2024-12-07, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rosalenin
Han jobbar för fullt för att få det att fungera med Emma.
De kan nog vara besläktade själar, men det är inte samma sak som attraktion.
Därmed inte sagt att hans val är sämst, i det långa loppet.
(Men: det är en ung människa, och ingen kungadynasti som ska upprätthållas, trots allt. Sanna får säkert ett och annat fyllesamtal de kommande åren)
Attraktion är ju något de själva isåfall känner-
tänker att de skrattar o har ögonkontakt är tecken på just detta att attraktionen startat.En spänning mellan dem som döljer sig i fniss o skratt...

.
Som tittare tolkar vi olika-
attraktionen mellan de två uppstod redan på speed-dejtingen,
de var glada o nöjda att mötas , då tände det till-första steget..

-tycker de håller jämna steg med varann,

men som åskådare tolkar vi så klart utifrån våra egna mallar hur relationer ska starta, och utvecklas.
2024-12-08, 05:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Då kanske man inte ska vara med i tv om man inte kan välja mellan att behandla tjejer okay och avigsidan att det också blottar ens känslor det funkar inte att deltaga i underhållningsdejting-TV och sedan bjuda på ett svagare känsloliv än Thomas Wassbergs beryktade "väck väck" citat till kameran du vet....

Gnällig kvinna och manlig attraktion ska inte korrelera med varandra i detta stadium, då hon faktiskt försöker vinna honom, och hon är indirekt bitchig mot konkurrenter & det ska han fullständigt fisa i då det är tjejer emellans egna angelägenheter (så får det bli din egen bussiness fortsätt slit & släng)

Det kan borde vara smickrande för honom ifall han hade haft självförtroende, däremot om hon sedan missbrukar detta och börjar gnälla efter att hon fått honom då först har han mandat att börja frysa ut säger vi, skämt åsido

Jag har fått lära mig en sak, att bitching är ett kodord för kvinna med självförtroende, vilket är motsatsen till följsam vilket du anser räddar Ebbas pushighet

Det är beta-beteende, han försöker uppfostra henne med utfrysning istället för att artikulera vad han har för problem, inte ens när hon frågar om han vill att hon ska åka hem, vågar skeppsråttan vara ärlig utan säger om du vill åka hem så tycker jag det, men vill du vara kvar kommer jag fortsätta tiga & ignorera dig för jag har så dåligt självförtroende (blyg) att jag inte kan annat

Jag har fått lära mig att en bitchig kvinna eller dryg man ofta döljer osäkerhet.
Linnea har ju varit gnällig och sur sen första början. Jag kommer tom ihåg från speed daten att hon var kall och rusade ut så fort det var över. Möjligen nervositet men det vet vi inte. Ebba hade en helt annan värme och lugn på speeden, kramades länge och rejält samt vände sig om i dörren för att få en sista glimt av sin möjliga framtid. När Linnea kom till Öland så var hon direkt sur för att Ebba kommit tidigare. Efter övernattningen i taktältet där hon fick sova bredvid Isak satt hon på stranden och ville ha bekräftelse. Blicken hon hade när hon åtminstone tillsynes studerade Ebbas kropp när hon och Isak kom upp ur vattnet sa rätt mycket. Jag skrev det då och skriver det igen, om den man vill få intresserad frågar om ett morgondopp, då hoppar man bara i även om man inte har badkläder.
Det var en väldigt tydlig markering från Isak att han efter övernattningen med Ebba pratade med den rödhåriga tjejen och sen sätter sig lugnt och inte gör någon som helst ansats till att gå iväg med Linnea. Vad tror hon att hon skulle få höra när hon tog Isak åt sidan? "Jag älskar dig och känner att vi inte behöver någon egentid för jag har redan bestämt mig och allt är klart. Vill du gifta dig med mig?" Det enda vettiga hon kunde gjort var att själv säga att hon åker hem omgående. Hade hon varit riktigt hardcore så skulle hon och den rödhåriga gått ut på krogen och när Isak kom tillbaka så var hon hos någon polare till honom. Kört en walk of shame för att hämta sin väska och åkt hem efter ett enkelt "tack för semestern, hej då".
2024-12-08, 12:11
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattedogg
Jag har fått lära mig att en bitchig kvinna eller dryg man ofta döljer osäkerhet.
Så hur uppfattar en kvinna ett gott självförtroende hos en man hon dejtar? enligt dig, är det händelsevis inte att "taking the lead" det som Linnea gör som du uppfattar som osäkerhet, då kanske du ska tänka bort att hon är i en sits där hon måste konkurrera med andra tjejer, hon vill visa att hon är bättre än dom andra tjejerna, det borde tas som målmedvetenhet i hans bok, alla andra motargument som du kan tänkas ha är underordnade detta
Jag håller med i sak om att hon och röd skulle ha dragit mycket tidigare, och sedan vägrar svara när Isak ringer efter att det tagit slut med Ebba

