Citat:
Ursprungligen postat av
Moretex
Vi pratar inte om språkundervisning utan att studera någonting i ett annat språk och sen få en examen.
Vad kan det bero på att intresset för ryska minskat i Ukraina. (tips: man har förstört poeters statyer, bränt en hel del böcker på ryska och gett rysktalande med annan åsikt ordentligt med stryk).
Vad tror du, är det fler i Ukraina som kan tala ryska än engelska, fundera nu ...
Lite väl desperata och svaga argumen för att motivera allt stöd du gett mördarna, terroristerna, krigsförbrytarna, torterarna genom krigsåren. Jag tror du innerst inne skäms, men fundera för din skull varför du höll på dem? var det för att de verkade som att de skulle vinna i början, för det trodde väldigt många. Eller vad fick dej att hålla på ondskan annars? En inneboende känsla att "inte vara som alla andra"?
Men du är vilse. Du behöver hjälp. Rannsaka dig själv och inse att inbland kanske det är så att majoriteten har rätt? Kanske kolla lite på vad i helvete som händer i stället för att ta parti utifrån "jag är unik o inte som alla andra"?
När det gäller Syrien, jag tycker det är ett enormt problem att islamska fundamentalister av någon sort tar över, det gör inget bättre. Men det måste nu spela ut som det går. Staten hade uppenbarligen noll och inget stöd längre, kanske för att de var beroende av ryssen, som alla lär sej hata. Jihadisterna ärver nu ett land i ruiner och har väl det vanliga fokuset på att personligen berika sig själva av det som finns kvar. Inget kommer bli bättre kortsiktigt, men kanske långsiktigt när de är ersatta. Jag hatar verkligen hur det är där, men tänk om ryssarna hade gett fan i att bomba sjukhus och annat, skapat vänner i stället för hat? Försökt stötta sin sida militärt mot de med vapen i stället för mot allt och alla? Då hade nog jihadisterna haft det mycket svårare nu och kanske hade Assad haft kontroll över mycket större delar av syrien? Bara spekulationer givetvis.
Sen vad som händer med ryssarnas alla båtar i medelhavet kommer blir roligt att följa.
Jag hoppas det hela går snabbt med att kriget i ukraina tar slut. Ingen ser någonstans en rysk seger eller något i närheten. De har förlorat så enormt mycket och nu handlar det bara om hur mycket mer kommer de förlora. Någon vinst finns inte oavsett hur det går, det förstår även de mest inbitna "russia stronk" dräggen nu.