2024-12-10, 21:15
Medlem
vByL2CLis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2024-12-04
Det är Åland

Citat:
Ursprungligen postat av 2024-12-04
Its Åland not Stockholm
Stämmer inte.

Konfrontationen är i Solna, inte i Stockholm. Mannen (#534) är från Åland, kvinnan med jeansröven (#535) är från Stockholm. Skall det vara så svårt att läsa innantill.
Citera
2024-12-10, 21:17
Medlem
Rashygiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klaustrofobin
Vad vet du om vad de har för bevis eller inte?

I vanlig ordning: Dumpen publicerar bara när de är säkra på sin sak. Du behöver inte låtsas oroa dig.

Jag vet bara vad som finns i publiceringen på deras hemsida, dom kanske skulle posta bevisen där?
Jag är helt för att outa peddos men hade gärna sett lite mer bevis för att hon är med på det hela bara.
Citera
2024-12-10, 21:22
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterClueless
Om man svarar som hon gjorde så vet man. Hade hon varit oskyldig, så hade svaret varit ett helt annat.

Så vad hade svaret varit menar du?

Citat:
Ursprungligen postat av MrCL
Kvinnogäddan är knappast oskyldig -
Då hade hon agerat i chock och betett sig annorlunda vid konfrontationen. Det här är inget annat än DUBBELRÖKT gädda -
Färdig för servering!🐠🐠

Som hon reagerar är ungefär som jag hade reagerat om jag råkade ut för det. Skillnaden är att jag skulle inte sagt något alls eftersom det lätt kan misstolkas (som ni mycket riktigt också sitter här och hittar på trams).

Jag skulle helt enkelt bara rest mig och gått därifrån snabbast möjligt. Skulle tittat bort och inte sagt en stavelse. Förmodligen så skulle känslorna svalla rejält och lusten att klippa till cola-patte skulle givetvis klia i fingrarna.

Du sitter och hittar på massa trams om en människa som befunnit sig i en mycket utsatt situation. Hon säger en mening på några ord som egentligen inte betyder någonting. Du har ingen som helst aning om hon är skyldig eller oskyldig.

Har ni någon sjuk ondska över er som göra att ni sitter och hittar på sånt här trams på det här viset?
Citera
2024-12-10, 21:24
Medlem
DuranDurans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Ja, men min känsla är att de inte gjort det. Betala i baren på förhand känns mer som något man gör vid en lunch, när man får sin förutbestämda rätt och dryck och man vet att man inte ska ha något mer. I filmen var det mörkt så det bör ha varit på kvällen eller åtminstone senare på eftermiddagen och då är det vanligare att man får maten först och betalar efteråt.

Det är restaurang Egon. Man betalar först, har ätit där och suttit på samma plats 🤣
Citera
2024-12-10, 21:29
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 81032041X6
Hon erkänner ju när hon säger ”det var en test”

Erkänner vad exakt menar du?

Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Sara skriver i Facebookgruppen som svar på nåt liknande att hon har telefonkontakt med paret och det råder ingen tvekan om vad hon visste eller inte visste. De ångrar sig bittert och säger "det var dumt". Någon annan skriver också att kvinnan kan vara manipulerad och så kär att hon inte riktigt vet vad hon gör, men då svarar Sara att det lika gärna kan vara tvärtom.

Helt klart en av de intressantare fångsterna i år.

#534 #535

"Sara skriver i Facebookgruppen". Jomenvisst. Du vet att det finns de som skriver i Facebookgrupper att de har bevis för att jorden är platt?

Det som kommer ifrån Dumpen känns aldrig speciellt trovärdigt när man hört hur de resonerar i olika situationer.

I vilket fall som helst så var det absolut inte okej att konfrontera henne som de gjorde. När de gör det så har de igen aning om vad hon vet och inte vet. Det här är extremt oseriöst hur man än vrider och vänder på det.
Citera
2024-12-10, 21:31
Medlem
Eldebrinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar

"Sara skriver i Facebookgruppen". Jomenvisst. Du vet att det finns de som skriver i Facebookgrupper att de har bevis för att jorden är platt?

Det som kommer ifrån Dumpen känns aldrig speciellt trovärdigt när man hört hur de resonerar i olika situationer.

I vilket fall som helst så var det absolut inte okej att konfrontera henne som de gjorde. När de gör det så har de igen aning om vad hon vet och inte vet. Det här är extremt oseriöst hur man än vrider och vänder på det.

Yes, jätteoseriöst. Vad tror du mannens plan var om han nu på riktigt lyckats få dit en flicka till bordet? Det är ju uppenbart för den som är normalbegåvad att hon var med på det.
Citera
2024-12-10, 21:32
Medlem
DuranDurans avatar
Citat:

Tror du att Dumpen hänger ut någon timmen efteråt eller?

