Citat:
...men hallå. Vad är det du inte förstår? Jag har gått igenom denna statistik tidigare i denna tråd.
1. Juridiskt behöver du kunna bevisa att de har varit där och i synnerhet under tider av konflikt.
Lycka till med att leta efter flygbiljetter eller facebookbilder. Det kommer att kunna ta en ordentlig tid att söka igenom allt detta. Jag kan tänka mig att man med noggrannt sökande eventuellt kan hitta promillen som brutit mot lagen och de flesta fall av detta bör kanske även vara preskriberade.
Låt säga att detta i bästa fall tar 8 timmar per person och du har 2 miljoner du vill söka igenom.
Då kommer detta att ta en man 250 000 dagar att genomföra.
Detta motsvarar . Detta innebär med cirka 250 arbetsdagar per år att det tar cirka 1000 manår och kommer att vara klart är 3025. Låt säg att vi prioriterar och sätter 100 man på detta. Då kommer det fortfarande inte att vara klart förrän om tio år..
2. SD lever inte i verkligheten och bryr sig inte om den i sitt förblindade hat mot invandrare...
1. Juridiskt behöver du kunna bevisa att de har varit där och i synnerhet under tider av konflikt.
Lycka till med att leta efter flygbiljetter eller facebookbilder. Det kommer att kunna ta en ordentlig tid att söka igenom allt detta. Jag kan tänka mig att man med noggrannt sökande eventuellt kan hitta promillen som brutit mot lagen och de flesta fall av detta bör kanske även vara preskriberade.
Låt säga att detta i bästa fall tar 8 timmar per person och du har 2 miljoner du vill söka igenom.
Då kommer detta att ta en man 250 000 dagar att genomföra.
Detta motsvarar . Detta innebär med cirka 250 arbetsdagar per år att det tar cirka 1000 manår och kommer att vara klart är 3025. Låt säg att vi prioriterar och sätter 100 man på detta. Då kommer det fortfarande inte att vara klart förrän om tio år..
2. SD lever inte i verkligheten och bryr sig inte om den i sitt förblindade hat mot invandrare...
De fetmarkerade kan besvaras med följande:
1. Naturligtvis hade det varit en enkel sak att villkora ett medborgarskap grundade på flyktingskäl. Det hade inte behövts någon juridisk bevisning. Sätt in ett villkor att en person som får flyktigrelaterad asyl inte får resa till det land den sökt asyl från och ett annat att ett asylrelaterat medborgarskap kan återkallas inom 10 år om personen återvänder. I den händelse någon inom denna tid vill återvända så är det detsamma som att avsäga sig det svenska medborgarskapet.
2. »Hat« är en vänsterfloskel för att inte tycka det vänstern tycker. Det är inget »hat« att vilja ha strikta regler för invandring baserade på att faktiskt kunna klara att integrera på ett konstruktivt sätt för alla parter.
Varför vill du ha en okontrollerad invandring och öppna dörrar till svensk välfärd för sådana som inte bidragit till den?