2024-12-12, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanddigomx
det verkar gå bra för subban: https://www.expressen.se/noje/matilda-djerfs-lyxkop-68-kvadrat-for-23-miljoner/

blodspengar, först pina sina anställda och säkert köpa upp kläder billigt från länder från indien där arbetare tjänar 20 kr/dag där de jobbar utan skyddsutrustning,

det är så du gör pengar: du lever på andra, någon slags omvänd kommunism
Fy fasiken så elak hon verkar vara och så har hon en baby-face-look!
Citera
2024-12-12, 13:55
Medlem
SmalFetLagoms avatar
Blir inte det minsta förvånad över hur MD behandlar sina anställda.

Alla dessa unga tjejer som blivit influencers - företagare har i de flesta fall tappat kontakten med verkligheten och vardagen, när de blivit kända och nått framgång.

De tror de är bättre, snyggare och viktigare än alla andra. Blondinbella, Margaux och många andra som inte är lika kända har drabbats av hybris och tror de kommer undan med allt.
Citera
2024-12-12, 13:57
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar

1.
Hon är väldigt medveten om hur det ska vara när det är bra och människor trivs och mår bra. Den sidan visas upp utåt. Men samtidigt så beter hos sig fruktansvärt mot folk som jobbar för henne. Det tyder på att hon har ett mycket stort behov av att agera på det här viset.

Inte för att försvara henne (visste inte ens att hon existerade förrän imorse) men det du skrev där beskriver nästan varenda chef jag någonsin haft i arbetslivet, med vissa undantag. Polerat yttre, men är dominant och uppmanar till mygel och annat fulspel bakom kulisserna som ska bättra företagets lönsamhet och/eller status.
Citera
2024-12-12, 13:58
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanddigomx
c."

vem är denna Matilda Djerf? verkar om ett riktigt psykfall

https://www.gp.se/ekonomi/anstallda-hos-matilda-djerf-larmar-om-psykisk-terror.5e1177ec-9368-4ef1-8c99-34d484926e86

Nån störning har hon i alla fall. OCD ?

Ge henne intensiv KBT behandling så kanske hon lungnar ner sej
Citera
2024-12-12, 14:05
Avslutad
Det är bra att en så kallad ”influenser” blir påkommen att vara helt tvärtemot mot hur hon anses vara utåt mot media.
Citera
2024-12-12, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlasLund
Hennes ögon skrämmer mig... Eftersom hon är influencer så lär det vara lätt att kolla upp ska börja genast, det verkar ju som sagt som att några skruvar sitter rejält löst.

Eller hur, den blicken! Över lag tycker jag att hon är skrämmande lik den hemska dockan i 'Annabelle'...
Citera
2024-12-12, 14:35
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
De bekräftar även att Matilda Djerf har en egen toalett för att hon ska hålla sig frisk, men skriver också att det inte är rimligt att en anställd ska tvingas städa den.
Snacka om att skjuta sig själva i foten. Så det de medger är problematiskt är att de inte använde en städerska för att få rent toaletten. Det är alltså inte problematiskt att en simpel felkissning på Djerf m. entourages premiumtoalett får henne att bete sig som om pesten plötsligt härjar där inne. Som om hennes anställda är smutsiga djur som för vidare apkoppor från kollektivtrafiken.

Mig veterligen blir man i regel inte sjuk av en delad jobbtoalett, och om man nu skulle bli det så framstår det väl ändå lite skevt att man vill utsätta sina egna anställda för detta?
Citera
2024-12-12, 14:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Det kan röra sig om att hon är extremt osäker på sig själv och att hon helt saknar erfarenhet för den position hon har nu och att det gått väldigt snabbt. Då finns det teorier som beskriver det som att en person kan agera på ett sätt som gör att folk får respekt och rätar in sig i ledet. Hon ser att det fungerar och det hela går till överdrift.

Jag funderar lite på varför hon ser ner på människor som åker kollektivt? Hon kommer väl ifrån Borås. Åkte hon som student inte kollektivt själv? Har hon inte sina barndomsvänner i Borås som fortfarande åker kollektivt? Vad tycker de om att hon anser att de är smuts-människor?
Att hon är osäker köper jag. Men att hinta att hon inte har erfarenhet ger en inte rätten till att bete sig som ett riks svin och glömma bort att vara ödmjuk.

Någon borde ta ner henne från hennes allt för höga hästar iaf. Hade hon varit min vän så hade jag gjort mig av med henne asap. Samma om hon var min chef. Hade aldrig accepterat att någon behandlade mig som smuts hur hög löne checken är på.
Citera
2024-12-12, 14:38
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mickenyqvist123
Inte för att försvara henne (visste inte ens att hon existerade förrän imorse) men det du skrev där beskriver nästan varenda chef jag någonsin haft i arbetslivet, med vissa undantag. Polerat yttre, men är dominant och uppmanar till mygel och annat fulspel bakom kulisserna som ska bättra företagets lönsamhet och/eller status.

Så alla dina chefer har uttryckt sin nedvärderandes om era utseenden. Haft toaletter som bara vissa får gå på. Talar nedvärderande om personal som värdelösa människor pga att de åker i kollektivtrafiken. Ja då har du sannerligen haft otur. Hoppas du kommer ifrån det.

Jag skulle nog vilja säga att det trots allt inte är det normala i den här allvarliga graden. Att chefer inte har kompetens att vara chefer är dock tyvärr mycket vanligt.
Citera
2024-12-12, 14:51
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DieselnDust
Att hon är osäker köper jag. Men att hinta att hon inte har erfarenhet ger en inte rätten till att bete sig som ett riks svin och glömma bort att vara ödmjuk.

Någon borde ta ner henne från hennes allt för höga hästar iaf. Hade hon varit min vän så hade jag gjort mig av med henne asap. Samma om hon var min chef. Hade aldrig accepterat att någon behandlade mig som smuts hur hög löne checken är på.

Jag har inte hintat om att det skulle ge henne "rätten" att bete sig illa. Jag anger det som förklaringsmodell till varför hon kan tänkas bete sig på det sättet.

Kanske var så du menade?
Citera
2024-12-12, 15:15
Medlem
haha tror ni någon som henne, som tror sig vara del av toppen skulle vara okej med att pöbeln sprutlackerar hennes toalet?? Nänä det tillåts inte
Citera
2024-12-12, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Undrar hur vidrig hon egentligen är? Det här citatet:
- Jag har aldrig varit så rädd för en person i hela mitt liv. Hon kunde skälla ut en framför hela kontoret, säger en av de anställda till Aftonbladet.
... är lite underligt. "Rädd"? Om en människa skäller ut mig inför hela kontoret, särskilt om det är obefogat, så förlorar denne omedelbart min respekt. Jag skulle då inte gråta, utan svara personen med "Varför skäller du ut mig för att jag gör mitt jobb? Tycker du att det är trevligt att göra så? Var klämmer skon egentligen?" osv.

Psykopater som håller käften, är ögontjänare uppåt och smider sina vidriga planer i det tysta är mycket värre chefer. De mycket svårare att komma åt också.

Jag tänker något liknande. Om någon står och gapar och skriker på mig, så är det inte jag som framställs i dålig dager - utan personen som står och skriker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in