Klart som fan att man söker efter dom konfronterade och det är uppenbart att hon inte velat svara fast hon läst Dumpens meddelande.
Det faktum att hon totalt skiter i att konfrontera tillbaka eller frågar vad det handlar om säger det mesta.
Och hon lär med stor sannolikhet veta vilka Dumpen är.
Citera
2024-12-10, 21:33
Medlem
N0IItoleranss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Busklubbschef
Nej va synd... Aja, blev en vaskad öl iallafall!
visar försöker vintanten svepa sitt rödtjut för att slippa vaska?
Citera
2024-12-10, 21:37
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eldebrink
Yes, jätteoseriöst. Vad tror du mannens plan var om han nu på riktigt lyckats få dit en flicka till bordet? Det är ju uppenbart för den som är normalbegåvad att hon var med på det.

Vad mannens plan var är väldigt tydligt. Men jag talar inte om mannen.

Visst kan jag se att hon var med på det. Frågan är bara vad det var enligt vad hon visste om. Det kan lika gärna varit så att mannen inte varit helt ärligt. Han skrev själv i konversationen att hon såg mycket äldre ut än 13 år. Så han kan lika gärna tänkt att tanten skulle säga tvärsäkert nej om han sa till henne att hon bara var 13 år och så kanske han sa 18 år.

Då kan hon ha tyckt att det är lite ungt men det är ändå okej så hon ska inte vara någon dömande människa och i alla fall träffa tjejen. Som "ett test". Det skulle vara helt okej.

Mannen ska givetvis hängas ut. Men jag talar inte om mannen. Jag talar om det extremt oseriösa de gjorde mot kvinnan som faktiskt kan vara oskyldig. När de konfronterar så vet de inte det (enligt vad de själva redovisar så kan de inte veta det).

Finns det någon annan konversation de har dolt eller något som gör att de vet så är det märkligt om de inte redovisar det. För som det ser ut nu så ser det extremt oseriöst ut.

Om jag vore kvinnan så skulle jag förnekat att jag visste och anmält dem.
Citera
2024-12-10, 21:42
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DuranDuran
Tror du att Dumpen hänger ut någon timmen efteråt eller?

Klart som fan att man söker efter dom konfronterade och det är uppenbart att hon inte velat svara fast hon läst Dumpens meddelande.
Det faktum att hon totalt skiter i att konfrontera tillbaka eller frågar vad det handlar om säger det mesta.
Och hon lär med stor sannolikhet veta vilka Dumpen är.

Men om du är smart och blir oskyldigt konfronterad av Dumpen så är det absolut dummaste du kan göra att stå publikt med deras kameror mot dig och argumentera med dem. Det absolut dummaste möjliga.

Om jag blev konfronterad så vet jag vilka dumpen och cola-patte är mycket väl. Jag skulle låta bli att "konfrontera tillbaka" och bara gå därifrån snabbast möjligt. Jag skulle inte sagt ett enda ord till dem och tittat bort.

Betyder det enligt dig att jag är en pedofil så är du sjuk i huvudet.
Citera
2024-12-10, 21:44
Avstängd
HajPaDigs avatar
Citat:
Vad mannens plan var är väldigt tydligt. Men jag talar inte om mannen.

Visst kan jag se att hon var med på det. Frågan är bara vad det var enligt vad hon visste om. Det kan lika gärna varit så att mannen inte varit helt ärligt. Han skrev själv i konversationen att hon såg mycket äldre ut än 13 år. Så han kan lika gärna tänkt att tanten skulle säga tvärsäkert nej om han sa till henne att hon bara var 13 år och så kanske han sa 18 år.

Då kan hon ha tyckt att det är lite ungt men det är ändå okej så hon ska inte vara någon dömande människa och i alla fall träffa tjejen. Som "ett test". Det skulle vara helt okej.

Mannen ska givetvis hängas ut. Men jag talar inte om mannen. Jag talar om det extremt oseriösa de gjorde mot kvinnan som faktiskt kan vara oskyldig. När de konfronterar så vet de inte det (enligt vad de själva redovisar så kan de inte veta det).

Finns det någon annan konversation de har dolt eller något som gör att de vet så är det märkligt om de inte redovisar det. För som det ser ut nu så ser det extremt oseriöst ut.

Om jag vore kvinnan så skulle jag förnekat att jag visste och anmält dem.

13.... "lite ungt". Ge dig.
Citera
2024-12-10, 21:45
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HajPaDig
13.... "lite ungt". Ge dig.

Tycker du inte att det är lite väl ungt?

Det låter illa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in