Citat:
Ursprungligen postat av
Diversifierat
Lyssnade just på NRKs Sportnytt, Johaug sade att det nog var ”litt före og litt ski” som påverkade henne idag. Hon menade på att de med tidigt startnummer missgynnades lite. Jag säger inte att jag håller med.
Hon kommer alltid med bortförklaringar de gånger hon förlorar. Först drar hon bortförklaringen som hon vill fästa vikt vid. Sen drar hon också ibland till med något i stil med att motståndaren var stark osv, men meningen är tydlig att det är rena artighetsfraser och vad hon vill säga är att det är banorna, vallan, snön, någon sjukdom, eller något annat som är orsaken till förlusten. Inte att hon är svagare än motståndet idag. Det har jag aldrig hört henne oreserverat säga! Däremot väldigt ofta från andra åkare som bara säger att vinnaren var starkare helt enkelt.
Häri ligger ju den psykologiska förklaringen till att hon dopade sig enligt mig. Hon tål inte att förlora utan det måste alltid vara påhittade anledningar. Hon är lik Trump där. Hennes pappa verkar ha pressat henne för hårt där enbart prestation har räknats. Detsamma gäller Trump. Det är känt att det kan leda till utveckling av narcissistisk personlighetsstörning.