2024-12-03, 16:01
Medlem
drinksareonmes avatar
Trodde Mackan drev först angående Jukkasjärvi få det att se ut som han inte kubde, ack så fel jag hade. Babben verkade duktig men kanske inte full koll på tekniken med knapparna.
Citera
2024-12-05, 02:15
Medlem
Rollin-and-Turnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Jag lyssnade inte i början men sa han inte något om att Peder skulle vara någon mäster? Han verkar ju genuint genomkorkad, väljer högsta nivån direkt och kan ingenting.

Förra året gjorde de också en julspecial som Peder vann.
Citera
2024-12-09, 19:49
Medlem
Rollin-and-Turnings avatar
Måndag igen och det ska firas juligen i Jeopardy-studion! *ho-ho-ho!*

Dagens trio är alla födda på 60-talet och har setts och hörts i både radio och tv sedan det tidiga 90-talet. Alla tre har också det gemensamt att de breakade i media först på 00-talet.

Här är dem tappra för kvällen:

Vem av dessa tre "föredettingar" har mest pengar i pulten efter att finalfrågan är skriven?
Citera
2024-12-09, 23:31
Medlem
drinksareonmes avatar
Kommer det inte vara 3 julprogram och sen final, han sa väl att både Rickard och Lotta är klara för final.
Citera
2024-12-10, 07:19
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drinksareonme
Kommer det inte vara 3 julprogram och sen final, han sa väl att både Rickard och Lotta är klara för final.
I förra avsnittet sa han att även den med mest pengar efter vinnarna kommer vara med i final.
Citera
2024-12-10, 08:40
Avslutad
Vilken kanal sänder detta?
Citera
2024-12-11, 22:19
Medlem
Tidsmaskinistens avatar
När Mona Sahlin medverkade i Jeopardy! gjorde hon bort sig rejält:

1 - När frågan ställdes vad namnet på det bolag staten äger som producerar närmare hälften av Sveriges el kunde Mona Sahlin inte svaret överhuvudtaget. (Svaret var "Vad är Vattenfall?").

2 - När frågan ställdes om vilket bergstopp som förekommer på den trekantiga chokladförpackningen svarar Mona Sahlin "Vad är Toblerone?". (Svaret var "Vad är Matterhorn?").

Hur kan man som politiskt aktiv vara okunnig i att staten äger Vattenfall som producerar närmare hälften av Sveriges el? Hur kan man svara namnet på en choklad på en fråga om vad ett berg heter?
Citera
2024-12-11, 22:20
Medlem
Tidsmaskinistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foobar2000
Vilken kanal sänder detta?

Kanal 5. Men det finns på HBO Max reklamfritt.
Citera
2024-12-11, 22:27
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tidsmaskinisten
När Mona Sahlin medverkade i Jeopardy! gjorde hon bort sig rejält:

1 - När frågan ställdes vad namnet på det bolag staten äger som producerar närmare hälften av Sveriges el kunde Mona Sahlin inte svaret överhuvudtaget. (Svaret var "Vad är Vattenfall?").

2 - När frågan ställdes om vilket bergstopp som förekommer på den trekantiga chokladförpackningen svarar Mona Sahlin "Vad är Toblerone?". (Svaret var "Vad är Matterhorn?").

Hur kan man som politiskt aktiv vara okunnig i att staten äger Vattenfall som producerar närmare hälften av Sveriges el? Hur kan man svara namnet på en choklad på en fråga om vad ett berg heter?

Ja, hon sög, precis som i politiken.

Jag blev dock lite impad att Kirsty Armstrong kunde Nils Dacke, vilket inte Mark Levengood eller den jobbiga kvinnan jag glömt namnet på inte kunde.

Kirsty Armstrong hade lite charm ändå, en bubblig personlighet.
Citera
2024-12-11, 22:45
Medlem
Tidsmaskinistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Ja, hon sög, precis som i politiken.

Jag blev dock lite impad att Kirsty Armstrong kunde Nils Dacke, vilket inte Mark Levengood eller den jobbiga kvinnan jag glömt namnet på inte kunde.

Kirsty Armstrong hade lite charm ändå, en bubblig personlighet.

Jo, Kirsty Armstrong fångade mitt intresse också. Hon var charmig utan att vara jobbig, vilken är en svår balansgång. Startade en tråd om henne: (FB) Kirsty Armstrong - Komiker
Senast redigerad av Tidsmaskinisten 2024-12-11 kl. 22:50.
Citera
2024-12-16, 21:04
Medlem
drinksareonmes avatar
Babben ”livmodern” Larsson.
Citera
2024-12-17, 14:17
Medlem
Carrocks avatar
Inte sett nåt tidigare så såg lite gamla avsnitt.

Fy fan vilken skämskudde på Jureskog, han kunde ju fan ingeting, till och med i sin egen genre som mat/smak så åkte han på däng..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in