2024-12-05, 00:01
Medlem
Hur är det PostNord jobbar? Öppnar dom försändelser lite hur dom vill eller hur går det till? Har dom en hund som luktar? Känns lite konstigt om dom bara öppnar lite hur dom vill det är väl inte ens lagligt?
Citera
2024-12-05, 13:47
Medlem
Stor-Franks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZOG77
Om du på något vis skulle förekomma i en utredning och det är sekretess så får du inte reda på det. Men va försiktig och skippa allt olagligt för ett tag i allafall. Det bästa du kan göra. Kom ihåg att dom har koll på just dig och endel andra och även om dom inte driver detta vidare så kan dom samla på om du är dum nog att fortsätta beställa droger och då sätter dom dig tillslut om du har otur. Polisen har många nya redskap idag och lagar dom kan utnyttja. Mvh🐺
Tror inte dom har resurser att lägga på att hålla koll på alla tusentals beställare som får saker beslagtaget. Och om någon fortsätter beställa saker i mitt namn för att jävlas så ligger bevisbördan hos en åklagare.
Hos den lokala polisen är jag redan mer än välkänd. Har ganska många domar och nästan lika många anhållningar som inte ens gått till häktning.
Trodde faktiskt dom skulle göra en husis pga det här men är inte jättelängesen dom gjorde en utan resultat.
Men man ska alltid vara försiktig.
Jag har ju inte beställt nåt och kommer definitivt aldrig att göra
Mvh
Citera
2024-12-05, 13:59
Medlem
Stor-Franks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterBear
Hur är det PostNord jobbar? Öppnar dom försändelser lite hur dom vill eller hur går det till? Har dom en hund som luktar? Känns lite konstigt om dom bara öppnar lite hur dom vill det är väl inte ens lagligt?
Det står intressant information om du backar några sidor i tråden, men oftast handlar det om paket som går upp eller att packarna lägger alla brev i samma postlåda. Blir ju lite suspekt med 100 likadana vadderade kuvert i en o samma låda.
Citera
2024-12-05, 19:27
Medlem
luvfellits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterBear

Googla och läs lagen kanske?

"Personal i postverksamhet kan på eget initiativ ta kontakt med polisen om misstänkt försändelse om fängelse finns i straffskalan.

Personalen har inte skyldighet att kontakta polisen, det är en rättighet" .

Dvs de får givetvis inte öppna post utan bara markera misstänkt post till ordningsmakt
Senast redigerad av luvfellit 2024-12-05 kl. 19:30.
Citera
2024-12-10, 07:54
Medlem
Hej. Blev kallad på förhör helt ovetandes om varför. När jag kom dit berätta de att jag var misstänkt för försök till narkotikabrott då man hittat brev med narkotika i mitt namn. Hittade tråden och tycker det är sanslöst. Jag visste inget om detta och det har passerat lång tid sen man hittade brev och ingen har kontaktat mig tidigare. Är rädd och orolig men verkar ju vara vanligt efter att ha läst denna tråden, jag blev tillfrågad om krypto på förhöret och jag sa jag använt de för jag har använt det till flera olika saker men ingen narkotika?? Ångrar mig i efterhand jag nämnde de men ville bara vara ärlig. Känns som de gör allt i sin makt för att sätta dit mig nu och de tog min telefon i beslag. Jag skulle aldrig röra narkotika och känns som någon vill mig illa.
Är orolig för min säkerhet och hade velat göra en polisanmälan att någon använder mitt namn. Det har gått lång tid och är rädd någon utnyttjat min postlåda till olagliga saker. Jag har ingen möjlighet att hålla koll på den heller
Senast redigerad av hassemedL 2024-12-10 kl. 08:00.
Citera
2024-12-12, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hassemedL
Hej. Blev kallad på förhör helt ovetandes om varför. När jag kom dit berätta de att jag var misstänkt för försök till narkotikabrott då man hittat brev med narkotika i mitt namn. Hittade tråden och tycker det är sanslöst. Jag visste inget om detta och det har passerat lång tid sen man hittade brev och ingen har kontaktat mig tidigare. Är rädd och orolig men verkar ju vara vanligt efter att ha läst denna tråden, jag blev tillfrågad om krypto på förhöret och jag sa jag använt de för jag har använt det till flera olika saker men ingen narkotika?? Ångrar mig i efterhand jag nämnde de men ville bara vara ärlig. Känns som de gör allt i sin makt för att sätta dit mig nu och de tog min telefon i beslag. Jag skulle aldrig röra narkotika och känns som någon vill mig illa.
Är orolig för min säkerhet och hade velat göra en polisanmälan att någon använder mitt namn. Det har gått lång tid och är rädd någon utnyttjat min postlåda till olagliga saker. Jag har ingen möjlighet att hålla koll på den heller

