Citat:
Ursprungligen postat av
Reseglad
Chrippa har ju "tystat" honom temporärt. Men vi alla vet att det kommer spricka till slut.
Är enkel matematik. Pengar och uppmärksamhet
måste in. Eftersom Baronen har noll marketable skills är det enkom genom att han fortsätter på inslagen kurs.
Givetvis kommer han inom kort släppa ny video. Allt annat är bara fantasier.
I en amerikansk artikel om sociala medier och hur människor skapar en idealbild/avatar på sociala medier touchade de på något intressant kring fenomenet i relation till influencers.
Alla vet att det som framställs är en chimär. Den där fitnesstjejen går givetvis inte upp sminkad och snygg klockan 0415 och tar ett isbad varje dag. Den där kreatören som skänker borta hundratusentals kronor till följare bluffar givetvis. Men, vi väljer att finna oss i självbedrägeriet likt vi gör när vi kollar på filmer för det får oss att må bra. Det är nu det blir intressant, när information dyker upp som kolliderar med avataren har influencern egentligen bara två vägar att gå, antingen inte beröra det överhuvudtaget och double down. I en svensk kontext är väl paolo Robertos sexköp ett bra exempel på det.
Det andra alternativet är att puddla fullständigt och skapa en ny avatar.
Jag tror att Baronen kommer vara tvungen att hitta en helt ny infallsvinkel för att kanalen inte ska stagnera. Titta på de klipp han släppt sedan sexvideon blev publik. I princip varje video har han gått all in på hur han är en fattig men kärleksfull make och far, i kontrast till Chrippa som är en rik men ytlig och dålig far. Det kan han inte längre upprätthålla, inte heller den frigjorda baronen som glatt pratar om sex som något naturligt och livgivande eftersom han inte brytt sig om samtycke från hustrun och när han blev påkommen lät han precis som alla andra som fastnat med fingret i kakburken.
jag tror att den sista livlinan är att han kapitaliserar på en separation, varvar klipp om sin separationsångest med hur han är en närvarande pappa som kämpar på.
Jag tror faktiskt han hade kunnat tälja guld på sin målgrupp om han körde det spåret "inte som andra pappor" spex och trams blandat med nattningar och tårar när det är mammans tur att ha barnen.
Det skulle ju inte gå i verkligheten eftersom hans föräldrarförmåga är i paritet med Chrippas men sociala medier handlar inte om verkligheten.
Har jag rätt förväntar jag mig bubbel och fetaost på nästa IRL träff trevlig helg killar, försök nu att inte vara otrogna om era fruar är lite tjuriga på lördagsmorgonen, sånt ser inte bra ut.