2024-12-06, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Attityd
Först var det att han åkte till Marbella med dottern och det sades att han vägrade lämna tillbaka dottern. Kidnappning, egenmäktigt förfarande talades det om,

Sedan blev det skyddsplacering och att det skulle funnits beslut från soc.,enligt Chrippa

Och sedan vägrade han lämna över dottern på mammans vecka

Så kom det ut att han försökte ta dottern utanför Hemköp

Däremellan tillkallas polis av olika orsaker, barnet får åka polisbil, han påstår att han har barnet men inte vill exposa henne på sociala medier, att grannar flyger drönare för att filma in i dotterns rum osv.

För en månad sedan satt han på stream och sade att dottern ska fira jul hemma hos honom

För 7 månader sedan sade han att han måste ha sin dotter för att bevisa till följare att han får ha sin dotter

Och nyligen kom samtalet ut om lvu, samt att han försökte muta barnets mamma.

Stabilt- eller inte

Verkligen årets pappa, när man ser en sammanfattning som du har gjort här så förstår man verkligen att han behöver någon form av hjälp, fängelse med terapi vore nog vettigt.
Citera
2024-12-06, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1
Han är sjuk och behöver hjälp.

Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
I klippet med Julia där dom har en diskussion om LVU så säger chrippa ”det är du som kommer behöva strida om att få tillbaka henne” är det för att han vet om att han troligtvis kommer få fängelse?

Jag tror Julia är så lugn i telefonen för att inte göra honom arg.

Ja så sa han ju. Allt ligger på Julia för själv har han inget ansvar tydligen.
Citera
2024-12-06, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111

Nej han tycker tydligen att han inte har några skyldigheter alls i livet.
Citera
2024-12-06, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111

Ni måste lära er att allt är någon annans fel. Narcissisten gör aldrig fel.
Citera
2024-12-06, 16:02
Medlem
manana1s avatar
Citat:
I klippet med Julia där dom har en diskussion om LVU så säger chrippa ”det är du som kommer behöva strida om att få tillbaka henne” är det för att han vet om att han troligtvis kommer få fängelse?
Kan oxå vara att han vet att Julia kommer få enskild vårdnad....?
Citera
2024-12-06, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manana1

Mjoo det låter lite på Chrippa som om du måste hjälpa mig nu så att vi får delad vårdnad annars kommer ingen av oss att få det. De kommer att ta henne.

Så på något sätt så säger han ju, att jag kommer inte att få vårdnad om du inte ljuger för min skull nu. Och gör du inte det så kommer inte du heller att få vårdnad. Men det är ju bara ett känslomässigt argument för att hon ska tro att hon ska förlora vårdnaden så att det är bäst att hon gör som han säger.

Fullständigt ologiskt av honom men kanske den enda chans han tar. Och nu med den här inspelningen där han hotar Julia med att om du inte ljuger om mig så kommer du inte få vårdnaden om barnet ... så har han nog sågat ner grenen som han satt på.
Citera
2024-12-06, 16:18
Medlem
Kan inte alla Chrippas problem härledas till Julia?
Citera
2024-12-06, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manana1

Så kan det vara, men i meddelandet från soc så skrev dom väl att båda brister i föräldraskapet om jag inte minns fel.
Citera
2024-12-06, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonCarlo

Du får gärna utveckla för att förstå hur du tänker kring detta? Hade han inga problem innan han träffade Julia? Är Julia så ond att hon har skadat Chrippa? Eller vad menar du?
Citera
2024-12-06, 16:22
Medlem
Citat:

Jag tycker mer att det är Linnea som ställt till mycket för honom.
Citera
2024-12-06, 16:36
Medlem
Citat:
Jag tycker mer att det är Linnea som ställt till mycket för honom.

Eller Jocke och sekten, är inte de värst?
Citera
2024-12-06, 16:42
Medlem
Attityds avatar
Citat:
Är det Julia som tvingar honom att flytta var och varannan månad, resa, skattefuska, ta anabola, narkotika, ljuga, ta betalt i krypto, att eko och kronofogden är efter honom, att han pratar ner Rasks fru, att hans YouTube kanal blev raderad, att han blev satt i häktet, att han bråkar med Linnea så polisen kommer, att han vägrar gå till tandläkaren med sin dotter, att grannar ringer polisen, att han får beslagtagna saker från hemmet, att han inte fattar att han behöver hjälp?

Chrippas problem härleds till Chrippa själv och Linnea. De startade cirkusen och verkar tappat bort bromsen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in