2024-12-09, 20:04
Avstängd
Storanglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Hej!

Jag är i en lite prekär situation för ett par månader sedan fick jag mitt swedbankkonto spärrat pågrund av penningtvätt, dem skickade ut ett gäng frågor som jag sket i att svara på och skicka in eftersom jag ändå inte hade någon bra förklaring.
Var du tvungen att ha en förklaring? Varför inte berätta varifrån pengarna kom istället?
Du har dig bara dig själv att skylla för att du inte svarade på frågorna. Simple as that.
Citera
2024-12-09, 20:30
Medlem
Står väl längst ner på lappen var du kan lösa in den...
Citera
2024-12-09, 21:37
Medlem
Måste den lösas in på just Swedbank? Kan du inte lösa in den på Nordea istället? Alternativt har jag självt löst in en avi mot kontanter på lokalt kiosk/postombuds-ställe, och sedan satt in kontanterna på kontot. Det borde funka.
Citera
2024-12-09, 22:15
Medlem
Citat:
Jag är i en lite prekär situation för ett par månader sedan fick jag mitt swedbankkonto spärrat pågrund av penningtvätt, dem skickade ut ett gäng frågor som jag sket i att svara på och skicka in eftersom jag ändå inte hade någon bra förklaring.
Och så blir du förvånad!
Det är inte bankerna som bestämt att de MÅSTE ha info om sina kunder.

Det var en del problem för mig då jag skulle finansiera en företagsstart, men det löste sig, eftersom jag lämnade in alla nödvändig papper och svarade på alla deras frågor...

Generellt råd : Om man myglar ska man göra så att det klarar en kontroll
och inte ställer till något annat.
T ex en kompis trodde han var smart, men kunde ha åkt in i finkan om inte Skatteverkets handläggare hade varit så klantig att jag lyckades få hen att glömma bort det allvarligaste brottet genom att jag skrev en massa om ett mindre allvarligt brott de hade kommit på också.
En annan kompis myglade med en faktura för att minska tullen, men tänkte inte på att totalt förlorade han på det eftersom skatten blev högre p g a det
Citera
2024-12-09, 22:15
Medlem
Citat:
Swedbank är mer kriminella än jag någonsin varit så det är bara hyckleri från deras sida sluta försvara den kriminella äckel banken
Så du är upprörd för att dom sköter sina kriminella affärer mycket bättre än dig? Det är väl inte deras fel att du är en dålig kriminell?

Alla banker flyttar stora summor åt kriminella dygnet runt, problemet här är att du gjort det så dåligt att det blivit uppenbart och då kan inte banken röra dina pengar utan att ses som medskyldig.
Citera
2024-12-09, 22:34
Medlem
Om du nu har ett annat konto i en annan bank som du säger så be då de som gör utbetalningar till dig att använda kontot på den andra banken.
Fattar du nu...
Är du helt frisk eller ???
Citera
2024-12-09, 22:39
Avstängd
Citat:
Ägnar mig åt kriminell verksamhet jo visst penningtvätt på ett mindre belopp swedbank är mer kriminella än vad jag någonsin har varit
Nu är det så att vi vanliga plebejer är problemet, inte de stora och myglande storföretagen. Och de flesta, du inkluderad, går gladeligen dessa storföretags ärenden, utan att veta om det.
Citera
2024-12-09, 23:53
Medlem
hesten303s avatar
Varför vill du lösa in sin avi från soc hos Swedbank när demmm inte längre är din bank, du hade ju öppnat konto hos Nordea?
Citera
2024-12-09, 23:58
Medlem
fittanstickerframs avatar
Svara på demms frågor bara ljug till demm
Citera
2024-12-10, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenitoPolymem
Det är väl inte så många som känner till detta, men när man "sätter in" pengar på banken så är det nu bankens pengar. De har dock en skyldighet att återbetala pengarna men de kan själva sätta upp villkor för detta.

Ja det är därför krypto är bra. Ingen jävel kan ta ens krypto. Ens pengar på banken som man har slitit för äger man inte.
Citera
2024-12-10, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KetaminKajsa
Ja det är därför krypto är bra. Ingen jävel kan ta ens krypto.
Okej,

FTX
MT GOX
Celsius
BlockFI
TerraLuna
Three Arrows

För att nämna några företag som förskingrat miljarder och åter miljarder dollar av deras användares krypto.

Sen undrar jag hur du betalar räkningar, mat och vardaglig spend med krypto?
Krypto är bra som spekulation men som valuta för normala människor som inte handlar sina prylar på darknet är det fortfarande fruktansvärt dåligt.
Citera
2024-12-10, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hesten303
Varför vill du lösa in sin avi från soc hos Swedbank när demmm inte längre är din bank, du hade ju öppnat konto hos Nordea?

Jag glömde att registrera mitt konto till sius kontoregister, därför skickades det till swedbank som i sin tur skickade ut en avi, nu vägrar dem lösa in den för att jag inte svarade på frågorna jag tidigare fått i samband med att dem stängde ner mitt konto, rörigt som fan och det hela är jävligt konstigt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in