2024-12-06, 16:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av alwayslook
Instämmer med JokerSpöket 😊👍
Han var även rätt bra i Young Guns förövrigt den gode Lou 👍

Ah kul när man ser om en äldre film man inte trodde var så bra, sen ser man allt med lite andra ögon idag 😊
Ja exakt

Kollar föresten "Audition" tror det är den du hade på din lista? https://www.imdb.com/title/tt0235198/plotsummary/

"A widower takes an offer to screen girls at a special audition, arranged for him by a friend to find him a new wife. The one he fancies is not who she appears to be after all."

Den har jag inte sett tidigare, kommit halvvägs, verkar intressant och annorlunda
Senast redigerad av Kalk-Allan 2024-12-06 kl. 16:26.
Citera
2024-12-06, 16:54
Medlem
alwayslooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalk-Allan
Ja exakt

Kollar föresten "Audition" tror det är den du hade på din lista? https://www.imdb.com/title/tt0235198/plotsummary/

"A widower takes an offer to screen girls at a special audition, arranged for him by a friend to find him a new wife. The one he fancies is not who she appears to be after all."

Den har jag inte sett tidigare, kommit halvvägs, verkar intressant och annorlunda

Takashi Miike har gjort ett gäng bra intressanta filmer genom åren.
Favoriterna förutom Audition är nog:

Ichi the Killer 2001
One Missed Call 2003
Lesson of the Evil 2012
Citera
2024-12-06, 17:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av alwayslook
Takashi Miike har gjort ett gäng bra intressanta filmer genom åren.
Favoriterna förutom Audition är nog:

Ichi the Killer 2001
One Missed Call 2003
Lesson of the Evil 2012

Ok One missed call har jag sett men tror inte någon av de andra, tack för tips
Citera
2024-12-06, 18:59
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ok One missed call har jag sett men tror inte någon av de andra, tack för tips
Ichi the killer är väl nästan lite åt splatterkomedi-hållet om jag inte minns helt fel.
One missed call har jag för mig jag sett också, vill minnas den var ganska bra. Om jag inte blandar ihop det med filmen Pon då.
Citera
2024-12-06, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JuniorDahlen
Nej. Det finns inget i det ”Svensk språket” (sic!) som heter Popp-Upp-Bok din gamla virrpanna

Vad tyckte du om Azrael samt The Blackcoat’s Daughter? Vilken av dem bör jag se ikväll?

Den Moss-gröna sagoboken ( 📚 ) som Amelia Vanek
först läser för sin lilla son Samuel och, detta sker då
innan, den röda boken plötsligt dyker upp inom familjen Vanek's hem, boken som titlats: [ " Mister Babadook " ]

Den moss-gröna lilla sagoboken som Amelia Vanek läser för sin lilla son handlar om Den stora stygga Vargen och
de tre små Grisarna.

På bokens ytter-sidor finns en bild på en svävande varg som är klädd i exakt samma svarta topp-hatt ( 🎩 ) som Mister Babadook.

Har du reflekterat över varför vargen bär en svart topp-hatt på sitt huvud ... ?

Mvh/ FilmSpöket 🎭
Senast redigerad av JokerMannen 2024-12-06 kl. 19:31.
Citera
2024-12-06, 22:39
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Någon som har tips på skräckkomedier?
Det måste väl få kvala in i denna tråd, eller?

Jag gillar Död Snö, The Cottage, Dead Meat, Braindead, Bad Taste, Shaun Of The Dead och sånt. Kommer inte ihåg någon mer på rak arm just nu. Men har ni något att rekommendera åt det hållet, så kör gärna på!

Ready or not såg jag nyligen, jag tyckte den var helt okej. Det är ju lite samma tema som du söker.

https://www.imdb.com/title/tt7798634/
Citera
2024-12-07, 10:15
Medlem
alwayslooks avatar
Schlitter
https://m.imdb.com/title/tt27353928/

En hyfsat bra ny skräckfilm som jag såg igår. Den är inte speciellt lång filmen,
1 tim 10 min.
Den hade några sjysta scener faktiskt.
3/5
Citera
2024-12-07, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JuniorDahlen

The Blackcoat’s Daughter:
Otäcka saker börjar hända på internatskolan Bramford, där Kat och Rose blivit kvar över lovet. I en parallell historia sitter en ung, psykiskt sjuk kvinna i en bil, fast besluten att ta sig till Bramford. De två historierna flätas samman i ett chockerande och oförglömligt klimax.

