkarna. Ge det några år till så kommer svensk herrskidåkning vara utom räddning. Tumören håller på att växa till en storlek så patienten håller på att dö och då är amputation enda lösningen
Citera
2024-12-12, 23:47
Avslutad
Citat:
Han ska väl leka alfahane på uppvärmningen och försöka imponera på småpojkarna i svenska laget. Har han riktigt tur kanske de lyssnar på hans träningstips så det blir ännu sämre och Calle fortsatt får en plats i laget.

Jag blir förbannad när clownen får fortsätta vara en förebild för de yngre åkarna. Ge det några år till så kommer svensk herrskidåkning vara utom räddning. Tumören håller på att växa till en storlek så patienten håller på att dö och då är amputation enda lösningen

Det kan bli så att amputering inte ens biter, han är lite som The Blob, suger in allt i sin närhet och bara växer och brer ut sig allt mer.

Det är lätt att vifta bort det du skriver som trams men det ligger mycket i det du nämner.

Sen han kom in i landslaget har en giftig och destruktiv kukmätar-attityd tagit ett grepp om mentaliteten i laget som lett till att alla agerar som grandiosa förlorare.
Citera
2024-12-13, 01:20
Moderator
Hjv9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ms-X
Det blir sånna här onödiga missförstånd när folk håller på med förkortningar och egna namn på skidåkare. Ska det vara så dj..la svårt att skriva ut vad skidåkarna heter?

ENEC skulle väl vara EHEC.

Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Håller med till 100%.

Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Hade man läst dialogen så var det tydligt att det handlande om Elin från Skellefteå och det är väl tydligt vem som avses då, eller ska vi kräva fullständigt namn, inklusive klubb och personnummer?

Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
långt ifrån alla håller reda på vilka klubbar folk tävlar för.
Enklast vore att skriva ut namnen ffa när det gäller lite mindre kända åkare samt i fall där namnen kan vara liknande.

Du fick ju ett tydligt exempel just här.

ENEC är Elin Näslund och Evelina Crüsell. Det är inget som andra hittat på utan något de själva lanserat. De avslöjade förkortningen för allmänheten förra säsongen i ett avsnitt av Brynte & Vacchis podd "Glidarna": https://poddtoppen.se/podcast/1656139897/glidarna/86-elin-naslund-o-evelina-crusell-aka-enec-take-over

Karusellen är smeknamn för Evelina Crüsell som jag antar hennes kompisar och närstående använder (Källa: Skellefteå skidklubbs hemsida)

Crusseluskan var väl ett fb-smeknamn som fick lite fäste efter Evelinas bravader under JVM i vintras.

Hoppas detta bringar lite klarhet.
Citera
2024-12-13, 08:51
Medlem
Citat:
Ny tråkig nyhet angående Calles röntgen. Det var bara en fejkad skada så han återkommer tyvärr redan till Tour de Ski.

Citat:
Jag vill att Calle Cancer så fort som möjligt ska försvinna från allt vad skidåkning heter så sjukdomen inte sprider sig till den nya generationen.

Obehagliga kommentarer. Även om jag inte önskar dig någon skada så vore en skrivkramp inte helt fel. Gärna långvarig. Det går att uttrycka missnöje eller kritik på bättre sätt. Men visst, det är Flashback och nog kan du få instämmande skratt från några andra med skev humorsmak.
Citera
2024-12-13, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nossenos
Obehagliga kommentarer. Även om jag inte önskar dig någon skada så vore en skrivkramp inte helt fel. Gärna långvarig. Det går att uttrycka missnöje eller kritik på bättre sätt. Men visst, det är Flashback och nog kan du få instämmande skratt från några andra med skev humorsmak.
Man önskar att vissa kunde skapa en egen tråd för kommentarer av den där typen. Så slipper vi andra läsa skiten.
Citera
2024-12-13, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjv9
ENEC är Elin Näslund och Evelina Crüsell. Det är inget som andra hittat på utan något de själva lanserat. De avslöjade förkortningen för allmänheten förra säsongen i ett avsnitt av Brynte & Vacchis podd "Glidarna": https://poddtoppen.se/podcast/1656139897/glidarna/86-elin-naslund-o-evelina-crusell-aka-enec-take-over

Karusellen är smeknamn för Evelina Crüsell som jag antar hennes kompisar och närstående använder (Källa: Skellefteå skidklubbs hemsida)

Crusseluskan var väl ett fb-smeknamn som fick lite fäste efter Evelinas bravader under JVM i vintras.

