2024-12-08, 19:48
Medlem
Tjuren-Ferdinands avatar
Då var det dags att öppna anmälan för NoFap 2025! Utmaningen som går ut på att inte ronka under hela nästa år. Har du lite energi i vardagen? Faller du lätt tillbaka i gamla destruktiva vanor? Vill du växa i kropp och sinne och bli en maskin på två ben? Då är NoFap något för dig!

Nytt för i år är också en betoning på Semen retention (SR), alltså total avhållsamhet från utlösning. Ingen onani. Inget sex. Det kommer inte göras någon uppdelning i vilka som kör vad utan man väljer det som passar en själv bäst.

Varför?
Kritikerna brukar vara många, men det korta svaret på varför vi sysslar med detta är enkelt: För att det fungerar.

Att oavsett vad man kämpar med här i livet, så fungerar NoFap som en katalysator som tvingar till förändring. Och inte bara det. Redan efter någon vecka av avhållsamhet så lever man ett rikare liv.

Personligen så är NoFap, eller snarare Semen retention, min grund för en bättre tillvaro. Den disciplin, glädje och energi jag känner när jag inte haft utlösning under en längre period saknar motstycke. Det blir som att en dov urkraft hela tiden pumpas genom kroppen. Problemen i livet känns mindre och jag vänder mig naturlig mot både kroppslig och själslig utveckling.

Tror ni mig inte så prova. Följ med på denna resa mot det okända. För tänk om NoFap och Semen retention är just det svaret du letat efter i alla år. Eller är du för indoktrinerad av samhällets runkfixering för att ens tänka tanken?

Registrering
Registreringen är öppen från och med nu fram till tolvslaget den 31:a december 2024. Man anmäler sig genom att skriva att man är med här i tråden. Inga sena anmälningar kommer att godtas. Registrerar man sig så får man, om man vill, ronka hejdlöst fram till årsskiftet. Men håll i hatten, för lagom till ring klocka ring så börjar ditt nya liv.

Skriv gärna några rader i anmälan om just dina erfarenheter kring NoFap/Semen retention. Det kan vara tips och råd, hur du hittade det eller hur det har hjälpt dig här i livet.

Ingen uppdelning kommer att göras i vilka som kör NoFap och vilka som kör Semen retention vad utan vi är i detta tillsammans.

Regler
Semen retention (hard mode)
  • Ingen utlösning under 2025.
  • Har man sex åker man inte ut, utan fortsätter med NoFap.
NoFap ("easy" mode)
  • Ingen onani som leder till utlösning.
  • Sex är tillåtet.
  • Avhållsamhet från porr rekommenderas.
  • Onani under sexakt med partner är tillåtet.
  • Oavsiktlig nattlig utlösning gör inte att man åker ut.
Det är alltså helt okej att onanera utan att du får orgasm/utlösning. Detta kallas för edging och en stark konsensus råder om att du i princip är körd vid det laget.

Avstämning
Kring varje månadsskifte så går man in och skriver ifall man fortfarande är kvar eller inte. Det räcker med ett "check" för att visa att man är kvar, eller ett "rip" för att man har åkt ut. Men det uppmuntras också att skriva några rader om hur det gått den gångna månaden. Dina erfarenheter kan bli räddningen för någon annan!

Jag kommer sedan att sammanställa statistik och publicera en lista på vilka som är kvar.

Övrigt
Reglerna är tydliga, men skulle ovissheter uppstå förbehåller jag mig rätten att avgöra om man är kvar i "tävlingen" eller inte. Detta kan t.ex. gälla om man missar att stämma av vid ett månadsskifte.

Stort lycka till. Jag tror på dig!
Citera
2024-12-08, 19:58
Medlem
Dulces avatar
Trevligt engagemang. Jag gissar på att jag kommer klara mig cirka 1-2 veckor
Citera
2024-12-08, 20:55
Medlem
bo-jerrys avatar
Får man inte ligga med din sambo heller?
Citera
2024-12-08, 21:00
Medlem
Flaklypans avatar
Antar att jag fortfarande är med i Matchen trots att jag både runkat och kommit idag med det är ju bara 2024!

Fråga, har man partner som kan runka av en, räknas det då? eller är det bara självrunk? Om det senare så inga problem. Får den både avblåst och avrunkad med bra hålltider så skall nog gå bra Dock ingen utlösning el nått på ett år, jahadu ALDRIG LOL
Citera
2024-12-08, 21:19
Medlem
Tjuren-Ferdinands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dulce
Trevligt engagemang. Jag gissar på att jag kommer klara mig cirka 1-2 veckor
Nejdå, detta blir gången du kör 1-2 år. Skriver upp dig på listan.

Citat:
Ursprungligen postat av Flaklypan
Antar att jag fortfarande är med i Matchen trots att jag både runkat och kommit idag med det är ju bara 2024!

Fråga, har man partner som kan runka av en, räknas det då? eller är det bara självrunk? Om det senare så inga problem. Får den både avblåst och avrunkad med bra hålltider så skall nog gå bra Dock ingen utlösning el nått på ett år, jahadu ALDRIG LOL
Låter bra! Under en intim stund med partner så går runk bra, både på sig själv och att ta emot. Det är den slentrianmässiga runken i ensamhet som inte är tillåten.
Citera
2024-12-08, 21:24
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjuren-Ferdinand
Nejdå, detta blir gången du kör 1-2 år. Skriver upp dig på listan.

Låter bra! Under en intim stund med partner så går runk bra, både på sig själv och att ta emot. Det är den slentrianmässiga runken i ensamhet som inte är tillåten.

Jamendåså
Citera
2024-12-08, 21:26
Medlem
Flaklypans avatar
Rookie numbers

https://www.youtube.com/watch?v=CES1OIkFhg4
Citera
2024-12-08, 21:33
Medlem
Tjuren-Ferdinands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bo-jerry
Får man inte ligga med din sambo heller?
Det får du, går inte emot reglerna. Kan höra med Megan Fox om hon ställer upp.
Citera
2024-12-08, 22:06
Medlem
jonte500s avatar
Jag är med! Men jag kommer inte "tacka nej" till intimitet med kvinnor, om nu ett dylikt erbjudande dyker upp!
Citera
2024-12-08, 22:12
Medlem
bo-jerrys avatar
Asså med dessa regler har ju jag varit kung av detta i flera år. Har inte runkat sen jag blev sambo
Citera
2024-12-08, 22:19
Medlem
Tjuren-Ferdinands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaklypan
Rookie numbers

https://www.youtube.com/watch?v=CES1OIkFhg4
Tyvärr har nog många blivit inspirerade av det klippet. När det egentligen är precis tvärt om. I det långa loppet är det avhållsamhet som ger bäst mental skärpa.

Citat:
Ursprungligen postat av jonte500
Jag är med! Men jag kommer inte "tacka nej" till intimitet med kvinnor, om nu ett dylikt erbjudande dyker upp!
Toppen! Det ska du inte tacka nej till isåfall. Inom NoFap-rörelsen ses sex som något positivt.
Citera
2024-12-08, 22:22
Medlem
Tjuren-Ferdinands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bo-jerry
Asså med dessa regler har ju jag varit kung av detta i flera år. Har inte runkat sen jag blev sambo
Då har du lyckats med det många inte klarar. Vill du att jag skriver upp dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in