2024-12-10, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
YT har tagit ner kontot. Free speech as long as you don't use it.

Kontot var tydligen fejkad:

Citat:
YouTube on Monday removed three channels belonging to Luigi Mangione, the suspect in the killing of UnitedHealthcare CEO Brian Thompson, as well as a channel that was altered Monday to look as if it belonged to him, Jack Malon, Google policy communications manager, confirmed to CNN.

Mangione’s own YouTube channels — which Malon said had not posted any content for seven months — were removed under the platform’s creator responsibility guidelines.

The other channel was removed for violating YouTube’s impersonation policies, after the channel name and handle were updated on Monday following news of Mangione’s arrest to appear as if it belonged to the suspect. That channel on Monday posted a cryptic countdown video that said, “If you see this, I’m already under arrest.”
https://edition.cnn.com/us/live-news/brian-thompson-unitedhealthcare-death-investigation-12-9-24/index.html?t=1733790978491
Citera
2024-12-10, 01:42
Medlem
HeroicDozes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
USA fixar allt med vapen.

Fixade inlägget åt dig
Citera
2024-12-10, 01:48
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Det kan också vara så att rättegången hålls i en helt annan stat långt från New York, pga att juryn inte ska ha varit "utsatta" för för mycket intryck kring det här fallet. Vet att de har gjort så med en del andra stora fall.

Mjah...själva rättegången hålls nog i NY.

Men jag lite ser vart du vill komma, man kan ha själva rättegången i ett annat "county" i själva NY. Så att man flyttar själva rättegången utifrån Manhattan till ett annat ställe utanför själva centrum/staden : https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_counties_in_New_York

Sedan vet jag inte, men om jag inte minns fel så var det "United States District Court for the Southern District of New York" som sköter själva fallet. De har också de mest prestige-tunga fallen i NY. Sköter idag bla "Puff Diddy" fallet. De skämtar inte, de är hardcore.
Citera
2024-12-10, 01:48
Medlem
HeroicDozes avatar
Finns ju en del som tyder på att det slagit slint i huvudet på honom efter hans ryggoperation. Tyvärr så tror jag att det kan vara fallet.
Citera
2024-12-10, 01:55
Medlem
BombaySaphires avatar
Uppgifter på CNN nyss:

Pistolen som han hade på sig idag vid gripandet är tydligen inte samma pistol som användes vid mordet. Det är en helt annan typ av pistol som han har 3D-printat, enligt vapenexperter. Var mordvapnet har tagit vägen verkar ingen veta i nuläget.
Senast redigerad av BombaySaphire 2024-12-10 kl. 02:15.
Citera
2024-12-10, 01:57
Medlem
inget sympati från mig......Brian va ond och tjuv
Citera
2024-12-10, 01:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Mjah...själva rättegången hålls nog i NY.

Men jag lite ser vart du vill komma, man kan ha själva rättegången i ett annat "county" i själva NY. Så att man flyttar själva rättegången utifrån Manhattan till ett annat ställe utanför själva centrum/staden : https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_counties_in_New_York

Sedan vet jag inte, men om jag inte minns fel så var det "United States District Court for the Southern District of New York" som sköter själva fallet. De har också de mest prestige-tunga fallen i NY. Sköter idag bla "Puff Diddy" fallet. De skämtar inte, de är hardcore.

Tack för input. Känns ändå tryggt med en domstol som är van vid att hantera fall av den här magnituden. Hoppas han inte säger ett ord innan han skaffat advokat.
Senast redigerad av Jenny9 2024-12-10 kl. 02:00.
Citera
2024-12-10, 02:00
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Tack för input, känns ändå tryggt med en domstol som är van vid att hantera fall av den här magnituden. Hoppas han inte säger ett ord innan han skaffat advokat.

220 volt enig i det !
Citera
2024-12-10, 02:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
CNN nyss:

Pistolen som han hade på sig idag vid gripandet är tydligen inte samma pistol som användes vid mordet. Det är en helt annan typ av pistol som han har 3D-printat, enligt vapenexperter. Var mordvapnet har tagit vägen verkar ingen veta i nuläget.

Hur vet du att det inte är samma?
Citera
2024-12-10, 02:07
Medlem
BombaySaphires avatar
Flera gamla vänner vittnar om att Luigi gick från att vara helt normal till att bli helt galen efter att han genomgick en omfattande ryggoperation tidigare i år. Kan han ha börjat missbruka smärtstillande narkotikaklassade piller vilket har gjort honom personlighetsförändrad?
Citera
2024-12-10, 02:08
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tvabytesyahoose
Hur vet du att det inte är samma?

Jag återgav uppgifter från tv-kanalen CNN.
Citera
2024-12-10, 02:11
Medlem
BombaySaphires avatar
Police Off the Cuff är live nu:

https://www.youtube.com/live/M9LK5ESQDGU?si=t7wHnGI9_aBXlfGc
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem