2024-12-10, 19:35
Medlem
Enders.Aldebrinks avatar
Frun klagar alltid att det är så jobbigt att skrapa isen på bilrutorna när hon ska till jobbet så jag funderar på en elektrisk fönsterskrapa från Kärcher.

Är det någon här som testat den?
Är det värt pengarna (tveksamt gissar jag), men framför allt funderar jag på om det gör jobbet även om isen inte är extremt tunn?

https://www.jula.se/catalog/bil-och-garage/biltillbehor/vintertillbehor/isskrapor-och-borstar/elektrisk-isskrapa-030301/
Citera
2024-12-10, 19:36
Avslutad
Är hon fet eller varför är det jobbigt
Citera
2024-12-10, 19:37
Avslutad
El bilskrapa är fullständigt anus.
Sätt på ACn i 5 minuter - klart!
Citera
2024-12-10, 19:39
Avslutad
Nu har man sett allt. Elektriska bilruteskrapare.. Hade ingen aning om att sånt fanns.

Du får gärna vara testpilot och återkomma med recension om du vill. Jag tycker det låter för bra för att vara sant.
Citera
2024-12-10, 19:44
Medlem
kl4sseKocks avatar
Kul grej men som sagt kan lika gärna dra igång ACn.

någon hobby youtuber som testar den.
https://www.youtube.com/watch?v=1ti3xFiGP0w
https://www.youtube.com/watch?v=63EgNQB8ONY
Senast redigerad av kl4sseKock 2024-12-10 kl. 19:46.
Citera
2024-12-10, 19:54
Medlem
Spruta med sprit på rutorna så går det enkelt sen med skrapa.

Den där el-skrapan är väl främst för handikappade. Sätt bilen under tak eller täck fönstren med skydd.
Citera
2024-12-10, 19:54
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kl4sseKock
Kul grej men som sagt kan lika gärna dra igång ACn.

någon hobby youtuber som testar den.
https://www.youtube.com/watch?v=1ti3xFiGP0w
https://www.youtube.com/watch?v=63EgNQB8ONY

Det är smidigt och går fort😂😂
Jag hade skrapat hela min bil på den tiden det tog att för killen i första filmen att skrapa halva framrutan.
Ännu en helt menlös pryl.

Till TS, köp en bil med bränslevärmare åt damen och hon slipper skrapa rutor helt och hållet.
Citera
2024-12-10, 20:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Jag hade skrapat hela min bil på den tiden det tog att för killen i första filmen att skrapa halva framrutan.

Till TS, köp en bil med bränslevärmare åt damen och hon slipper skrapa rutor helt och hållet.
1994 kom Ford med elslingor i rutan. Det trodde jag fanns hos alla märken i dag.
Citera
2024-12-10, 20:23
Medlem
Enders.Aldebrinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil

Tror det blir svårt att hitta en bil i samma prisklass som fönsterskrapan, som både har fungerande bränslevärmare och fungerande i övrigt
Hon är nöjd med sin Volvo C30 och det enda som saknas är en bränslevärmare.
(har bara nåt skräp som går igång när man startar bilen, inget tidsinställt)
Citat:
Ursprungligen postat av InteTedKaczinsky
Är hon fet eller varför är det jobbigt
Haha nej hon är inte fet men hon gillar inte kyla och har alltid bråttom på morgonen.
Just att skrapa rutorna är någon hon gnäller över (av få saker).
Citat:
Ursprungligen postat av born2chill
Nu har man sett allt. Elektriska bilruteskrapare.. Hade ingen aning om att sånt fanns.

Du får gärna vara testpilot och återkomma med recension om du vill. Jag tycker det låter för bra för att vara sant.
Jag såg det första gången på tv-reklam från Jula igår och blev nyfiken.
Har fått ok betyg på nätet så funderade.
Blir det en så berättar ja om den var bra
Senast redigerad av Enders.Aldebrink 2024-12-10 kl. 20:26.
Citera
2024-12-10, 20:28
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ60
1994 kom Ford med elslingor i rutan. Det trodde jag fanns hos alla märken i dag.

I framrutan har jag nog aldrig hört någon bil som har det men aldrig heller varit inne på ford (ingen ford på min gård).
Bakrutan finns det väl alltid i rutan.

Citat:
Ursprungligen postat av Enders.Aldebrink
[/b]Tror det blir svårt att hitta en bil i samma prisklass som fönsterskrapan, som både har fungerande bränslevärmare och fungerande i övrigt
Hon är nöjd med sin Volvo C30 och det enda som saknas är en bränslevärmare.
(har bara nåt skräp som går igång när man startar bilen, inget tidsinställt)

Det tror jag också, skarvsladd till en kupévärmare i bilen kanske kan vara något om du nu har tillgång till el.
Kupévärmare från biltema kostar inte många kronor och en skarvsladd är också billigt.
Citera
2024-12-10, 20:35
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av IQ60
1985 kom det faktiskt i Scorpio. En bra funktion som tyvärr var lite svajig i funktionen.
Citera
2024-12-10, 20:38
Medlem
hippilis avatar
Min tanke: man behöver stå längre tid inte i kylan, batteriet i den blir tomt fortare i en kall bil.

Men visst, folk lär ju köpa den och använda den några gånger innan den blir liggande i något förråd
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in