2024-12-12, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av starzkis
Svårt att förklara bort både manifestot och fake idn ja men det är inte tillräckligt för att få honom dömd för mord.

Hittills har han väl inte blivit åtalad för något? Möjligt att jag missat det, iallafall inte för mord, han lär bli utlämnad till new york först.
Flr att bli dömd måste man klara av att binda honom vid skjutningen, det räcker alltså inte bara med vissa indicier. Man måste visa att pistolen dom hittade i väskan är de facto den som användes vid skjutningen och att det var han som sköt. Manifestet är indicier och blir inget mer än en pusselbit. De falska ID skulle kunna bli knepigt att förklara. Bilderna på skytten innan skjutningen avslöjar för lite för att visa att det är rätt man, vissa detaljer i hans utseende skiljer sig åt.
Arbetet framgent blir alltså att kunna binda honom vid skjutningen.
Citera
2024-12-12, 13:54
Medlem
Jordgubbes avatar
Konstigt att det är det är så mycket medhåll eller skämt om det här fallet, men ändå, en night show gör sig lustig över advokaten "Not exactly OJ dream team".

https://youtu.be/LR9wVf4rpg4?t=299
Citera
2024-12-12, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71
Flr att bli dömd måste man klara av att binda honom vid skjutningen, det räcker alltså inte bara med vissa indicier. Man måste visa att pistolen dom hittade i väskan är de facto den som användes vid skjutningen och att det var han som sköt. Manifestet är indicier och blir inget mer än en pusselbit. De falska ID skulle kunna bli knepigt att förklara. Bilderna på skytten innan skjutningen avslöjar för lite för att visa att det är rätt man, vissa detaljer i hans utseende skiljer sig åt.
Arbetet framgent blir alltså att kunna binda honom vid skjutningen.

Som jag förstår är pistolen man hittat den samma från väskan. Jag tror det kommer finnas väldigt övertygande bevis när det är dags för rättegång, och att Mangione är helt och hållet beroende av någon jurymedlem vänder sig mot rättegången helt snarare än att bevisen inte håller.
Citera
2024-12-12, 14:29
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Konstigt att det är det är så mycket medhåll eller skämt om det här fallet, men ändå, en night show gör sig lustig över advokaten "Not exactly OJ dream team".

Jimmy Kimmel har tappat det totalt och blivit helt sjuk i huvudet så strunta i vad han säger.

En sak jag reagerade på i manifestet är att han skrev "these" och "parasites" i plural. Ja det finns såklart flera parasiter som är chefer för bolag som dessa men när han skrev typ "dem förtjänar det" låter det som tanken var att ha ihjäl flera? Kan han ha planerat att döda någon till? Kan vara därför han hade kvar vapnet för han tänkt knäppa nån till.
Citera
2024-12-12, 14:33
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskback
Som jag förstår är pistolen man hittat den samma från väskan. Jag tror det kommer finnas väldigt övertygande bevis när det är dags för rättegång, och att Mangione är helt och hållet beroende av någon jurymedlem vänder sig mot rättegången helt snarare än att bevisen inte håller.
Kommer nog bli sjukt svårt att hitta en jury som åklagaren är med på. Blir väl nåt i stil med 12 gamla rika surgubbar som inte läser sociala medier. Typ hela USA verkar stå bakom Luigi. Har enat landet politiskt (tillfälligt iaf.) också då både vänster och höger-folk ser honom som en hjälte.
Citera
2024-12-12, 14:35
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe

Det är för att folket inte är på miljardärernas sida, det är även därför Trump och många andra är så tysta.

Flera nyhetsmedier har stängt av ljudet när de visade när han kom fram till rättegången gör att många roppar hans namn
Citera
2024-12-12, 14:36
Medlem
Citat:
Mycket pekar mot Luigi men dom behöver nu lägga fram tillräckligt för att kunna döma bortom all tvivel.
Citera
2024-12-12, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Jimmy Kimmel har tappat det totalt och blivit helt sjuk i huvudet så strunta i vad han säger.