Texten du framfört i ditt inlägg är en text-kopiering
från Wikipedia som är kopplad till skräckfilmen titlad:
[ " The Blackcoat's Daughter " ]

Det bästa du kan göra, det är, att först se skräck-
filmen och sedan därefter fundera ett tag över filmens handlingar och slutligen skriva ett inlägg utifrån dina
egna personliga tankar om filmen du sett.

Detta är en paranormal samt också en psykologisk skräckfilms-thriller vilken även inkluderat en prästligt utförd exorcism.

[ " The Blackcoat's Daughter " ] från året 2015.

Filmen är enligt mig, en skräckfilm som är uppbyggd
kring så kallade Elliptiska nycker så som historien om
tre stycken unga kvinnor som är bundna av deras anslutning till en mycket isolerad internat-skola.

[ " The Monkey " ] ( 🐵 ) det är en Amerikansk och paranormal skräckfilm som kommer någon gång
under slutet av Mars månad år 2025 samt att skräck-
filmen högst troligen får sin biograf-premiär i slutet
av månaden Februari år 2025.

Denna kommande skräckfilm är regisserad av
[ Osgood Perkins ] vilken också var regissören bakom skräckfilmen titlad: [ " The Blackcoat's Daughter " ]
från året ( 2015 )

Fråga: Har du förstått vad skräckfilms-titeln
[ " The Blackcoat’s Daughter " ] står för ... ?

Mvh/ FilmSpöket 🎭
Ett Spöke som tycker om skräckfilmer.
Senast redigerad av JokerMannen 2024-12-07 kl. 14:44.
Citera
2024-12-07, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Ichi the killer är väl nästan lite åt splatterkomedi-hållet om jag inte minns helt fel.
One missed call har jag för mig jag sett också, vill minnas den var ganska bra. Om jag inte blandar ihop det med filmen Pon då.

Vilken skräckfilm anser du personligen sagt är
världens i särklass bästa skräckfilm ... ?

Vilken skräckfilm vill du personligen placera på
plats nummer två, det vill säga, som världens näst
bästa skräckfilm ... ?

Vilken, av de många skräckfilmer, anser du
personligen skall inta tredje-platsen ... ?

Mvh/ Jobbiga Spöket 👋👻
Citera
2024-12-07, 15:53
Avslutad
Såg just om "Session 9" en film jag gillar och inte sett på flera år https://www.imdb.com/title/tt0261983/

"Tensions rise within an asbestos cleaning crew as they work in an abandoned mental hospital with a horrific past that seems to be coming back."

Citera
2024-12-07, 17:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Beträffande den Australiénska och paranormala skräckfilmen som titlades: [ " The Babadook " ] ( 🎩 )
från året 2014.

Inom Samuel Vanek's sovrum och till höger sett om
den vita gunghästen som pojken sitter på, så finns en
hylla, på hyllans mitten-del finns ett leksaks-lokomotiv
och strax ovanför leksaks-lokomotivet, ( 🚂 ) så finns
det upphängt på väggen, en inramad tavel-affisch av
[ " The Great Magician: Howard Thurston " ]

Längst ner vid höger sida sett på den uppsatta
och inramade tavel-affischen syns en tryckt text med
vita bokstäver vilken lyder:

Do The
Spirits
Come
Back ? ( 👿💀👿💀👿💀 )

Denna inramade tavel-affischen som hängdes upp på väggen strax ovanför leksaks-tåget samt inom Samuel Vanek's sovrum, den var, en, av filmregissören Jennifer Kent's ledtrådar i den paranormala skräckfilmen som titlades: [ " The Babadook " ] ( 🎩 )

Bakom familjen Vanek's frys-skåp inom deras kök, så upptäcks av Amelia ett hål som bildats i väggen varur
det framspringer kackerlackor, detta hålet som bildats i väggen skall av film-tittaren förstås på ett speciellt sätt eftersom hålet i väggen tillhör en av skräckfilmens små ledtrådar.

Skräckfilmens huvud-punkt, är att förstå vem
[ " Oskar Vanek " ] egentligen är i filmen titlad:
[ " The Babadook " ] ( 🎩 )

Det är också av stor vikt och betydelse att förstå
bilderna och texterna i Popp-Upp-Boken titlad:
[ " Mister Babadook " ] ( 📚 )

Mvh JokerSpöket 👋👻
Såg nu om filmen vet inte vilken gång i ordningen, men måste först bara nämna att filmen är grymt bra, unik måste ju sägas.

Angående dina frågeställningar så är de jäkligt svåra att besvara..

Det finns ju något underliggande i hela filmen som handlar om magi, men det finns väldigt lite att gå på gällande fadern Oskar Vanek.

