2024-12-08, 15:05
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banal
På nåt sätt kommer ju straffet att verkställas - varför gömma sig och tro att det försvinner? Kräket har lägre IQ än en somalier

40 dagar fängelse kan han iaf räkna med nog.
Citera
2024-12-08, 15:07
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crabby88
Och när blev han dömd?

Tror du det kommer resultera i en varning verkligen?
Citera
2024-12-08, 15:09
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:
Så, socialen bryter sin sekretess för dig. Sen skriver du det i ett forum?
Vilket gör att alla som vill, kan och bör polisanmäla socialen för sekretessbrott.

Så antagligen ljuger du som vanligt, eller är du riktigt efterbliven. Eller så är der både.

Hur har Socialen brytit sin sekretess mot mig? Jag berättar vad jag kunde läsa mellan raderna.
Citera
2024-12-08, 15:34
Medlem
Har det framkommit varför Skabbe och Skabbelina båda anhölls i samband med razzian mot vinden? Vad kan hon ha varit misstänkt för? Höll man henne bara för att minska risken att hon förstörde bevis/utredningen?
Citera
2024-12-08, 15:51
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Har det framkommit varför Skabbe och Skabbelina båda anhölls i samband med razzian mot vinden? Vad kan hon ha varit misstänkt för? Höll man henne bara för att minska risken att hon förstörde bevis/utredningen?

Tror det bara var razzia med förhör hos polisen. Så Thomas och Linnea greps inte mer än att de skulle in på förhör. Christofer greps och satt anhållen ett dygn pga droger på vinden.
Citera
2024-12-08, 15:59
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Pinto87
Jag gissar att Julia bara hälsar på mamman eller är där uppe då hon nu är rädd att Christofer ska komma och försöka ta ungen. Jag tror inte Christofer vågar det framför Julias mamma.

Ev. rädd för sin egen säkerhet sen LVU samtalet kom ut av Anjo. Ni tror väl inte det tog många minuter innan Christofer hade hotat Julia? Tror inte Christofer vågar gå på Julia inför Helena heller.

Jag har mina åsikter om Julia som person och förälder. Jag fattar hon mår dåligt. Men 2 barn till nu är verkligen inte bra och om Helena kan hjälpa med Chloe är det jättebra ❤ Speciellt nu när Julia ska ha henne flera veckor på rak och inte får avlastning genom att kasta henne till Skabbe.

Kanske Julia jobbar på vardagarna i Motala? Fyfan att vara inneboende hos nån och bara drälla runt henma.
Han hotade ju inte henne han försökt muta henne. hon har nog börjat bråka för att han inte längre betalade till hon.
Citera
2024-12-08, 16:00
Avstängd
Citat:
Tror det bara var razzia med förhör hos polisen. Så Thomas och Linnea greps inte mer än att de skulle in på förhör. Christofer greps och satt anhållen ett dygn pga droger på vinden.
det fanns väl inga droger där.
Citera
2024-12-08, 16:01
Avstängd
Citat:
40 dagar fängelse kan han iaf räkna med nog.
nej sällan. fängelserna är överfulla och dom kan inte ta in folk ens så det lär nog inte bli fängelse för två skitbrott för två år sen.
Citera
2024-12-08, 16:02
Medlem
Crabby88s avatar
Citat:
Tror du det kommer resultera i en varning verkligen?
Vad menar du?

Citat:
Hur har Socialen brytit sin sekretess mot mig? Jag berättar vad jag kunde läsa mellan raderna.

Nä. Det är jag som läste fel. Ber om ursäkt för det.
Citera
2024-12-08, 16:02
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Så, socialen bryter sin sekretess för dig. Sen skriver du det i ett forum?
Vilket gör att alla som vill, kan och bör polisanmäla socialen för sekretessbrott.

Så antagligen ljuger du som vanligt, eller är du riktigt efterbliven. Eller så är der både.
Om socialen har som mål att trycka dit chrippa. Då kan man få hela deras utredning och LVU ogiltig, och börja om utredningen i en ny kommun som inte har en personlig agenda emot någon av föräldrarna.
Bra att sån här information kommer fram, soc får inte ha personliga agendor, dem ska agera opartiskt och objektivt.
Citera
2024-12-08, 16:03
Medlem
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Om socialen har som mål att trycka dit chrippa. Då kan man få hela deras utredning och LVU ogiltig, och börja om utredningen i en ny kommun som inte har en personlig agenda emot någon av föräldrarna.
Bra att sån här information kommer fram, soc får inte ha personliga agendor, dem ska agera opartiskt och objektivt.

Men det är jag som läste fel.
Citera
2024-12-08, 16:23
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daxvaxpax
Han hotade ju inte henne han försökt muta henne. hon har nog börjat bråka för att han inte längre betalade till hon.

Jag pratar om bakom kulisserna efter Anjo lade upp samtalet! Inte det i samtalet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in