2024-12-10, 17:27
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Du bryr dig inte om mig eller mina åsikter, men ändå kan du inte låta bli att om och om igen nämna mitt namn i dina kommentarer
#living rent free in your head

Jag har redan sagt att Chrippa kommer bli dömd för skattebrott, jag sa det för många många många månader sen.
Att du först nu inser att Chrippa kommer bli dömd för skattefusk säger ganska mycket om dig
Men jag är glad att du äntligen insett det jag har vetat länge

Jag bryr mig inte om dina åsikter men när du har fel.

Jag har trott GROVT länge.
Citera
2024-12-10, 17:29
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daxvaxpax
och vem som hittar på och ljuger om saker. det har du visat nu. en fråga. har han en firma. bokföringsbrott är ju om dom inte sköter bokföringen. det står här. https://www.ekobrottsmyndigheten.se/om-ekobrott/brotten-vi-utreder/
Intressant information. Chrippa har ingen firma, så hur kan dem då åtala honom för Bokföringsbrott?
Citera
2024-12-10, 17:31
Medlem
Om Chrippa får fängelse, hur tror ni han kommer klara det?
Citera
2024-12-10, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinto87
Dömd 2023
Folkbokföringsbrott
Doping
Knark

Sket i samhällstjänsten vilket lär bli 2 månader fängelse.

Åtalad 2024
Grov bokföringsbrott

På detta vilkorlig dom pga 2023.
Man vadå är det fängelsestraffet i dom brotten han begått eller kan det omvandlas till fängelse även om brotten inte har fängelse i straffskalan? Eller får han bara fängelse för att han inte giort samhällstjänsten eftersom det blev väll hans straff för brotten?
Citera
2024-12-10, 17:33
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:
Intressant information. Chrippa har ingen firma, så hur kan dem då åtala honom för Bokföringsbrott?

Troligtvis är det Youtube pengarna som INTE har bokförts i ett företag.

Du kan ju mejla och lägga upp imorgon så vet vi 100% 🙂
Citera
2024-12-10, 17:33
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Korrekt. Skabbe är i nivå med Jockiboi 2011. Håller med. Tack och lov har Jocke förändrats o utvecklats på 13 år. Är Skabbe på samma plats 2037 som Jocke 2024?
Nja, Chrippa är nog "bättre" än Jocke var när Jocke träffade Jonna.
Jonna uppfattade Jocke som obehaglig, och Jocke hängde ju ut Jonna på sin runkblogg, vilket sårade Jonna. Var det inte även när Jonna var runt 17-18 år som hon ville ta sitt liv och Jockes svar var att han inte brydde sig?
Chrippa gjorde ingenting sånt emot Linnea, inte när hon var 16 år och inte nu.
Majoriteten av människor är bättre än Jocke var emot 17 åriga Jonna, men att vara bättre än Jocke var emot 17 åriga Jonna är en väldigt låg nivå, så det är inge svårt.
Citera
2024-12-10, 17:37
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlhakansson
Man vadå är det fängelsestraffet i dom brotten han begått eller kan det omvandlas till fängelse även om brotten inte har fängelse i straffskalan? Eller får han bara fängelse för att han inte giort samhällstjänsten eftersom det blev väll hans straff för brotten?

Samhällstjänsten och 2024 blir fängelse. 2023 nog också då han sket i Samhällstjänsten. Men vet inte 100. Kanske ökad böter?
Citera
2024-12-10, 17:37
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Du sade att du tror det inte kommer bli fängelse utan böter! Syftar på det. Inget annat. Häng med lite tack.
Ja jag sa att jag TROR inte det kommer bli fängelse.
Jag har aldrig sagt att jag vet med säkerhet att Chrippa inte kommer hamna i fängelse, så som du försöker få det att framstå, det är återigen från din fantasi, och kommer inte ifrån mig.

Behöver jag förklara vad ordet tror betyder? eller kanske du kanske googla fram det själv?
Citera
2024-12-10, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fr33r1d3
Om Chrippa får fängelse, hur tror ni han kommer klara det?
Beror ju på vad för anstalt, tror han klarar klass 3 utan problem. Kan dock få problem då han talar utan att tänka ibland. Inte så smart att dra rasistiska skämt där inne.
Citera
2024-12-10, 17:40
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:
Nja, Chrippa är nog "bättre" än Jocke var när Jocke träffade Jonna.
Jonna uppfattade Jocke som obehaglig, och Jocke hängde ju ut Jonna på sin runkblogg, vilket sårade Jonna. Var det inte även när Jonna var runt 17-18 år som hon ville ta sitt liv och Jockes svar var att han inte brydde sig?
Chrippa gjorde ingenting sånt emot Linnea, inte när hon var 16 år och inte nu.
Majoriteten av människor är bättre än Jocke var emot 17 åriga Jonna, men att vara bättre än Jocke var emot 17 åriga Jonna är en väldigt låg nivå, så det är inge svårt.

Så bilderna Christofer tar på Linnea när hon sover ska vi blunda för?

Sluta skydda Skabbe in i döden!
Citera
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Jag bryr mig inte om dina åsikter men när du har fel.

Jag har trott GROVT länge.
Jag har ju dock inte haft fel, jag har ju långt innan dig sagt att Chrippa kommer bli dömd för skattefusk.

När var första gången du sa att Chrippa skulle bli dömd för grovt Bokföringsbrott?
Senast redigerad av Dopy 2024-12-10 kl. 17:46.
Citera
Medlem
Citat:
Samhällstjänsten och 2024 blir fängelse. 2023 nog också då han sket i Samhällstjänsten. Men vet inte 100. Kanske ökad böter?
Ingen aning heller men jag antar det. Edit: tack för uppdateringen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in