Gällande hålet i väggen så känns det som om att det är där ondskan verkligen tar sig in i huset, nästan rent symboliskt som en vagina som föder ut Babadook in i huset via kackerlackor

Man måste ju även ge en massa kredit till barnets Noah Wisemans skådespeleri ? Visst är väldigt jobbig med sitt beteende i början av filmen, men jäklar va bra spelat.

Och slutet där Samuel utför magi som borde få vilken förälder/vuxen som helst börja ifrågasätta allt, och modern är i princip helt oberörd
Senast redigerad av Kalk-Allan 2024-12-07 kl. 17:39.
Citera
2024-12-07, 19:27
Medlem
Citat:
Såg nu om filmen vet inte vilken gång i ordningen, men måste först bara nämna att filmen är grymt bra, unik måste ju sägas.

Angående dina frågeställningar så är de jäkligt svåra att besvara..

Det finns ju något underliggande i hela filmen som handlar om magi, men det finns väldigt lite att gå på gällande fadern Oskar Vanek.

Gällande hålet i väggen så känns det som om att det är där ondskan verkligen tar sig in i huset, nästan rent symboliskt som en vagina som föder ut Babadook in i huset via kackerlackor

Man måste ju även ge en massa kredit till barnets Noah Wisemans skådespeleri ? Visst är väldigt jobbig med sitt beteende i början av filmen, men jäklar va bra spelat.

Och slutet där Samuel utför magi som borde få vilken förälder/vuxen som helst börja ifrågasätta allt, och modern är i princip helt oberörd

Hej @Kalk-Allan och därtill sagt, tack så mycket
för ditt svars-inlägg

Jag börjar detta inlägget med att få framfört till dig,
att jag, @JokerMannen, tycker att du, @Kalk-Allan, är en unik och fantastisk individ och tillika, med mycket goda observations-ögon för detaljer som är konnekterade till skräckfilmen som titlades: [ " The Babadook " ] från året 2014.

@Kalk-Allan, plötsligt förstod du, att hålet i väggen inom familjen Vanek's kök samt bakom frys-skåpet handlar
om en Vaginal födsel av stora och svarta kackerlackor.

Jag kommer lite senare framåt i skräckfilms-tråden att berätta mer om just detta Vaginala hålet i väggen inom familjen Vanek's kök.

Mister Babadook är försedd med ett kvinnligt kön,
Mister Babadook är bestående av både maskulina-
så som feminina-kroppsdelar. Detta är någonting som kring-gått många film-tittares förståelser.

Tack så mycket @Kalk-Allan för dina fina och tillika
dina förstående ord beträffande den då endast 6 år
gamla Australiénska barnskådespelaren Noah Wiseman och, som i skräckfilmen [ " The Babadook " ] spelade Amelia's lilla son Samuel.

Beträffande Noah Wiseman som Samuel Vanek
i skräckfilmen [ " The Babadook " ] från året 2014. ( 🎩 )

Noah Wiseman, han lät sig då träda in, i en svår och tuff filmroll vid låga 6-års ålder och då krävs det, att man har
en begåvning för att överhuvudtaget kunna klara ut av en sådant typ av filmroll, vilken roll den lille 6-årige Noah Wiseman gjorde på ett makalöst och fantastiskt sätt.

@Kalk-Allan, såg du i skräckfilmen när Amelia Vanek besattes av Mister Babadook inom hennes sovrum ... ? ... det vill säga, då Mister Babadook tog sig in i Amelia's kropp via hennes mun och sedan vidare inom hennes kropp.

Amelia Vanek har Mister Babadook inom sin kropp efter besättningen och detta, precis likt Stormvinds-Guden och Konunga-demonen Pazuzu när han besatte den unga flickan Regan Rex MacNeil's kropp i skräck- och demon-filmen [ " Thé Exorcist " ] från året 1973.

Efter det, att Amelia har besatts av Mister Babadook, så har Mister Babadook en viss kontroll över Amelia's kropp, detta pågår sedan fram tills dess att hon lyckas frigöra sig från Mister Babadook genom vomeringen som sker på, och över golvet inom husets källare, efter detta blev Amelia helt fri från Mister Babadook's fortsatta kontroll över hennes kropp.

Den vita freds-duvan som Amelia's son Samuel och, genom ren magi lyckas få fram i slutet av skräckfilmen är något mycket speciellt och, som har en direkt koppling till Mister Babadook.

@Kalk-Allan, beträffande Mister Babadook, så är han en mycket speciell varelse och du, kommer, att inom kort, få en detaljerad beskrivning av Mister Babadook och jag tror, att du kommer att förvånas en hel del.

Mvh JokerSpöket 👋👻
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in