Ja, den lagenr fan helt sjukt! Att ett brev i ens namn så riskerar man fängelse/böter. Fick samma som dig men till mig kom dom på dörren å gick in med husis. Men fann inte ett skit.. Tog ej telefon, dator, fick ej pissa mm konstigt nog. Men dom kommer inte hitta ett skit i din telefon så den får du snart tillbaka å utredningen läggs ner.. Anmäl dom jävlarna till JO eller DO, för denna lagen måste bort.. Förstår din situation men försök vara lugn. Du har ju inte gjort nått olagligt.
Citera
2024-12-13, 14:52
Medlem
Dayzleepers avatar
Är det lika risky att beställa via dom andra postföretagen? Typ Schenker, Dhl. Någon som testat och fått sitt brev plockat av dom?
Citera
2024-12-13, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dayzleeper
Är det lika risky att beställa via dom andra postföretagen? Typ Schenker, Dhl. Någon som testat och fått sitt brev plockat av dom?

Tror det läggs mest resurser på PN idag än andra företag.. Men man vet aldrig.. Man kan alltid testa hehe..
Citera
2024-12-13, 17:48
Medlem
Dayzleepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlimMadness83
Tror det läggs mest resurser på PN idag än andra företag.. Men man vet aldrig.. Man kan alltid testa hehe..

Tänker att det kan vara tvärtom också, inte med resurserna, men att det är lättare att spotta breven eftersom dom inte har lika mkt brev.

Tänkte samma ang att skicka som rek, lättare att hitta skumma brev i mindre mängd…?

Är det någon som fått sitt brev taget som beställt rek?
Citera
2024-12-13, 18:46
Medlem
För cirka 4 månader sedan hade en kompis hemma hos mig över en-två veckor. Hen hon beställde LSD från utlandet som aldrig kom fram. Efter några veckor fick jag hem till mig ett brev från tullverket om att det beslagtaget, i brevet var brottsanmälan, protokoll över beslag, brottsrubricering ringa narkotikasmugling etc Sket i det hela och glömde. I måndags ringde mig ett skyddat nummer, personen i fråga presenterade sig som polis och frågade om jag var hemma. Sa att de behövde prata med mig. Tänkte WTF. Sa att jag var hemma, glömde om något beslag, de fick komma in, och då började det, delgiven misstanke om typ försök till narkotikabrott. I onsdags ringer en upp, läser upp för mig förhöret, jag godkänner och nu tänker jag, WOW, vilket arbete har de gjort, beslagtaget brev+analys+förhör och nu misstanke. WTF. Minns att jag sket i brevet från tullverket då det stod att jag hade 4 veckor på mig att lämna typ anspråk på innehållet annars förverkande delgivet i samband med brevets innehåll… Ok. Förhöret spelades in, erkände aldrig något och golade inte ner någon (även om skulle glömde alla fall). Såååå mycket arbete för att sätta en dit för 10 lappar LSD. PS. Själv provade aldrig LSD men vet vad det är. Jobbigt nu, blir man förföljd livet ut nu?
Citera
2024-12-14, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aleksandr
För cirka 4 månader sedan hade en kompis hemma hos mig över en-två veckor. Hen hon beställde LSD från utlandet som aldrig kom fram. Efter några veckor fick jag hem till mig ett brev från tullverket om att det beslagtaget, i brevet var brottsanmälan, protokoll över beslag, brottsrubricering ringa narkotikasmugling etc Sket i det hela och glömde. I måndags ringde mig ett skyddat nummer, personen i fråga presenterade sig som polis och frågade om jag var hemma. Sa att de behövde prata med mig. Tänkte WTF. Sa att jag var hemma, glömde om något beslag, de fick komma in, och då började det, delgiven misstanke om typ försök till narkotikabrott. I onsdags ringer en upp, läser upp för mig förhöret, jag godkänner och nu tänker jag, WOW, vilket arbete har de gjort, beslagtaget brev+analys+förhör och nu misstanke. WTF. Minns att jag sket i brevet från tullverket då det stod att jag hade 4 veckor på mig att lämna typ anspråk på innehållet annars förverkande delgivet i samband med brevets innehåll… Ok. Förhöret spelades in, erkände aldrig något och golade inte ner någon (även om skulle glömde alla fall). Såååå mycket arbete för att sätta en dit för 10 lappar LSD. PS. Själv provade aldrig LSD men vet vad det är. Jobbigt nu, blir man förföljd livet ut nu?

Läggs det ner ska polisen enligt lag ta bort allt om dig...
Citera
2024-12-14, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SlimMadness83
Läggs det ner ska polisen enligt lag ta bort allt om dig...

Men inte ofta grisarna följer just den lagen tyvärr.. Man ligger kvar i registret även om det las ner eller man blev friad i rätten..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in