2024-12-11, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskback
Det går utmärkt att bli frikänd med rättspsyk i New York också, men precis som i Sverige krävs det bra mycket mer än att man skriker och gapar på väg till arresten. Det finns inget som tyder på att GM i det här fallet känt sig personligt hotad av BO, eller att han inte förstod vad det var han gjorde.

aldrig hört, jag har sett hur rättpsyk såg ut i wisconsin för massa år sedan och då kan jag lova dig att jag hellre hamnar i ett fängelse. fy fan vilket ställe
Citera
2024-12-11, 15:11
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starzkis
Svårt att förklara bort både manifestot och fake idn ja men det är inte tillräckligt för att få honom dömd för mord.

Hittills har han väl inte blivit åtalad för något? Möjligt att jag missat det, iallafall inte för mord, han lär bli utlämnad till new york först.
Lång artikel, uppdatering, vald del citerad.
Citat:
New York prosecutors charged Mangione with one count of murder, two counts of second-degree criminal possession of a weapon, one count of second-degree possession of a forged document, and one count of third-degree criminal possession of a weapon, online court documents show.

In the charging documents, detective Yousef Demes of the Midtown North Detective Squad outlined evidence that officials say proves Mangione is the person depicted in surveillance video fatally shooting Thompson outside of a Hilton hotel in Midtown Manhattan as Thompson made his way to his company’s annual investor conference.
He noted the man seen in surveillance footage from a New York hostel is wearing the same clothing.
https://edition.cnn.com/2024/12/11/us/unitedhealthcare-ceo-brian-thompson-shooter-wednesday/index.html
Citera
2024-12-11, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
aldrig hört, jag har sett hur rättpsyk såg ut i wisconsin för massa år sedan och då kan jag lova dig att jag hellre hamnar i ett fängelse. fy fan vilket ställe

Det är det säkert. Nu var ju poängen inte kvaliteten på rättspsyk i USA, utan just att inget tyder på att Luigi Mangione skulle vara aktuell för rättspsyk. Det räcker inte att vara lite dålig i huvudet.
Citera
2024-12-11, 15:34
Medlem
JayJayAdamss avatar
Det ska tydligen släppas en video idag eller i dagarna som Luigi har satt en tidstämpel på. Har för mig att det var den 13/11 som den skulle släppas.
Han verkar vara otroligt intelligent och planerat detta under en längre tid. Inget dåd i affekt precis. Vet att hans vänner försökte få tag på honom i flera månader utan resultat.
Jag tror att allt är högst medvetet. Även att han tillät sig gripas på just McDonalds.
Jag bara hoppas att det kommer något gott ur detta för amerikanarna.
Citera
2024-12-11, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JayJayAdams

Troligen bara ett sammanträffande, men ett annat försäkringsbolag ställde in en planerad begränsning av längden tid man finansierade bedövning för vid operationer.
Citera
2024-12-11, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Lång artikel, uppdatering, vald del citerad.

https://edition.cnn.com/2024/12/11/us/unitedhealthcare-ceo-brian-thompson-shooter-wednesday/index.html
Där ser man, blir en intressant rättegång.
Citat:
Ursprungligen postat av JayJayAdams
Det ska tydligen släppas en video idag eller i dagarna som Luigi har satt en tidstämpel på. Har för mig att det var den 13/11 som den skulle släppas.
Han verkar vara otroligt intelligent och planerat detta under en längre tid. Inget dåd i affekt precis. Vet att hans vänner försökte få tag på honom i flera månader utan resultat.
Jag tror att allt är högst medvetet. Även att han tillät sig gripas på just McDonalds.

Youtube videon var troligtvis fake, togs bort rättså snabbt, hade inte varit så smart att ladda upp en sådan video på youtube utav alla plattformar.
Citera
2024-12-11, 16:45
Medlem
Det här fallet är onekligen intressant. Framförallt hans psyke, hur han hamnat i det botten han är i.
Citera
2024-12-11, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskback
Det är det säkert. Nu var ju poängen inte kvaliteten på rättspsyk i USA, utan just att inget tyder på att Luigi Mangione skulle vara aktuell för rättspsyk. Det räcker inte att vara lite dålig i huvudet.

Då de bedömde una bombaren som frisk så…
Citera
2024-12-11, 18:22
Avslutad
Advokaten verkar ju vara 5-stjärnig i alla fall. Läste 40 års erfarenhet.
Citera
2024-12-11, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NSDAB
Advokaten verkar ju vara 5-stjärnig i alla fall. Läste 40 års erfarenhet.

Ingen utanför Altoona har hört talas om karln. Blir nog snabbt ersatt när målet flyttas till New York.
Citera
2024-12-11, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halleluwah
Ingen utanför Altoona har hört talas om karln. Blir nog snabbt ersatt när målet flyttas till New York.

Säkert, men troligen i första hand för att han Mangione vid flytt lär behöva en New York-kvalificerad advokat. Jag tror inte hans nuvarande advokat är underkvalificerad på något annat sätt än var han tagit licensen.
Citera
2024-12-11, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
Då de bedömde una bombaren som frisk så…

Jag har inte en aning om hur det stod till i huvudet på Unabombaren, eller var han dömdes, men Mangione hade inte haft en chans för rättpsyk i Sverige eller något annat land heller, av det förvisso lilla vi vet om fallet hittills. Han är helt enkelt i sammanhanget inte särskilt svårt sjuk alls. Ribban sätts väldigt högt där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in