2024-12-03, 04:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dragonerts
Kan inte heller se någon utpressning. Som jag skrev i ett tidigare inlägg - låter som en efterhandskonstruktion. MGM har inte varit hotad.

Hittade till slut MEs förklaringar i filen 5000K664271244
Citera
2024-12-03, 07:45
Medlem
MGM har inte handlat i nödvärn ,han har troligvis känt sig lurad kanske t o m pressad ,men har haft alla chanser i världen att unvika BO. Han är dessutom gammal nog till att kunna vara förälder till någon i den åldern BO var. Troligtvis har ilskan tagit över och psykopatin kickat in. Fly eller fäkta heter det ,men så har det definitivt inte varit i detta fallet. I mitt tycke så är MGM en psykopatisk person som inte bör vara ute bland människor överhuvudtaget.
Citera
2024-12-03, 09:50
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tollarp86
Har laddat ner allt material från fup. Stort tack till den som la upp!
Har inte lusläst men försökt komma fram till vad utpressningen handlade om. Kan inte hitta röda tråden någonstans. Musikvideos, punkband, filmande, köp av skog, bitcoins.

Någon som är smartare än jag som sett varför utpressning skedde och hur det började?
Jag har heller inte läst allt, men det här är vad jag tror:
De skulle filma nånting, Vincent försökte lura på Michael en skog som inte var hans att sälja. Resten är bara Michaels fantasifoster. Tror inte ens att han fattade att skogen var en bluff. Kan t o m vara så att Vincent aldrig försökte sälja den heller.
Nånting känns dock lite skumt, att något slags brott skedde/skulle ske mot Michael. Men han hjärna spårade ur totalt. Har lite svårt att tro på att han fick total blackout under mordet, men minns andra detaljer så väl.
Citera
2024-12-03, 10:35
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Jag har heller inte läst allt, men det här är vad jag tror:
De skulle filma nånting, Vincent försökte lura på Michael en skog som inte var hans att sälja. Resten är bara Michaels fantasifoster. Tror inte ens att han fattade att skogen var en bluff. Kan t o m vara så att Vincent aldrig försökte sälja den heller.
Nånting känns dock lite skumt, att något slags brott skedde/skulle ske mot Michael. Men han hjärna spårade ur totalt. Har lite svårt att tro på att han fick total blackout under mordet, men minns andra detaljer så väl.
BO har ju betalt handpenning för skogen, en halv million SEK betalade M kontant i Euro.

R nyss frisläppt från fängelsestraff, halvbror F, och BO V låg bakom bedrägerierna mot M.

Tror BO och halvbrodern och R ville blåsa honom även på de sista pengarna för skogen, dvs ytligare 1.3 millioner, sedan skulle nog M dödas?

Samma sak med resan M gjorde till Hamburg för att köpa klockor, de skulle ta kontanterna M tagit motsvarade 200 000 SEK men fegade ur.

Jag är inte färdig ännu med att läsa hela FUP.
Citera
2024-12-03, 11:26
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
BO har ju betalt handpenning för skogen, en halv million SEK betalade M kontant i Euro.

R nyss frisläppt från fängelsestraff, halvbror F, och BO V låg bakom bedrägerierna mot M.

Tror BO och halvbrodern och R ville blåsa honom även på de sista pengarna för skogen, dvs ytligare 1.3 millioner, sedan skulle nog M dödas?

Samma sak med resan M gjorde till Hamburg för att köpa klockor, de skulle ta kontanterna M tagit motsvarade 200 000 SEK men fegade ur.

Tack! Tur att någon orkar läsa så mycket. Det är ju lite rörigt pga att M verkar vara mitt uppe i en psykos, och jag blev förvirrad när det var massor med ekonomiska sidor.
Vilken röra. Och blodbad. Jag tror att jag aldrig har sett blod i taket förr.
Citera
2024-12-04, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dragonerts
Har du träffat honom privat eller på jobbet? Blir han lätt arg?

Han har passerat utanför jobbet ganska ofta och alltid hejat glatt. De (relativt få) gånger vi faktiskt pratat har det handlat om musik och aldrig samtal längre än 5 minuter. Intensiv, engagerad, lite som när en bipolär person är i en mer manisk fas, men inte värre än en random person på en efterfest som plötsligt måste övertyga andra om Totos storhet. Aldrig tendens till ilska eller irritation om jag varit av annan åsikt.
Citera
2024-12-04, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thisengineiswoke
Han har passerat utanför jobbet ganska ofta och alltid hejat glatt. De (relativt få) gånger vi faktiskt pratat har det handlat om musik och aldrig samtal längre än 5 minuter. Intensiv, engagerad, lite som när en bipolär person är i en mer manisk fas, men inte värre än en random person på en efterfest som plötsligt måste övertyga andra om Totos storhet. Aldrig tendens till ilska eller irritation om jag varit av annan åsikt.

