2024-12-07, 21:04
Medlem
Lichen China Limited (LICN) har med största sannolikhet tillsammans med sina investerare utsatts för en PUMP and dump scheme.
Finns inte mycket nyheter om just detta förutom i enstaka forum gällande aktien på t.ex Yahoo och Moomoo där flera påpekar detsamma.
Andra menar på köpläge osv osv.
Men för dessa människor som fortfarande har kvar medel i aktien, bör göra vad? Såvida ingen annan tydlig information ges ut av företaget eller av andra nyhetskällor fram tills att börsen öppnar (listad på Nasdaq) 15.30 på måndag eftermiddag?

För de som fortfarande inte kunnat sälja, men som vill rädda allt de som är kvar bör sälja till närmsta lägstapris eller vad anser ni egentligen?
Citera
2024-12-07, 21:27
Avslutad
Is The Market Wrong About Lichen China Limited?
https://finance.yahoo.com/news/declining-stock-decent-financials-market-135526547.html
Citera
2024-12-07, 21:31
Medlem
von Hindenburgs avatar
Om du tror det är en pump and dump bör du gå ur aktien omedelbart. Det betyder ju att du tror att aktien kommer falla kraftigt när de som ville ha upp priset går ur.

Det är orelaterat till fundamenta. Du kan mycket väl gå in igen när kursen sjunkit en bit.
Citera
2024-12-07, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Om du tror det är en pump and dump bör du gå ur aktien omedelbart. Det betyder ju att du tror att aktien kommer falla kraftigt när de som ville ha upp priset går ur.

Det är orelaterat till fundamenta. Du kan mycket väl gå in igen när kursen sjunkit en bit.

Men om fallet redan ägt rum och du redan tagit smällen och fortfarande har medel kvar i den.
Den sjönk ju igår till -91% först och sedan gick upp till -78%.
Finns det någon möjlighet att den går upp något igen och då säljer eller redan nu lägger in försäljning av allt nu. För folk har redan börjat köpa då den inte haft så lågt värde på lång tid.
Citera
2024-12-07, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deloso
Is The Market Wrong About Lichen China Limited?
https://finance.yahoo.com/news/declining-stock-decent-financials-market-135526547.html

Har läst artikeln under gårdagen när jag lade märke till kursfallet
Citera
2024-12-07, 21:48
Medlem
Dalulvens avatar
Är inte hela börsen en pump'n'dump just nu?
Citera
2024-12-07, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Är inte hela börsen en pump'n'dump just nu?

Må så vara. Ligger ju säkert större intressen bakom detta med. Men bara jag som spekulerar.
Har du något tips gällande ämnet?
Citera
2024-12-07, 22:25
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatBastard
Må så vara. Ligger ju säkert större intressen bakom detta med. Men bara jag som spekulerar.
Har du något tips gällande ämnet?

När folk kommer med tips har nog skeppet redan seglat ...

Nej, tyvärr, jag är en noob på området.
Citera
2024-12-07, 23:37
Medlem
Citat:
Lichen China Limited (LICN) har med största sannolikhet tillsammans med sina investerare utsatts för en PUMP and dump scheme.
Finns inte mycket nyheter om just detta förutom i enstaka forum gällande aktien på t.ex Yahoo och Moomoo där flera påpekar detsamma.
Men för dessa människor som fortfarande har kvar medel i aktien, bör göra vad? Såvida ingen annan tydlig information ges ut av företaget eller av andra nyhetskällor fram tills att börsen öppnar (listad på Nasdaq) 15.30 på måndag eftermiddag?

För de som fortfarande inte kunnat sälja, men som vill rädda allt de som är kvar bör sälja till närmsta lägstapris eller vad anser ni egentligen?

Så vad hade ni kunnat förvänta er när börsen öppnar på måndag eftermiddag amerikansk tid om ni redan erfarat värsta nedgången pga denna scam-liga som utsatt personer för en PUMP and DUMP?
Talar siffrorna gällande "ökningen" från den totala botten på -91% till omkring -77% något annat än att folk köpt in sig väldigt billigt och förväntar sig en uppgång kommande veckan?
Alla tankar är välkomna. Detta kommer säkert bli en hel del skriverier om på internationella kanaler.
Men då även aktien finns att köpa på Avanza kanske en liten notis i svenska nyheter även kommer ges? Det återstår att se!
Citera
2024-12-08, 01:53
Medlem
Citat:

Hur ser de fundamentala ut?
Citera
2024-12-08, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aryan333

Skickar privat meddelande
Citera
2024-12-08, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aryan333

Kan ej skicka privat meddelande.

Det fundamentala ser mindre lovande ju mer jag tittar på den. Företaget börsnoterades för cirka 2 år sedan.
Har varit stabila under den tiden men inte gjort några som helst framsteg vad gäller någon större lönsamhet, expansion eller värde på aktien förutom korta perioder procentuellt förhållande till den dåvarande värdet.
Saken är även den att jag fullt ut litat på personen som jag trodde var en vän och därför inte sökt efter tillräckligt med information på egen hand samt lyssnat på mina instinkter. Så jag vet att jag klantat mig rejält.
Jag har gjort vinster under perioden. Jag investerat i aktien 3/ggr, men det hör kanske inte hit då allt varit tanken från dennes sida fram tills att igår blanka sönder aktien och låter den som värst falla med omkring -91%.

Företaget heter Lichen China limited (LICN)
Jag har fortfarande en helt ok ansenlig summa kvar i aktien som ej gått förlorad. Jag kan använda det som är kvar till att försöka bygga upp det som jag tagit sönder någon annanstans eller vänta kvar.
Poängen är att jag har tills måndag 15.30 då amerikanska börsen öppnar att besluta om jag säljer till nuvarande pris cashar ut eller låter den ligga och hoppas att den (som någon annan skrev) kanske ökar till $0.70 istället för nuvarande $0.45.

Alla tips välkomnas och hoppas någon ser att jag själv förstår vilken idiot jag varit och nu vill försöka rädda vad som räddas kan.
Samtidigt är jag ingen van investerare (obviously)
Jag vet inte vad som händer 15.30 måndag även om jag lagt in en order om försäljning av nuvarande värde eller något under detta. Hinner den registrera ett plötsligt marknat fall även om jag lagt några cent under nuvarande pris eller kan den ta sig förbi? Förstår du vad jag menar?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in