2024-12-06, 17:40
Medlem
Tidsmaskinistens avatar
En kvinna i 25-årsåldern från Ljusdal redovisade inte sina inkomster från OnlyFans och Instagram till Skatteverket. Nu måste hon betala närmare 65 000 kronor i skatter och moms.

Under två år redovisade inte kvinnan sina inkomster från sociala medier, som totalt ska ha uppgått till runt 570 000 kronor mellan 2022 och 2023. Hon ska nu betala extra skatt och avgifter till Skatteverket. Kvinnan har uppgett för Skatteverket att hon såg OnlyFans som en bisyssla och inte var medveten om att inkomsterna därifrån var skattepliktiga. Som följd måste hon nu betala omkring 65 000 kronor till Skatteverket.

Diskussionsfrågor:
1 - Var kvinnans straff rimligt sett till brottet?
2 - Tror ni på hennes historia att hon "inte visste"?
3 - Hur vanligt är det att kvinnor struntar i att säkerställa att de följer skatteregler när de tjänar pengar online?
4 - Vilka åtgärder kan skattemyndigheter vidta för att utbilda kvinnor om deras skatteskyldigheter för onlineinkomster?
5 - Bör det vara strängare straff för kvinnor som struntar i inkomstredovisning från digitala plattformar?

Källa:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/gavleborg/onlyfans-pengar-redovisades-inte-tjanade-570-000-kronor
Citera
2024-12-06, 17:45
Medlem
Melange5738s avatar
Jag är så jävla trött på snyftartiklar om vuxna stackars kvinnor som inte känner till ett skit som män förväntas fatta dagen de fyller 18.

Om jag åker dit någon gång ska jag säga att jag är kvinna, då kommer jag statistiskt att få ett betydligt lägre straff.
Citera
2024-12-06, 17:50
Medlem
Är det något straff?
Är det inte skatteinbetalning?
Och var är OF länken?
Citera
2024-12-06, 18:05
Medlem
570 000 kronor
Ludret från Ljusdal redovisade inte sina
inkomster från OnlyFans och Instagram till
Skatteverket, åker på 65 000 kr i tillägg.

Det var väl det värt vad nu hon gjorde i webcam.
Länk tack, till o med med min fru vill se.
Citera
2024-12-06, 18:11
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tidsmaskinisten
4 - Vilka åtgärder kan skattemyndigheter vidta för att utbilda kvinnor om deras skatteskyldigheter för onlineinkomster?
Skatteverket har redan en pedagogisk genomgång av vad som gäller för internetinkomster.
Citera
2024-12-06, 18:31
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Hade jag bara behövt betala 65000kr i skatt för en inkomst på 570 000kr så hade jag varit överlycklig. Hennes skatt borde vara väldigt mycket högre kan man tycka.
Citera
2024-12-06, 19:02
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Skatteverket har redan en pedagogisk genomgång av vad som gäller för internetinkomster.

Det finns givetvis inga särskilda regler för just "internetinkomster"!

Alla inkomster ska redovisas och sedan skattar man beroende på vad man totalt tjänat under ett år.
Citera
2024-12-06, 19:02
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Hade jag bara behövt betala 65000kr i skatt för en inkomst på 570 000kr så hade jag varit överlycklig. Hennes skatt borde vara väldigt mycket högre kan man tycka.

Det där kan inte stämma. Skatten borde bli ungefär halva inkomsten.
Citera
2024-12-06, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Det där kan inte stämma. Skatten borde bli ungefär halva inkomsten.

65000 kr = avgift exkl. skatt
Citera
2024-12-06, 19:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bilas
Onlyfans och Instagram, jo tack vi vet vad du är för brud. Bara bra att dom börjar skatta äckliga horor.

Man kan ju gissa att större skaran följare, på OnlyFans i alla fall, är män. Så kasta inte sten i glashus?

Däremot så är det rätt åt henne och bra att hon åkte dit. Även om hon verkar spela dum..
Citera
2024-12-06, 19:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WitchcultToday
]Man kan ju gissa att större skaran följare, på OnlyFans i alla fall, är män. Så kasta inte sten i glashus? [/b]

Däremot så är det rätt åt henne och bra att hon åkte dit. Även om hon verkar spela dum..

Vad har det med saken att göra att en hora får betala skatt?
Citera
2024-12-06, 19:24
Medlem
Klart att nätfnasken ska betala sin skatt!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in