2024-12-08, 06:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinto87
1. Jag tänker inte leta upp ett skit för din övertygelse.

2. Massor har ju försvunnit då hans Twith bannades. Med stor sannolik sade han det där. Sade han det inte där är matrialet oändligt att gå igenom nästan.

Hur ligger det till med LVU och var barnet är just nu och vad det finns för planer för barnet?

Det här mystiska telefonsamtalet där Chrippa pratar om att om inte du hjälper mig nu så förlorar vi barnet bägge två. Är det ett hot? Att om jag Chrippa inte får halva vårdnaden ska jag se till att du förlorar den också? Eller är det en övertolkning från min sida?
Citera
2024-12-08, 06:18
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Hur ligger det till med LVU och var barnet är just nu och vad det finns för planer för barnet?

Det här mystiska telefonsamtalet där Chrippa pratar om att om inte du hjälper mig nu så förlorar vi barnet bägge två. Är det ett hot? Att om jag Chrippa inte får halva vårdnaden ska jag se till att du förlorar den också? Eller är det en övertolkning från min sida?

Inte hört nåt nytt. Det borde bli förhandling i Örebro TR snart. Julia ska ha barnet så länge och inte lämna över till Skabbe. Min tolkning när jag fick höra om LVU och telefonsamtalet var att hon skulle tas från Skabbe bara. Men LVU är från båda? Inte bara en?

Skulle se det som ett hot/utpressning ja. Tolkar som du.

Jag har för mig soc bara får hålla ifrån barnet i 4 veckor sedan måste Förvaltningsrätten ta ett beslut. Det gäller båda föräldrarna. När det gäller en bör det vara samma?
Citera
2024-12-08, 06:27
Medlem
Citat:
Inte hört nåt nytt. Det borde bli förhandling i Örebro TR snart. Julia ska ha barnet så länge och inte lämna över till Skabbe. Min tolkning när jag fick höra om LVU och telefonsamtalet var att hon skulle tas från Skabbe bara. Men LVU är från båda? Inte bara en?

Jag har för mig soc bara får hålla ifrån barnet i 4 veckor sedan måste Förvaltningsrätten ta ett beslut. Det gäller båda föräldrarna. När det gäller en bör det vara samma?

Vill bara kolla för att se att jag inte misstolkar. Chrippa är på väg att förlora vårdnaden. Ja?

Chrippa vill att Julia ska säga en massa bra saker om Chrippa så att han kan få halv vårdnaden?

Vad tror du att det är som gör att Chrippa är på väg att förlora vårdnaden helt?

Och vad i hela fridens namn tror han då att Julia skulle kunna säga som skulle få honom att få ha kvar vårdnaden om nu soc. vill att han ska bli av med dem?
Citera
2024-12-08, 09:25
Avstängd
Citat:

Jag tolkar också det som hot tyvärr.
Nu verkade han inte skörda framgång och sticker istället iväg med Linnéa

Fjällen tyder ju på att han har reseförbud precis som det är sagt. Kanske är till och med passet inte i hans närhet längre vilket stärks av hans googlingar trots att han påstår att det var för att han sökte information kring flickans pass.
Han skulle annars fly utomlands på ett kick precis som han gjort förr.
Citera
2024-12-08, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Jag tolkar också det som hot tyvärr.
Nu verkade han inte skörda framgång och sticker istället iväg med Linnéa

Fjällen tyder ju på att han har reseförbud precis som det är sagt. Kanske är till och med passet inte i hans närhet längre vilket stärks av hans googlingar trots att han påstår att det var för att han sökte information kring flickans pass.
Han skulle annars fly utomlands på ett kick precis som han gjort förr.

Mmm han han prick nu bestämmer sig för att inte resa utomlands är en konstig tanke. Så jag håller med, han reser inrikes för att han inte kan komma längre.

Tänker han ta sig över gränsen tror du? Så tokig är han väl inte?
Citera
2024-12-08, 09:33
Avstängd
Citat:

Jag tror också att det handlade om att att han menade att flickan skulle tas från båda. Jag tänker att eftersom han sa att det bara låg på henne att jobba för att få hem flickan om myndigheter valde att placera henne så vet han redan att han kommer att bli av med vårdnaden. Jag har inte sett något som talar för att han redan har blivit fråntagen vårdnaden.

Han klagade ju tidigare på att han inte bara ville vara med flickan utan med Linnéa. Linnéa sa att hon skulle se till att båda föräldrarna skulle bli av med flickan.

Man ska vara försiktig med vad man önskar för ibland slår det in.
Citera
2024-12-08, 09:35
Avstängd
Citat:
Mmm han han prick nu bestämmer sig för att inte resa utomlands är en konstig tanke. Så jag håller med, han reser inrikes för att han inte kan komma längre.

