Citat:
Ursprungligen postat av
Blocktober
Att avsiktligt vara biologisk förälder är som att vara nazist fast man är socialt accepterad av nästan alla 2024.
"Min värld" var bara ett uttryck.
Jag har faktiskt extremt frihetliga värderingar, som min syn på vapenlagar jag beskrev tidigare, men just att förhindra att människor skaffar nya barn är ett tvång som jag inte kan se som fel.
Vet inte om det freudianska felskrivningar men visst inser du att ”min värld” och ”min syn” samt ”som jag inte kan se som fel” är samma sak dvs att det är din tolkning och ingen absolut sanning.
Nu tar vi ditt påstående att biologiska föräldrar är samma sak som nazister.
Till skillnad från dig så finner många glädje och mening i livet, dvs de är glada över att få leva och vill vara friska så länge de kan. Deras livsåskådning är att livet är något som övervägande gott.
Så när de sätter barn till världen och ger dessa barn goda förutsättningar för att själva få ett gott liv så gör de en god gärning utan att skada någon annan människa. Då de allra flesta barn som får en närande uppväxt faktiskt också växer upp och finner mening i sina liv så är även utfallet övervägande positivt.
Nazisterna dödade miljontals människor genom sin slutgiltiga lösning, dvs deras ideologi var varken till syfte eller utfall positivt eller god.
Sedan är det intressant att du använder just ordet ”frihetlig” samtidigt som du i dina inlägg nästan alltid vill påtvinga andra dina värderingar och levnadsval.