Hoppas detta bringar lite klarhet.
Klart det gör!
Andemeningen är väl att den typ av kommentar som du så snällt bidrog med inte ska behövas.

Vissa verkar använda smeknamnen för att vilja visa att dom är kompisar med åkarna.
Citera
2024-12-13, 23:31
Medlem
Jag stör mig lite på Calle och hans så kallade ryggproblem. Han tränar en hel sommar och höst utan problem. Sen blir det tävlingsdax och direkt så börjar pajasfasonerns. Han gör dåliga insatser, bryter lopp o.s.v. Hur stor är sannolikheten egentligen att ryggen pajar i exakt första tävlingen? Hörde jag förresten rätt att han ska köra touren? Det låter ju som världens sämsta beslut känner jag spontant.
Fan jag gillar ju Calle innerst inne och tycker det är kul att han är så oberäknelig. Clown 85% av tiden och sen från ingenstans så är han skitbra. Som avslutningen i Falun för två år sen t.ex. Typ tävlingshelgens kung men har han gjort en enda bra insats sen dess? Frågan är om han ska få ta upp en plats i laget som det är nu.
Citera
2024-12-13, 23:37
Medlem
Johannes Höstflott Kläbo är ju så jävla imponerande idrottsman. Vinner nästan alltid, alltid rätt placerad och aldrig i problem. Svårt att förstå att han kan vara så mycket bättre på i princip alla delar än alla andra.
Sen åker han ju i princip allt också. Svenskarna ska träna och vila istället för att göra sitt jobb.
Han är ju också ett fenomen på att komma tillbaka från sjukdom. När Svenskarna behöver tre veckor på sig att komma tillbaka efter lite förkylningssymptom så är Kläbo tillbaka veckan efter och dominerar. Iofs fick han vika ner sig på Skiatlonen förra helgen men det satt långt inne.
Bästa skidåkaren någonsin enligt mig.
Citera
2024-12-14, 03:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MannenP
Jag stör mig lite på Calle och hans så kallade ryggproblem. Han tränar en hel sommar och höst utan problem. Sen blir det tävlingsdax och direkt så börjar pajasfasonerns. Han gör dåliga insatser, bryter lopp o.s.v. Hur stor är sannolikheten egentligen att ryggen pajar i exakt första tävlingen? Hörde jag förresten rätt att han ska köra touren? Det låter ju som världens sämsta beslut känner jag spontant.
Fan jag gillar ju Calle innerst inne och tycker det är kul att han är så oberäknelig. Clown 85% av tiden och sen från ingenstans så är han skitbra. Som avslutningen i Falun för två år sen t.ex. Typ tävlingshelgens kung men har han gjort en enda bra insats sen dess? Frågan är om han ska få ta upp en plats i laget som det är nu.

är väl 2022 han fick till det bra i Falun ? sedan dess väl 3 topp sex i VM är väl rätt bra och ca 2 sek från guldet på fem milen om du missat det ja några pall platser i WC finns också efter det. men vet inte om du tycker det är bra resultat? men närmare VM guld än både Frida och Linn vid senaste VM var Calle som jämförelse

calle stod väl över rullskidtävlingar innan säsongen för att han hade problem med ryggen ? så va väl inget nytt
Senast redigerad av Johanhaa 2024-12-14 kl. 03:18.
Citera
2024-12-14, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MannenP
Johannes Höstflott Kläbo är ju så jävla imponerande idrottsman. Vinner nästan alltid, alltid rätt placerad och aldrig i problem. Svårt att förstå att han kan vara så mycket bättre på i princip alla delar än alla andra.
Sen åker han ju i princip allt också. Svenskarna ska träna och vila istället för att göra sitt jobb.
Han är ju också ett fenomen på att komma tillbaka från sjukdom. När Svenskarna behöver tre veckor på sig att komma tillbaka efter lite förkylningssymptom så är Kläbo tillbaka veckan efter och dominerar. Iofs fick han vika ner sig på Skiatlonen förra helgen men det satt långt inne.
Bästa skidåkaren någonsin enligt mig.
Han stod ju över lopp i både beito ruka och Lillehammer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in