2024-12-10, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Kollade just Patrik och Saras kvartssamtal. Dom sitter där med varsin gloria på huvudet och tror dom räddar Sverige.

Patrullen Dampen på plats i Stockholm liksom. Herregud!

Så länge Palestina-skiten är utanför Riksdagen så håller sig Dumpen borta då barnen kommer i andra hand.

Många barns öden de räddar så absolut. Vi kan nog ta ett handslag på att de gör ett kanonjobb och är värda att bära glorior.
Citera
2024-12-10, 17:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Många barns öden de räddar så absolut. Vi kan nog ta ett handslag på att de gör ett kanonjobb och är värda att bära glorior.

Dumpen och deras -lingar gör åtminstone ett kanonjobb med att bära glorior... De har ju, vid förfrågan, anmärkningsvärt svårt att få fram någon statistik över, hur många av deras uthängda som ens har åtalats för att ha gjort någonting olagligt. Än mindre hur många av dem som har dömts för någonting i sammanhanget. Aversionen över de uthängda är det minsann ingen hejd på...
Citera
2024-12-10, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brooz
Dumpen och deras -lingar gör åtminstone ett kanonjobb med att bära glorior... De har ju, vid förfrågan, anmärkningsvärt svårt att få fram någon statistik över, hur många av deras uthängda som ens har åtalats för att ha gjort någonting olagligt. Än mindre hur många av dem som har dömts för någonting i sammanhanget. Aversionen över de uthängda är det minsann ingen hejd på...

Måste de svara på det då? Känns som du letar något att klaga på. Snart tycker du väl Sjöberg hade tur när han klarade ribban på 2.40.
Citera
2024-12-10, 18:22
Medlem
Citat:
Måste de svara på det då? Känns som du letar något att klaga på. Snart tycker du väl Sjöberg hade tur när han klarade ribban på 2.40.

Med tanke på konsekvenserna dom utsätter folk för (dom anhöriga inklusive barn) hat, mobbning och trakasserier så är det ju inte alls orimligt att vilja se att dom hjälper några andra än fantasibarn?
Citera
2024-12-10, 18:28
Avslutad
Citat:

Intressant nog (för mig), var jag just på väg att göra ett inlägg i tråden om Patrik Sjöberg:

"För dem som anser att Patrik Sjöbergs '242' (överträffat ett par gånger sedan dess, f.ö) är det bästa som en svensk person har tillfört mänskligheten sedan uppfinningen av osthyveln (vilken visserligen uppfanns av en norrman): vad har det skuttet tillfört mänskligheten – bortsett från Patriks – till sista droppen – utkramande av de pekuniära möjligheterna efter 'bravaden'?".

???
Senast redigerad av Brooz 2024-12-10 kl. 18:31.
Citera
2024-12-10, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av medea1
Jo men nu har ni nagelfarit Sara i år. Nu handlar det om nya anklagelser om mutor osv. Då känns det rimligt att ni är ngt källkritiska här också.
Peraonligen känner jag så här:
Jag tycker upplägget med IK är ruttet rakt genom. Även om de frias rwnt juridiskt, så är det ruttet. Oavsett vad Sanna säger, så är det ruttet.
Så, källkritik i all ära, men upplägget förblir ruttet. Finns många bedrägerier som rent juridiskt är lagliga.
Jag tror inte på ett ord som kommer ur redaktör nilssons mun, eller penna. Hon har sagt rakt mot sig själv för många gånger. Vad gäller Sanna hat jag inte sett samma tendens till dubbelmoral. Desautom får tiden visa vad åklagare kommer fram till.
Citera
2024-12-10, 18:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Peraonligen känner jag så här:
Jag tycker upplägget med IK är ruttet rakt genom. Även om de frias rwnt juridiskt, så är det ruttet. Oavsett vad Sanna säger, så är det ruttet.
Så, källkritik i all ära, men upplägget förblir ruttet. Finns många bedrägerier som rent juridiskt är lagliga.
Jag tror inte på ett ord som kommer ur redaktör nilssons mun, eller penna. Hon har sagt rakt mot sig själv för många gånger. Vad gäller Sanna hat jag inte sett samma tendens till dubbelmoral. Desautom får tiden visa vad åklagare kommer fram till.

Precis! Nu finns anklagelserna – låtom oss avvakta vad rättssamhället har att säga om dem. (Vilket ju förvisso rätt så radikalt skiljer sig från Dumpens och deras -lingars "rättsuppfattning")...
Citera
2024-12-10, 19:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KanelbulleKungen
Med tanke på konsekvenserna dom utsätter folk för (dom anhöriga inklusive barn) hat, mobbning och trakasserier så är det ju inte alls orimligt att vilja se att dom hjälper några andra än fantasibarn?

! (nog sagt).
Citera
2024-12-10, 20:05
Medlem
Citat:
Precis! Nu finns anklagelserna – låtom oss avvakta vad rättssamhället har att säga om dem. (Vilket ju förvisso rätt så radikalt skiljer sig från Dumpens och deras -lingars "rättsuppfattning")...
Rättsuppfattning är en helt annan fråga, men de som sympatiserar med dumpen verkar ha en ganska generös uppfattning av vad som är ok och inte
Citera
2024-12-10, 20:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Rättsuppfattning är en helt annan fråga, men de som sympatiserar med dumpen verkar ha en ganska generös uppfattning av vad som är ok och inte

Mnja – vill du utveckla den tanken?
Citera
2024-12-10, 20:09
Bannlyst
Citat:
Intressant nog (för mig), var jag just på väg att göra ett inlägg i tråden om Patrik Sjöberg:

"För dem som anser att Patrik Sjöbergs '242' (överträffat ett par gånger sedan dess, f.ö) är det bästa som en svensk person har tillfört mänskligheten sedan uppfinningen av osthyveln (vilken visserligen uppfanns av en norrman): vad har det skuttet tillfört mänskligheten – bortsett från Patriks – till sista droppen – utkramande av de pekuniära möjligheterna efter 'bravaden'?".

???

Det är antagligen så nära himlen och Gud som DaddyPutte någonsin varit när han var högst upp i sitt skutt. Så för DaddyPutte är det stort.

Det är faktiskt som så att allt det här mediala och annat elakt som drabbat Dumpen AB beror på det skuttet, enligt DaddyPutte. Han blev världens kändaste person i historien, då och nu och i all framtid. Så därför är det konstant drev mot DaddyPutte nuförtiden.

Nu har duon och den prostituerade multikulti halat in något gäddpar från Åland också. Himla liv i gäddtråden bredvid. Årets fångst, typ!
Citera
2024-12-10, 20:17
Medlem
Citat:
Mnja – vill du utveckla den tanken?
Det kan ju vara så olika menar jag. Finns många dimensioner av det. Både frågan om rätt och fel, men också hur man uppfattar vad en lag betyder.
De flesta som stöttar dumpen verkar vara övertygade om att allt som görs både är fullt lagligt och att det inte finns minsta moraliska brist.
Jag är av en annan uppfattning...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in