Tänker han ta sig över gränsen tror du? Så tokig är han väl inte?

Det skulle inte förvåna mig om han skulle försöka. Som jag har förstått det ligger det till att börja med ett fängelsestraff och väntar. Det kan ju motivera att försöka hålla sig undan. Han är ju den lite veka sorten så han väljer nog fly före att brösta det.
Citera
2024-12-08, 09:38
Medlem
Citat:
Det skulle inte förvåna mig om han skulle försöka. Som jag har förstått det ligger det till att börja med ett fängelsestraff och väntar. Det kan ju motivera att försöka hålla sig undan. Han är ju den lite veka sorten så han väljer nog fly före att brösta det.

Okej, du har rätt i att han inte handskas bra med problem. Han hotar sitt barns mamma i stället för att långt tidigare ha fått ordning på sitt liv för att få ha sin dotter hos sig ibland i alla fall.

Och det här med att fly, han har väl inte satsat på det förut men inser nu att han inte kommer att få ha dottern och då kan ju knäppisen ta för sig något sådant. Blir spännande nu. Chrippa och Linnea flyr landet och Gräddis får inte tillgång till sina pengar och blir spritt språngandes då.
Citera
2024-12-08, 09:41
Medlem
Citat:

Det ligger inget fängelse straff och väntar.

Vart får du din förståelse ifrån? Är det något du snappat upp Youtube nu igen?

Hans pass är heller inte indraget, varför skulle det vara det?

Lite halvsanningar kanske skulle börja passa bra i denna tråden iaf. Bara för Linnea eventuellt har sagt något så är det inte så.
Citera
2024-12-08, 09:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av husky30
Det ligger inget fängelse straff och väntar.

Vart får du din förståelse ifrån? Är det något du snappat upp Youtube nu igen?

Hans pass är heller inte indraget, varför skulle det vara det?

Lite halvsanningar kanske skulle börja passa bra i denna tråden iaf. Bara för Linnea eventuellt har sagt något så är det inte så.

Vi får väl se om du eller jag har rätt i att det ligger ett fängelsestraff och skvalpar. Det är ju bra att göra sin samhällstjänst om man säger så.
Nej det har inget med youtube att göra.

Att hans pass skulle vara indraget eller i vart fall förbud att lämna landet är högst troligt eftersom han inte redan har varit utomlands vilket han annars gör när det brinner för honom. Det har även Linnéa själv uttryckt.
Det är ju hans signum att dra utomlands och bo där ett tag med massa skryt i kölvattnet när det bränns.
Citera
2024-12-08, 09:54
Avstängd
Citat:
Okej, du har rätt i att han inte handskas bra med problem. Han hotar sitt barns mamma i stället för att långt tidigare ha fått ordning på sitt liv för att få ha sin dotter hos sig ibland i alla fall.

Och det här med att fly, han har väl inte satsat på det förut men inser nu att han inte kommer att få ha dottern och då kan ju knäppisen ta för sig något sådant. Blir spännande nu. Chrippa och Linnea flyr landet och Gräddis får inte tillgång till sina pengar och blir spritt språngandes då.

Det enda han skulle gjort för att få vara med sin dotter är att sluta att lyssna på de som inte vill honom gott tex dumpenkvinnan och allehanda personer som jag börjar undra ville att det skulle gå så här. Uttrycket en ulv i fårakläder kan stämma in här. Han verkar inte vara så självgående.
Citera
2024-12-08, 09:56
Medlem
Citat:
Vi får väl se om du eller jag har rätt i att det ligger ett fängelsestraff och skvalpar. Det är ju bra att göra sin samhällstjänst om man säger så.
Nej det har inget med youtube att göra.

Att hans pass skulle vara indraget eller i vart fall förbud att lämna landet är högst troligt eftersom han inte redan har varit utomlands vilket han annars gör när det brinner för honom. Det har även Linnéa själv uttryckt.
Det är ju hans signum att dra utomlands och bo där ett tag med massa skryt i kölvattnet när det bränns.

Jag förstår hur du tänker, alla har ett fängelsestraff hängandes över sig så det har du rätt i. Ett litet snedsteg så hamnar vi alla där.

Det är högst otroligt om någon myndighet har dragit in hans pass. Eller på annat sätt satt han på någon lista så han inte får lämna landet.

Behövs väll inte större skäl för han att vara hemma än att orda upp sitt liv så han får ha sin dotter. Tror den lilla detaljen betyder mycket även för en sådan som Chrippa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in