2024-09-26, 05:11
Medlem
Finns inrikes shoppar. Jag har beställt ifrån kanyler.com och det funkar alldeles bra.
Citera
2024-10-21, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reefers
Har också tidigare beställt från med24, utan några bekymmer. Och du kanske skulle komma undan med modellbygge som ursäkt, men det finns ett par sidor som skickar inrikes, så slipper du eventuellt krångel med tullen.
En fråga min vän, men när beställde du senast från dem? Jag gjorde en beställning idag och ärligt talat är jag orolig att min beställning fastnar i tullen.
Citera
2024-10-21, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ss0014
En fråga min vän, men när beställde du senast från dem? Jag gjorde en beställning idag och ärligt talat är jag orolig att min beställning fastnar i tullen.
2022 senast, beställer bara från kanyler.com numer
Citera
2024-11-01, 14:20
Medlem
Psykotons avatar
Jag har köpt både sprutor och kanyler på ett vanligt apotek här hemma i Sverige, för några månader sen. 2ml sprutor och 07x50 nålar, 100 av varje. Tror det har med EU-lagstiftningen att göra, men apotekspersonalen måste veta "vem man är" sa de, menas väl att man hämtat ut mediciner, handlat annat och helst varit trevlig mot dem.
Citera
2024-11-07, 21:49
Medlem
Nu har jag testat att beställa från den andra kanyler-butiken, kanyler.se. De ligger högt i pris jämfört med .com men har klart större utbud. Kör man deras paket med 100 nål-100 pump så blev det rätt humant ändå. Enda stället jag hittat 2-komponent insulinare på.
Återkommer om/när det landar.
Citera
2024-11-16, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pistola
Nu har jag testat att beställa från den andra kanyler-butiken, kanyler.se. De ligger högt i pris jämfört med .com men har klart större utbud. Kör man deras paket med 100 nål-100 pump så blev det rätt humant ändå. Enda stället jag hittat 2-komponent insulinare på.
Återkommer om/när det landar.

Paketet dök upp på några dagar. Tog spårbar frakt men fick rek som en liten bonus. Allt fanns med så inga konstigheter.
Citera
2024-12-09, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laudaturen
Kollade emedic.nu, vet inte om det är varningsflagga eller mer legit när den bakom sidan helt utelämnar sin identitet. Trodde det var olagligt att sälja kanyler i Sverige?

Annars kanske jag testar där. Verkade smidigt på alla vis. Men är nojig av mig bara.

Jag har beställt från emedic flera gånger utan problem.

Förr vet jag att man var tvungen att uppvisa recept när man beställer online men verkar som något är ändrat. Har dock ingen aning vad konsekvenserna blir om de kollar paketet.
Citera
2024-12-09, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mortarion99
Jag har beställt från emedic flera gånger utan problem.

Förr vet jag att man var tvungen att uppvisa recept när man beställer online men verkar som något är ändrat. Har dock ingen aning vad konsekvenserna blir om de kollar paketet.
Inga konsekvenser alls, då emedic skickar inrikes.
Citera
2024-12-10, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reefers
Inga konsekvenser alls, då emedic skickar inrikes.

Snuten röntgar inrikespost emellanåt med AI program för o ta steorider, vapen och säkert kanyler med. Så det är visst en risk men den är liten, betydligt mindre än utrikespost. Frågan är hur straffet blir för sprutor/kanyler om nån vet?
Citera
2024-12-10, 12:23
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cygnosis
Snuten röntgar inrikespost emellanåt med AI program för o ta steorider, vapen och säkert kanyler med. Så det är visst en risk men den är liten, betydligt mindre än utrikespost. Frågan är hur straffet blir för sprutor/kanyler om nån vet?

"Frågan är hur straffet blir för sprutor/kanyler om nån vet?"

Detta har redan diskuterats i tråden.

Det är inte olagligt att köpa eller inneha sprutor och kanyler inrikes.

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-och-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/lag-2012595-om-inforsel-av-och-handel-med_sfs-2012-595/
Citera
2024-12-21, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blindtarm
Ja jag använder bara https://kanyler.com/ fått spårbart varje order.
och det är ju helt lagligt att handla utav dem. Bara att köpa full låda så slipper verktygen ligga löst dessutom.

Förvånansvärt enkelt att beställa verktyg idag, beställt från ett par legitima företag såsom Emedic o de frågar inte efter recept. Kan lagstiftningen ha ändrats?
Citera
2024-12-21, 20:31
Medlem
www.kanyler.com funkar kanon =)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här