2024-12-01, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Team8888
Problemet är att han känt sig hotad hela tiden. Denna rädslan drev honom till gärningen.
Enligt gärningsmannen så var han kidnappat i lägenhet.
Därför försökte förhörsledare komma åt just det, varför sprang du inte ut, du själv utövade löpning.
Då svarade han att han var övertygad att offret hade hunnit ikapp honom, han hade hittat honom eller hans familj.
Alla vi har reagerar olika vid hot och fara.
Han valde konfrontera hotet och faran.
Vissa flyr ifrån den.
Detta är skolexempel att Vem som helst kan vara kapabel mördare. Allt handlar om hur långt i hörnet du pressar en människa.
Märkligt inte alls. Han tog vad som fanns i lägenheten för att konfrontera hotet. I detta fall hammare.
Så i kris och chok situationer kan vad som helst hända.
Tror på sänkt straff med tanke på vad gärningsmannen historia.

Jag håller med om ditt resonemang men det jag undrar är om det resonemanget funkar enligt lagen.
Citera
2024-12-01, 17:18
Medlem
Skummat fup - så kan ha fel såklart - men det osar av dåliga ursäkter. MGM kan ju inte ens visa på några bevis för att han ska varit hotad.

Nä, grannar, kollegor och annat folk verkar ju vara ense om att det är en hotfull människa som skapar obehag vart han än är.
Citera
2024-12-01, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dragonerts
Skummat fup - så kan ha fel såklart - men det osar av dåliga ursäkter. MGM kan ju inte ens visa på några bevis för att han ska varit hotad.

Nä, grannar, kollegor och annat folk verkar ju vara ense om att det är en hotfull människa som skapar obehag vart han än är.

Har också bara skummat, men jag får mer ADHD-känslor av MGM, och det har jag fått de gånger jag träffat honom i verkligheten också. Intensiv, barnsligt naiv, som en person som lever i en lite speedad drömvärld.
Citera
2024-12-01, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dragonerts

Så klart att han inte kan visa. Vad skulle offret gjort? Skrivit sms och lämnat bevis efter sig.
Vincent var inte så dum trots hans ålder.
Dock gjorde han stor misstag att underskatta gärningsmannens förmåga.
Det kostade honom livet.
Det finns inget som rättfärdiga det gärningsmannen har gjort.
Blir fällande dom med sänkt straff med tanke på Utpressningen.
Citera
2024-12-02, 04:55
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Filmskapare misstänks ha mördat 20-åring med hammare

20-åringen reste till Lund för att besöka en bekant.
Ett drygt dygn senare hittades han död i en soffa – sönderslagen med en hammare.
Nu har en 47-årig filmskapare åtalats för mord.
– Någonting har ju gått jävligt fel, säger han i förhör.

Efter det uppger han att den yngre mannen började hota honom och kräva mer pengar. I polisförhör hävdar han att 20-åringen hade ett ”enormt våldskapital”, var ”extremt manipulativ” och aggressiv.
– Jag ser inte att det finns någon möjlighet att undkomma den här mannen. Jag är livrädd för honom.

När den yngre mannen reste till Lund den 30 maj säger hans närstående att det var för ett filmprojekt. 47-åringen säger däremot att det handlade om pengar, och att han upplevde att han blev kidnappad i sitt eget hem.

– Och jag vet att om jag inte tar mig härifrån nu, om jag inte tar mig härifrån, då kommer han att slå mig sönder och samman, kanske döda mig.
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/filmskapare-misstanks-ha--mordat-20-aring-med-hammare/
Citera
2024-12-02, 05:00
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barnabyhimself
https://gofile.io/d/0U5rb3

Fup 3431-24

Stort tack även från mig!

Märklig fall ur många aspekter.
Ska bli intressant vad han blir dömd till, om det blir rättspsykiatrisk vård:

(FB) Misstänkt mord/dråp i lägenhet i Lund (2024-05-31)
Senast redigerad av Lilett 2024-12-02 kl. 05:22.
Citera
2024-12-02, 15:30
Medlem
Känns som att MGM och BO hade en sexuell relation eftersom han sov över där och de skickade SMS och frågade "Är du amorös?" och liknande.
Citera
2024-12-02, 17:00
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tylenol
Känns som att MGM och BO hade en sexuell relation eftersom han sov över där och de skickade SMS och frågade "Är du amorös?" och liknande.
Reagerade på att BO hittades med öppen gylf och uppknäppta byxor. Har inte hunnit läsa hela FUP ännu.
Citera
2024-12-02, 20:07
Medlem
https://www.sydsvenskan.se/2024-12-02/slog-ihjal-20-aring-med-hammare-gick-sen-och-kopte-fiskpinnar/

Ingen som kan öppna artikeln?
Citera
2024-12-02, 21:07
Medlem
Har laddat ner allt material från fup. Stort tack till den som la upp!
Har inte lusläst men försökt komma fram till vad utpressningen handlade om. Kan inte hitta röda tråden någonstans. Musikvideos, punkband, filmande, köp av skog, bitcoins.

Någon som är smartare än jag som sett varför utpressning skedde och hur det började?
Citera
2024-12-02, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tollarp86
Har laddat ner allt material från fup. Stort tack till den som la upp!
Har inte lusläst men försökt komma fram till vad utpressningen handlade om. Kan inte hitta röda tråden någonstans. Musikvideos, punkband, filmande, köp av skog, bitcoins.

Någon som är smartare än jag som sett varför utpressning skedde och hur det började?

Kan inte heller se någon utpressning. Som jag skrev i ett tidigare inlägg - låter som en efterhandskonstruktion. MGM har inte varit hotad.
Citera
2024-12-02, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thisengineiswoke
Har också bara skummat, men jag får mer ADHD-känslor av MGM, och det har jag fått de gånger jag träffat honom i verkligheten också. Intensiv, barnsligt naiv, som en person som lever i en lite speedad drömvärld.

Har du träffat honom privat eller på jobbet? Blir han lätt arg?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in