Citat:
Ursprungligen postat av Nattedogg
Det enda vettiga hon kunde gjort var att själv säga att hon åker hem omgående. Hade hon varit riktigt hardcore så skulle hon och den rödhåriga gått ut på krogen och när Isak kom tillbaka så var hon hos någon polare till honom. Kört en walk of shame för att hämta sin väska och åkt hem efter ett enkelt "tack för semestern, hej då".
Så Isaks polare råkade vara på krogen?`och det vare viktigt att välja polaren också för att statuera ett exempel bara, då har man ju inte gått vidare
Senast redigerad av Crapmagic 2024-12-08 kl. 12:25.
2024-12-08, 13:49
Medlem
Citat:
Så hur uppfattar en kvinna ett gott självförtroende hos en man hon dejtar? enligt dig, är det händelsevis inte att "taking the lead" det som Linnea gör som du uppfattar som osäkerhet, då kanske du ska tänka bort att hon är i en sits där hon måste konkurrera med andra tjejer, hon vill visa att hon är bättre än dom andra tjejerna, det borde tas som målmedvetenhet i hans bok, alla andra motargument som du kan tänkas ha är underordnade detta
Jag håller med i sak om att hon och röd skulle ha dragit mycket tidigare, och sedan vägrar svara när Isak ringer efter att det tagit slut med Ebba

Så Isaks polare råkade vara på krogen?`och det vare viktigt att välja polaren också för att statuera ett exempel bara, då har man ju inte gått vidare

110% tvek på den - nästan lika dåligt som Svart Krabba väl?

Jag tycker basicly att producenterna av Bonde söker fru är lite taskiga mot dig som genom att klippa och klistra som de gör lurar dig till att tro så mycket konstiga saker om deltagarna. Men det är underhållande - att se såna som dig bli helt uppslukade av konstruktionerna.
2024-12-08, 17:31
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psykopathenko
110% tvek på den - nästan lika dåligt som Svart Krabba väl?

Jag tycker basicly att producenterna av Bonde söker fru är lite taskiga mot dig som genom att klippa och klistra som de gör lurar dig till att tro så mycket konstiga saker om deltagarna. Men det är underhållande - att se såna som dig bli helt uppslukade av konstruktionerna.
Exakt vad är det du tvekar om?, väl? skriver du, jag kan väl inte avgöra hur dålig jag var det måste du göra själv som såg Svart Krabba

Du som ser förbi konstruktionerna har alltså kommit fram till att Isak är rimlig samt att Linnea är också rimlig? finns det någon i BSF's historia som varit konstruktionslös & kan lastas för nått?
Senast redigerad av Crapmagic 2024-12-08 kl. 17:34.
2024-12-08, 19:50
Medlem
Citat:
finns det någon i BSF's historia som varit konstruktionslös & kan lastas för nått?

Säkert.

Har någon namnen på personerna som bestämmer vilka videoklipp som ska publiceras och namn på personerna som klipper avsnitten?
2024-12-10, 05:17
Medlem
Citat:

Jag glömde för ett ögonblick att flashback är forumet som man inte kan eller får vara ironisk på. Det här skulle aldrig ske och om det gjorde det skulle det troligtvis vara grovt kontraktsbrott. Hade dock varit kul.
2024-12-10, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Du behagar skämta. Jag har mest bedömt Ebba utifrån modellstandard och hon uppfyller kraven, Isak gör det inte.
Det där med okvinnlig kropp handlar dessutom mer om preferens. Vissa gillar spinkiga kroppar, andra mer kvinnliga. Det var dock inte min poäng som sagt.

