2024-12-06, 17:11
Medlem
För inte så länge sen skrattade man.åt Kinas massövervakning som en dystopi. Nu gör vi vårt bästa för kommaikspp dem.

Jag är förvirrad. Och rätt arg.
Citera
2024-12-06, 17:11
Medlem
One2Manys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logique88
"Varför gick du på Storgatan exakt den tidpunkt som den vi eftersöker? Vi kommer plocka in dig för förhör nu."

Och allt du ville var att ta en fredagsöl på krogen. Men det är ju bara lite "öVeRvAkNiNg".

Är jag tillräckligt lik personen de eftersöker så är det enbart positivt att de tar in mig för förhör, det betyder att de gör ett grundligt jobb.

Du hade väl hellre sett ett samhälle där mördare går fria om risken finns att du får åka in på ett förhör, Gud vad hemskt att du blir av med lite tid i ditt tomma, innehållslösa liv. Samhällskontrakt, vad är det?

Ditt egocentriska, rättshaveristiska as.
Citera
2024-12-06, 17:13
Medlem
buddy99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonCarlo
De verkar kolla mycket på hur de gör i kina, dessa tafatta politiker.
Man vill ge sken av att stärka Sverige, så att skattesmitarna kan komma undan.
Citera
2024-12-06, 17:25
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Du duckar frågan. Kan du inte föreställa dig att såna här system riskerar att utnyttjas av kriminella?
Alla system kan och utnyttjas av kriminella på ett eller annat sätt..
Citera
2024-12-06, 17:28
Medlem
PatsyStoneHCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Det är trams att man öht behöver ansöka om tillstånd för videoövervakning.

Rättshaveristerna och deras i det närmata psykotiska rädsla för "öVeRvAkNiNg" når ständigt nya höjder i detta land.

"Ve och Fasa, jag filmades i offentligheten när jag var på väg till jobbet, det kan användas emot mig i framtiden, MAH INTEGRITY buhu!"

Det borde vara obligatoriskt med kameraövervakning av alla hem.
Misshandel, våldtäkt, incest. Saker som pågår i våra hem dagligen.
Vi måste se till att ha koll på folk.
Citera
2024-12-06, 17:29
Medlem
"Create the problem and sell the solution" - Regeringen
Citera
2024-12-06, 17:30
Medlem
buzzkillers avatar
Bra initiativ! Hoppas alla töntar till langare som man ser titt som tätt åker dit med detta.
Citera
2024-12-06, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1717-1776
ALLA ledare, stora företag är självklart inbjudna till WEF, vad är annars vitsen?

Ulf är inte bara inbjuden till WEF. Han är en såkallad young global leader utbildad och stöpt efter World Economic Forums intressen. Han jobbar för detta globala samfund och inte för Sverige. Förstår du?
Citera
2024-12-06, 17:57
Medlem
Gingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartskägg
Bara folk som inte har rent mjöl i påsen har något att dölja.

Håller med. Är en stor fan av Kinas övervakningssystem där det utdelas krediter beroende på sitt agerande.

Plus ifall du hjälper fattiga, donerar blod, välgörenhet, hjälper till att städa ditt bostadsområde, ta hand om de äldre i samhället, handlar inhemska varor

Minus ifall du är otrogen, fuskar med skatter/finanser, stjäler, kör för fort, inte har lyse på cykeln, köper varor som vi förbjudit, svära inför barn

För många minus poäng borde så får du inte vara på vissa platser eller köpa vissa saker. Inte åka tåg eller så heller. Bilen startar inte
Citera
2024-12-06, 18:01
Medlem
Borde räcka att man sätter upp skyltar att ett område är kameraövervakat.

Tillstånd ger man sig själv som ägare av området.

Bara en Vänsterextrem Kommunist tycker det är fel, för de skall ju ha alla andras grejor och vill inte bli filmade när de tar dem.
Citera
2024-12-06, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nicholassarkozy
Det funkar inte på adidasriddare, det har du helt rätt i. Men varför ska kameraövervakning tillåtas utan prövning på platser där brott inte begås?
Du är redan övervakad på massor av ställen redan, alla affärer och bensinstationer tex har kameraövervakning, eller sköter du i att handla för att dom hräar kameror?

Själv bryr jag mig inte ett skit om övervakning, vad ska dom göra med mig på video liksom, sitta och runda till min ölmage?
Citera
2024-12-06, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatsyStoneHC
Det borde vara obligatoriskt med kameraövervakning av alla hem.
Misshandel, våldtäkt, incest. Saker som pågår i våra hem dagligen.
Vi måste se till att ha koll på folk.
Självklart bör allt och alla övervakas. Dygnet runt. Inte minst i sovrummet där skumma saker kan pågå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in