Och med det sagt, jag är inte helt främmande för tanken på att det här lite maniska och intensiva är en del av en diagnos (tex bipolär) som under stress och press spårat ur. Jag är tveksam till att han, om han ljuger i förhören, gör det medvetet. Jag tror absolut att det kan vara hans egen verklighet han återger, även om den där och då skiljer sig från mer mer faktisk och objektiv verklighet.

Edit: en borderlineliknande diagnos kanske?
Senast redigerad av Thisengineiswoke 2024-12-04 kl. 09:11.
Citera
2024-12-04, 09:35
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thisengineiswoke
Och med det sagt, jag är inte helt främmande för tanken på att det här lite maniska och intensiva är en del av en diagnos (tex bipolär) som under stress och press spårat ur. Jag är tveksam till att han, om han ljuger i förhören, gör det medvetet. Jag tror absolut att det kan vara hans egen verklighet han återger, även om den där och då skiljer sig från mer mer faktisk och objektiv verklighet.

Edit: en borderlineliknande diagnos kanske?
Instämmer. Han är inte i psykos och allt han säger och berättar är vad som hänt.

Tror inte på borderline, då går det går upp och ner dagligen.
Möjligt att han är bipolär kan jag tycka, och sannolikt asperger, autist. Kanske fler personlighetsstörningar.
Senast redigerad av Pandalina4 2024-12-04 kl. 09:38.
Citera
2024-12-04, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4

Så klart att R var inblandat samt hans andra halvbror F som bor i Malmö.
Vincent var styrd av dem och Vincent har även träffat halvbror F som bor i Malmö.
Frågan är fick han 500k från gärningsmannen?
Tog han ut 500k från banken?
Kan man se det?
Eller det är enbart ord?
Citera
2024-12-05, 00:11
Medlem
Läst en hel del FUP nu.

Det är intressant att se vilka som är intressanta för utredningen. Om inget annat talar det för ME och hans historia. Som av en fantastisk slump ha dessa drägg fått en mottaglig, lättpåverkad och inte helt psykiskt balanserad person serverad direkt i deras knän. Förmodligen utan att veta eller fatta till en början. Sedan har det snurrat på.

Givet de namn som finns i utredningen är det inte svårt att se hur det gick till. De trängde honom för långt in i hörnet och som ett trängt vilddjur slog ha tillbaka.

Vincent var bara ett redskap. De styrande satt på avstånd. Namnen på de som förhörts visar det. Kan ju nämna HHJ som med sin lille halvdanske bögpolare kommer att få sitta ett tag på grund av en liknande historia mot en "kommunal chef". Var stora artiklar om det för lite sedan i Kristianstadsbladet.

Nä här är flera hundar begravna och det förvånar mig inte om flera i Vincents närhet är inblandade. Nu ska de leva med detta...
Citera
2024-12-06, 14:01
Medlem
[quote=Tollarp86|90297426]Läst en hel del FUP nu.

Det är intressant att se vilka som är intressanta för utredningen. Om inget annat talar det för ME och hans historia. Som av en fantastisk slump ha dessa drägg fått en mottaglig, lättpåverkad och inte helt psykiskt balanserad person serverad direkt i deras knän. Förmodligen utan att veta eller fatta till en början. Sedan har det snurrat på.

Givet de namn som finns i utredningen är det inte svårt att se hur det gick till. De trängde honom för långt in i hörnet och som ett trängt vilddjur slog ha tillbaka.

Vincent var bara ett redskap. De styrande satt på avstånd. Namnen på de som förhörts visar det. Kan ju nämna HHJ som med sin lille halvdanske bögpolare kommer att få sitta ett tag på grund av en liknande historia mot en "kommunal chef". Var stora artiklar om det för lite sedan i Kristianstadsbladet.

Nä här är flera hundar begravna och det förvånar mig inte om flera i Vincents närhet är inblandade. Nu ska de leva med detta...[/QUO
Är av samma uppfattning angående BOs roll som "redskap" samtidigt ställer jag mig väldigt skeptisk till MGMs redogörelse där denne vill ge ett naivt intryck angående ,vad jag tror en fiktiv skogs affär. Tror skogsaffären är bara en benämning på något helt annat och ett taktiskt försök till vilseledande , ifall dw större kontant uttagen skulle ifråga sättas. Tror det handlar om något helt annat än skog.
Citera
2024-12-07, 00:55
Medlem
Liletts avatar
Rättegången inleddes 2 december ioch beräknades pågå i åtta dagar.
Hittar inget om den i media?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in