2024-12-10, 17:45
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinto87
Så bilderna Christofer tar på Linnea när hon sover ska vi blunda för?

Sluta skydda Skabbe in i döden!
Jag skyddar inte Chrippa. Jag påpekar bara eran dubbelmoral.
Vilket uppenbarligen är en känslig punkt hos dig. Om du tar åt dig så mycket då borde du kanske fundera på varför du tar åt dig?

Så att Chrippa tar bilder på Linnea ursäktar Jockes beteende emot Jonna? eller vad är din poäng?
Min poäng är att majoriteten av människor beter sig bättre än både Chrippa och Jocke.
Men när det kommer till att Chrippa och Linnea träffades vs Jocke och Jonna träffades, ja då har Chrippa betet sig bättre.
Jag skrev även
Chrippa är nog "bättre" än Jocke var när Jocke träffade Jonna.
inom "" eftersom chrippas beteende fortfarande är dåligt jämfört med majoriteten av människor, men såklart fattade du inte det.
Citera
2024-12-10, 17:55
Medlem
Horrorgrams avatar
Nu när han år åtalad hur stor chans är det tror ni att han får fängelse? Vad exakt är han åtalad för?
Citera
2024-12-10, 17:56
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Precis. Du trodde och hade fel. Vad är problemet? Jag har aldrig sagt nåt annat.
Att säga att jag tror att Chrippa inte kommer få fängelse betyder inte att jag hade fel om han döms till fängelse
Och chrippa är inte dömd till fängelse ännu, så vi vet inte ännu vad domen blir.

Du säger att du vet att saker är på ett eller annat sätt, du vet att chrippa blir gripen, du vet att chrippa har dragit ifrån lägenheten och inte kommer tillbaka, och då har du fel när det visar sig att det inte är så.
Om du istället säger att du tror Chrippa blivit gripen, och att du tror att han dragit ifrån lägenheten, då har du inte fel när det visar sig att det inte var så.

Behöver jag förklara vad tror betyder, eller kan du googla fram det själv?
Citera
2024-12-10, 17:57
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Vi pratar STRAFFET.

Fattar du?
Vi vet inte STRAFFET ännu. Fattar du?
Citera
2024-12-10, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fr33r1d3
Om Chrippa får fängelse, hur tror ni han kommer klara det?

Det klarar han nog bra, är inte direkt som i filmer.. Men folk som bara vill sitta av sin tid i lugn och ro och tvingas ha gaphalsen runt i kring sig kan nog lacka ur.
Citera
2024-12-10, 17:59
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Nu när han år åtalad hur stor chans är det tror ni att han får fängelse? Vad exakt är han åtalad för?

Vid fallande dom blir det fängelse. Då det är grovt och fotboja är uteslutet.

Han är åtalad bokföringsbrott vad jag hörde.

Får se mer exakt imorgon 🙂

Linköping TR är stängd för dagen.
Citera
2024-12-10, 18:01
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Ja precis, du har aldrig hävdat något alls men du har ALLTID rätt.
Det är bara ni som tjatar om att jag har rätt hela tiden.
Alla andra kan läsa att jag skriver "tror" och vet vad det ordet betyder.

Hur tror du det kommer sig att Chrippa åtalas för Bokföringsbrott när han inte har ett företag?
Det är väl Brott mot skattebrottslagen som han borde åtalas för?
Och hur blev det med att han skulle åtalas för penningtvätt?
Citera
2024-12-10, 18:01
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Vid fallande dom blir det fängelse. Då det är grovt och fotboja är uteslutet.

Han är åtalad bokföringsbrott vad jag hörde.

Får se mer exakt imorgon 🙂

Linköping TR är stängd för dagen.

Tack för uppdateringen! Ja hoppas det blir mer han blir dömd på de borde vara det då eko var där med, han bör åka på skattebrott med.
Citera
2024-12-10, 18:05
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Det enda du gjort är att försvara honom och hans sjuka beteende.
Du kan inte länka till ett enda inlägg där jag försvarar Chrippas beteende och agerande.
Det är bara i eran fantasi och era drömmar. Ni har verkligen svårt att skilja på eran fantasi/drömmar och verkligheten, ni borde prata med en läkare om det, det är inte normalt.
Gällande Chrippa, jag ifrågasätter bara det ni påstår, och ber er bevisa det ni påstår är sanning. Att vara källkritisk är inte samma sak som att skydda Chrippa.
Att ni sedan blir så upprörda över att ni behöver bevisa dem saker ni påstår är sanning är inte mitt problem. Men jag förstår att ni blir upprörda eftersom ni aldrig kan bevisa det jag ifrågasätter.
Citera
2024-12-10, 18:08
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Men straffet kan inte bli böter!
Vänta nu, menar du att om han åtalas för grovt, och domstolen bedömer att det är av ringa-normalgraden då blir han friad?
Citera
2024-12-10, 18:10
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:
Tack för uppdateringen! Ja hoppas det blir mer han blir dömd på de borde vara det då eko var där med, han bör åka på skattebrott med.

Detta kanske är skattebrottet? Oredovisade intäkter?

Jag vet inte. Vi får se imorgon 🙂

Jag vet iaf att mer åtal väntar. Detta då anmälningar lagts ner under hösten då andra mer prioriterade åtal väntar istället och straffet skulle inte påverkas. Ett kanske redan finns där ute... 🙃
Citera
2024-12-10, 18:10
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Allt gällande hans skattefusk borde ju gå under ett åtal, så ska han tex åtalas för penningtvätt borde det bli under samma åtal och dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in