2024-12-06, 23:48
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandbob
Nej, det är propaganda från olika sidor. Ren skit, men du har valt att tro blint på skrönorna du kan läsa i TASS. Tragiskt.

Varför svarar du inte på mina tidigare frågor gällande varför Donetsk och Luhansk är helt oförstörda när du hävdar att UAF har ”terrorbombat” dessa städer sedan 2014?
Nu skulle jag aldrig kalla Cornucopia för "propaganda" men det är oavsett inte någonstans jämförbart med rysk propaganda eller deras medvetna lögner. Cornucopia är ett enmansprojekt som inte har något annat ändamål än att Ryssland ska kastas ut ur Ukraina medan TASS är den ryska regimens verktyg för att etablera rysk fascism och imperialism.
Citera
2024-12-06, 23:52
Medlem
Silfverryggs avatar
Undra varför just dessa områden har blivit bortkopplade från internet.
Roskomnadzor has disconnected Chechnya, Dagestan and Ingushetia from the global internet until tomorrow evening. Testing of a sovereign internet is underway
https://t.me/Ateobreaking/134643

Låt ryssen skapa sin egna "intranät" (mordkorea-style) och koppla sig ur från resten av världen, så slipper vi se ryskt skit i resten av internet.
Som bonus kanske vi slipper se vissa skribenter därefter här på FB.
Citera
2024-12-06, 23:53
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av St0ny
Jaha, så intelligentian här inne har kommit fram till att de ljuger om deras raketer nu med alltså?

Alltså hur orkar ni med er själva egentligen?
Har ni inget positivt i livet, utan måste sitta och hoppas på vinster i ett obskyrt korrupt skitland som ruinerar hela EUs ekonomi i ett krig vi redan förlorat?

Oavsett vad det var dom sköt, så har det visat väst att det finns nya sorters vapen som vi inte kan hantera ännu, och det skrämde tydligen Ukrainas handlers.

Varför tror du det är ett nytt vapen? För att Putin och Scott Ritter påstår det?
Citera
2024-12-06, 23:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Varför tror du det är ett nytt vapen? För att Putin och Scott Ritter påstår det?

Vad spelar det för roll? Tror du att jag lägger ner tid på att bry mig om det? Den hade ju effekten Ryssarna ville att den skulle ha.
Citera
2024-12-06, 23:58
Medlem
Citat:

Ryssland bjöd in militäranalytiker från väst när det först versionerna av vapnen var fungerade.
Det var så väst själva på plats i ryssland fick bevis på omfattningen av vapnens fysik.
Ifs ganska insider info.
Citera
2024-12-06, 23:59
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandbob
Wilderäng sprider tyvärr gång på gång historier utan substans, när folk med insyn ifrågasätter honom blir det block. Det är propaganda och går att jämföra med de ryska trollen som lever och får betalt för att skriva på Flashback… enda skillnaden är att han är pro-Ukraina. Han är ingen trovärdig källa.
Nja, jag tycker han är bra på att poängtera när ett rykte är ett rykte och att på det stora hela håller han en hög nivå på rapportering och med hög grad av integritet och att följa pressestetiska regler.
Med sitt engagemang har han byggt upp ett kontaktnät och med en helt annan insyn som är värdefull anser jag.
På inga vis inte jämförbar med sina ryska diton. Isåfall är 95 % av pro-ukrainarna här diskvalificerade av samma orsak. Vi är partiska och sysslar med propaganda isåfall?
Citera
2024-12-07, 00:00
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av St0ny
Vad spelar det för roll? Tror du att jag lägger ner tid på att bry mig om det? Den hade ju effekten Ryssarna ville att den skulle ha.

Nej att du ens skulle försöka ha koll på vad du skriver är det iof ingen som tror.

Inte heller om din påstådda effekt
Citera
2024-12-07, 00:02
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brendt
Ryssland bjöd in militäranalytiker från väst när det först versionerna av vapnen var fungerade.
Det var så väst själva på plats i ryssland fick bevis på omfattningen av vapnens fysik.
Ifs ganska insider info.

Närdå? På 70-talet eller? Väst hade missiler med liknade prestanda på 60-talet.
Citera
2024-12-07, 00:05
Medlem
Citat:
Närdå? På 70-talet eller? Väst hade missiler med liknade prestanda på 60-talet.

Nutid
Citera
2024-12-07, 00:07
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Bla bla bla

Du förstår troligen inte ord jag skriver men en del andra i tråden förstår. Världen vore mycket bättre utan hatfulla facister i västra Ukraina och din typ.
Till att börja med är du mycket mer lågbegåvad än personen du citerar men dina härskartekniker av typ "läs en bok", "läs lite historia", "lär dig lite om kulturer", "du förstår inte" och annan skit är så låg argumentation att du diskvalificerar dig och får dig att framstå som helt oseriös.

Ja just det, det är fascister i lilla Ukraina och inte i stora Ryssland som är problemet. Sätt på dig dumstruten Moretex. För alla svenskar förutom den lilla klicken rysstroll som härjar här framstår du som en känslokall och korkad. 🤡
Senast redigerad av Thelonegunman 2024-12-07 kl. 00:10.
Citera
2024-12-07, 00:11
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brendt
Nutid

Haha. De fick se ’omfattningen av vapnets fysik’. Det låter det. Undrar vad de pratade om på planet hem
Citera
2024-12-07, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Nja, jag tycker han är bra på att poängtera när ett rykte är ett rykte och att på det stora hela håller han en hög nivå på rapportering och med hög grad av integritet och att följa pressestetiska regler.
På inga vis inte jämförbar med sina ryska diton. Isåfall är 95 % av pro-ukrainarna här diskvalificerade av samma orsak. Vi är partiska och sysslar med propaganda isåfall?

Håller inte alls med.

Skriver du sensationsjournalistik bör du kunna backa upp det med någon form av källa eller bevis. Det gör inte Wilderäng (i samtliga fall).

I den här artikeln ”Nordkoreanska soldater värdelösa, sjuka och kan inte hantera skarpa vapen – explosioner rapporterade vid Kertjsundet” skriver han om något som ingen annan har skrivit om. Det finns inga bevis och inget som backar upp hans version av verkligheten. Det nämns inte heller att det är ett rykte. Han skriver ”Enligt direktuppgifter till bloggen…”. Att Lars Wilderäng skulle få förstahandsinformation från ukrainska krigsfångar i Ryssland om något som ingen annan har fått nys om är helt osannolikt. Tycker inte du det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in