Citat:
Ursprungligen postat av
fsck
Ja, det är nog svårt att säga. Å ena sidan är bron pruttlers ögonsten och ett prestigeprojekt så om den skjuts i småbitar kommer det att vara ett hårt slag mot honom personligen.
Å andra sidan så sägs det att ryzzarna har
grupperat en hel del luftvärn runt bron. Som läget ser ut nu så står det bara där och rostar och stör inte Ukraina alls.
Frågan är vilket av dessa som anses vara viktigast. Jag har inget bra svar så vi får väl helt enkelt vänta och se. Jag själv hade skjutit bort bron bara för att ge Kreml en knäpp på näsan men jag är ju inte inblandad. Och tur är kanske det.

Ja bron är definitivt en prestigeprojekt och som också är nödvändig för att förse trupperna på Krim med förnödenheter och material.
Vad jag har hört, vet inte om det stämmer så kan inte bron användas med full kapacitet och att flera av färjorna som kan ersätta bron är utslagna. Skulle vara intressent och veta om fler har snappat upp detta.
Men å andra sidan så har de ukrainska drönarna friare spelrum och kan slå ut mycket viktiga objekt en efter en i Ryssland.