Citat:
Ursprungligen postat av
elp
Vad grundar du det på....?
Jag har en polare som kör en gammal ur-Blade som passerat 10k mil.
Många av de milen har gått på bana så den hojen är verkligen använd!
Inga som helst problem men så är den välservad även om den är hårt körd.
(känner även till flera andra sporthojar (R1, GSXR) som alla har passerat 6k mil med råge och det är inga konstigheter alls)
För att jag har kört hoj i 30 år, byggt en del motorer, bland annat en Turbo jag kör idag och känner en hel del folk i branschen som jobbar med hojar så på de grunderna grundar jag mitt inlägg på.
Du grundar alltså ditt påstående för att 1 person kört bana i 10k mil och att några du känner kört över 6k mil med sina sporthojar.
Ah då vet jag.
Om du läser mitt inlägg så är jag ganska tydlig med att man räknar med 6000mil som ett riktmärke på en motor, den kan gå 4000 eller 8000, säkerligen lite högre med dagens nyare komponenter men allt är ju beroende på körstil, service etc, en hoj gå 10 utan ras lika väl som att en polares gixer k5 rasade på 3500 trots bra skötsel.
Ps. Kör man bana så har man ofta rätt bra koll på sina motorer, där byter man ramlager/vevlager, kolvar och stakar och foder med jämna mellanrum så att en sådan motor går långt är inget konstigt, annat är det med gemene svensson som kör på dåligt bränsle och knappt vet hur man byter olja.
Trevlig dag