Absolut, det menar jag.
Jag blir förvånad att det finns människor som faktiskt köper hennes skitsnack. Hon är SÅ transparent och det krävs knappast några avancerade kunskaper inom psykologi för att se igenom det hela.

Tack, jag är glad att jag imponerar på dig

Nej, man måste inte vara klassiskt snygg och det finns modeller som har väldigt udda utseende som många inte anser vara snyggt MEN det finns även modeller som Ebba som har ett mer kommersiellt, klassiskt utseende som det alltid finns en efterfrågan på.
Öh, nej? Klart alla ha olika "preferens" men de allra flesta föredrar kurvor, klassisk timglasmodell står högst i rang. Skulle säga det ger mer karlar (endast toppat av ungdom/ungdomligt utseende såklart) än ett sockersött ansikte till smal kropp, min anekdotiska bevisning iaf. Såväl ungdomen som kurvorna symboliserar fertilitet, människan är en biologisk varelse till syvende och sist.
2024-12-10, 09:54
Medlem
Ninajahrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Attraktion är ju något de själva isåfall känner-
tänker att de skrattar o har ögonkontakt är tecken på just detta att attraktionen startat.En spänning mellan dem som döljer sig i fniss o skratt...

.
Som tittare tolkar vi olika-
attraktionen mellan de två uppstod redan på speed-dejtingen,
de var glada o nöjda att mötas , då tände det till-första steget..

-tycker de håller jämna steg med varann,

men som åskådare tolkar vi så klart utifrån våra egna mallar hur relationer ska starta, och utvecklas.

Håller med dig, man tolkar förstås det man ser utifrån sina egna erfarenheter.
Det är ju det produktionen utnyttjar när de väljer hur scener skall klippas och vad de vill att vi tittare skall se. Allt för att skapa spänning och i slutänden gärna ett överraskande slutval.

Emma känns ändå väldigt sund, balanserad och realistisk i sina förväntningar.

I slutdejterna verkar ju ändå Hanna ge mer spontanrespons emedan Emma i allt är mer blyg och försiktig. Det kan i slutänden ligga Emma i fatet.

Det visar sig väl i slutänden.
2024-12-10, 13:38
Medlem
Måste säga att jag älskar Ebba. Sexuell men ändå oskyldig. Hon kan ju få vem hon vill efter detta programet. Kommer hon förbi Stureplan så kommer jag fiska efter henne med bubbel 🥂
2024-12-10, 15:19
Medlem
Bandida.locas avatar
Ang. Dagens avsnitt

2024-12-10, 16:55
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ninajahren
Håller med dig, man tolkar förstås det man ser utifrån sina egna erfarenheter.
Det är ju det produktionen utnyttjar när de väljer hur scener skall klippas och vad de vill att vi tittare skall se. Allt för att skapa spänning och i slutänden gärna ett överraskande slutval.

Emma känns ändå väldigt sund, balanserad och realistisk i sina förväntningar.

I slutdejterna verkar ju ändå Hanna ge mer spontanrespons emedan Emma i allt är mer blyg och försiktig. Det kan i slutänden ligga Emma i fatet.

Det visar sig väl i slutänden.

När Anders kysste Emma lutade han sig ifrån henne. Såg ut ungefär som om Emma tvingade sig på honom. När han kysste Hanna lutade han sig mot henne. Valet har varit klart sen Sanna åkte.

Alma:

- Om vi säger att allt går vägen och vi fortsätter träffas, kommer du fortsätta visa framfötterna då?

Akta dig Anton...

Känslan man får när man ser Alma med Anton är ju lite av en spindelhona som bara väntar på rätt läge att äta upp den intet ont anande hanen.
Anton ser väldigt undergiven ut bredvid Alma. Det ser löjeväckande ut. Han ska ha en snäll tjej. Vilket Alma inte är.
Alma passar ihop med nåt typiskt by-drägg med bristande hygien, som trycker in sin otvättade smegmakuk i munnen på henne i tid och otid och ser till att hon har kroniskt strypmärke på halsen. Det är kärlek, i Almas värld.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in