En sak jag reagerade på i manifestet är att han skrev "these" och "parasites" i plural. Ja det finns såklart flera parasiter som är chefer för bolag som dessa men när han skrev typ "dem förtjänar det" låter det som tanken var att ha ihjäl flera? Kan han ha planerat att döda någon till? Kan vara därför han hade kvar vapnet för han tänkt knäppa nån till.
Man får fundera varför han hade vapnet med sig, och ID, samtidigt som han till synes rörde sig fritt, åt på mc donalds med vetskapen att han troligen blir igenkänd och åker dit. Planeringen innan skjutningen i New York var knivskarp, efter skjutningen gjorde han ingen större ansträngning för att dölja varken sig själv eller bindande bevis. Det är som att det är två olika personer.
Citera
2024-12-12, 14:49
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:

Pistolen, den som fanns på honom när han greps är samma pistol som skotten kom ur, hylsorna matchade.
Man förde pistolen till New York och den test sköts och undersöktes.
Vidare fans MGM DNA på godis papper som hittades vid mordplatsen.

Dessa uppgifter ovan kom igår och finns omnämnda i tråden och i media. Bl annat på CNN.
https://m.youtube.com/watch?v=NHeEj6jsO0g

Citat:
The "gun in question" recovered from Luigi Mangione at the time of his arrest, has been matched to shell casings at the scene of insurance CEO Brian Thompson's murder, NYPD Commissioner Jessica Tisch said.

"First, we got the gun in question back from Pennsylvania. It's now at the NYPD crime lab," Tisch said, giving a brief update on the investigation Wednesday.

"We were able to match that gun to the three shell casings that we found in Midtown at the scene of the homicide," Tisch told reporters during an unrelated press
conference on Staten Island.

"We were also able to — at our crime lab — to match the person of interest's fingerprints with fingerprints that we found on both the water bottle and the KIND bar found near the scene of the homicide in Midtown," she confirmed.
https://nypost.com/2024/12/11/us-new...dy-12-11-2024/
Senast redigerad av Pandalina4 2024-12-12 kl. 14:53. Anledning: Fel citering
Citera
2024-12-12, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det är för att folket inte är på miljardärernas sida, det är även därför Trump och många andra är så tysta.

Flera nyhetsmedier har stängt av ljudet när de visade när han kom fram till rättegången gör att många roppar hans namn

Ja fallet har om något lyckas ena landet i en polariserad tid. Två av de mest kända konservativa rövslickarna har fått skit av sina egna fans när de försökte politisera mordet till offrets fördel. Etablissemangsvänliga Daily Mail publicerade en kritisk artikel om offrets företag innan hans kropp ens hade kallnat. Även folk som har invändningar mot själva metoden uttrycker viss återhållsamhet eller förståelse, och en del fördömanden har en ton av läpparnas bekännelse.

Det är lovande att det har rört upp sådana känsloyttringar om vården, men samtidigt väldigt oroande att folket uppvisar en ytterst avslappnad inställning till att lösa även civila dispyter med dödligt våld.
Citera
2024-12-12, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71
Mycket pekar mot Luigi men dom behöver nu lägga fram tillräckligt för att kunna döma bortom all tvivel.

Jag skulle tro att det faktum att man kan binda hans vapen till brottsplatsen undanröjer just sådant tvivel, tillsammans med bevisning om att han befunnit sig i närheten vid tiden för mordet. Och det är vad vi har bara nu, en dryg vecka efter mordet.
Citera
2024-12-12, 14:55
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Lite kryptiskt, Trump rekryterar stormrika så fotfolket lär ju bli varse.
Citat:
The net result will be the wealthiest administration in US history
https://www.theguardian.com/us-news/2024/dec/06/trump-us-cabinet-billionaires
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in