2024-12-06, 12:44
Medlem
Denna Isak, suck....Han är nog den svagaste,ointressantaste, slemmigaste låtsasbonden som varit med i "Bonde söker fru". Han vill att alla tjejerna skall springa efter honom, han styr inte upp några träffar, det skall tjejerna göra. Han har inget eget driv till att få till möten, arrangera bra utflykter odyl heller. Har svårt för att prata och uttrycka sig också, blir mest tystnad, titta långt bort i fjärran och ett svagt hummande när någon pratar med honom. Vad ser dessa tjejer hos honom?
Ebba är hans motsvarighet på ett sätt, så där kan det kanske bli en matchning, 2 totalt menlösa, självupptagna personer som bara kan prata om den andras underbara ögon, blir ett roligt liv tillsammans
2024-12-06, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattedogg
Vill inte förminska dina djurkunskaper och det här är ingen ko-tråd, men slaktbilen kommer mer regelbundet till mjölkgårdar. Det sker ett större utbyte av djur för att hålla mjölkproduktionen på en bra nivå.
Kristians köttproduktion ser ut att vara i bra skick och rent arbetsmässigt är det lugnare med köttdjur. Köttdjur har det också mycket bättre under sin livstid även om de i snitt lever kortare än mjölkdjur.
Det sjukaste är kosläpp som svennebanan glatt finansierar och tjutande glatt skriker ut sin entusiasm över att se kor hoppa runt likt galna kosjukan. Du hade nog också varit glad om du varit instängd i 7-8 månader och plötsligt en dag fick komma ut och se dagsljus.
ja våra lantgårds-djur -
mjölk-kossor ska producera
de som ger mest mjölk -resten kasseras.
Och nu betesrätten i fara.
Den vackra fjällkon ett minne blott.
Ja Kristian har en fin gård.
2024-12-06, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymaKickan
Denna Isak, suck....Han är nog den svagaste,ointressantaste, slemmigaste låtsasbonden som varit med i "Bonde söker fru". Han vill att alla tjejerna skall springa efter honom, han styr inte upp några träffar, det skall tjejerna göra. Han har inget eget driv till att få till möten, arrangera bra utflykter odyl heller. Har svårt för att prata och uttrycka sig också, blir mest tystnad, titta långt bort i fjärran och ett svagt hummande när någon pratar med honom. Vad ser dessa tjejer hos honom?
Ebba är hans motsvarighet på ett sätt, så där kan det kanske bli en matchning, 2 totalt menlösa, självupptagna personer som bara kan prata om den andras underbara ögon, blir ett roligt liv tillsammans
Håller med dig delvis, att han verkar lite mesig. Men är samtidigt söt och trevlig. Han är väl inte skyldig att visa intresse för någon han inte är intresserad av. Linnea hade ett alltför kravfyllt beteende vilket han nog kände av och det dödade intresset för henne. Hon borde kunna tolka hans (uteblivna) signaler och inte bli frustrerad över att han inte visade intresse. En ständigt irriterad o frustrerad människa är inte attraktivt, hur vacker hon än må va rent fysiskt. Ebba är för på och babblig. Tydligt att han fick ångest där morgonen efter de övernattat och började tänka på den rödhåriga. Tror det blir hon såvida inte övernattningen dödat det de hade innan.
2024-12-06, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fridafogel99
Håller med dig delvis, att han verkar lite mesig. Men är samtidigt söt och trevlig. Han är väl inte skyldig att visa intresse för någon han inte är intresserad av. Linnea hade ett alltför kravfyllt beteende vilket han nog kände av och det dödade intresset för henne. Hon borde kunna tolka hans (uteblivna) signaler och inte bli frustrerad över att han inte visade intresse. En ständigt irriterad o frustrerad människa är inte attraktivt, hur vacker hon än må va rent fysiskt. Ebba är för på och babblig. Tydligt att han fick ångest där morgonen efter de övernattat och började tänka på den rödhåriga. Tror det blir hon såvida inte övernattningen dödat det de hade innan.

Inte så söt aka snyggbonde i mitt tycke , men smaken är som baken Upplever inte honom som särskilt trevlig heller då han i princip helt frös ut stackars Linnea. Han bjöd ändå in henne till sitt hem och borde gett henne åtminstone någon ensamtid (förutom när hon var ledsen på stranden, vilket inte räknas) även om hjärtat klappade lite extra för de två andra. Han betedde sig rent illa när han och Ebba kom tillbaka från övernattningsdejten. Så otroligt nochalant av honom att enbart gå iväg med Sara och inte med Linnea. Usch och fy när han satt och solade och Linnea tillslut fick fråga om de kunde gå o prata. Tycker själva valen känns sega på Isaks gård, han borde skickat hem Linnea innan övernattningsdejten och varit man nog att självmant meddelat henne att känslorna saknades.
2024-12-06, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymaKickan

Den frågan har jag oxå ställt. Vet inte om det är att han är obekväm framför kamran men han känns sååå tafatt, osympatisk och oerfaren. Ebba får jag inget grepp om. Hon känns så slug och beräknande och alldeles för PÅIG på något kusligt vis.

Anders ser mycket bättre ut och är en charmig spillevink (åtminstone i nyktert tillstånd). Månne han nu bara inte fatta tycke för tråkiga Hanna på sluttampen. Då har han sannerligen spelat sina kort helt fel med Emma och gett henne falska förhoppningar. Anders och Emma är på samma våglängd och kan skratta tillsammans (även om skrattet kanske tar över lite väl mycket hihi). Men h u m o r i en relation är viktigt. Men så konstigt att Anders inte blev erbjuden någon övernattningsdejt? Han visste inte ens om att de andra "bönderna" fick erbjudandet.
2024-12-06, 15:13
Medlem
Bakarettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Du menar att det är ett så svårt val?
Ja karln är ju fullständigt paralyserad.
2024-12-06, 15:14
Medlem
Bakarettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Den frågan har jag oxå ställt. Vet inte om det är att han är obekväm framför kamran men han känns sååå tafatt, osympatisk och oerfaren. Ebba får jag inget grepp om. Hon känns så slug och beräknande och alldeles för PÅIG på något kusligt vis.

Anders ser mycket bättre ut och är en charmig spillevink (åtminstone i nyktert tillstånd). Månne han nu bara inte fatta tycke för tråkiga Hanna på sluttampen. Då har han sannerligen spelat sina kort helt fel med Emma och gett henne falska förhoppningar. Anders och Emma är på samma våglängd och kan skratta tillsammans (även om skrattet kanske tar över lite väl mycket hihi). Men h u m o r i en relation är viktigt. Men så konstigt att Anders inte blev erbjuden någon övernattningsdejt? Han visste inte ens om att de andra "bönderna" fick erbjudandet.
Tror att han tackade nej eftersom han redan bestämt sej för Emma.
2024-12-06, 15:35
Medlem
Bakarettans avatar
Det är ett sånt fruktansvärt gulligullgull emellan Anders & Emma. Om han nu redan bestämt sej så är det väl bättre att Hanna får åka hem. Prod.teamet vet säkert om detta men ska nödvändigtvis hålla oss tittare på halster till sista avsnittet.
Kristian tror jag är en "utfyllnad". För att hålla programmet igång. Jag tror att Anders har sagt ifrån och har bestämt sej långt innan säsongen sänder sitt sista program. Men jag kan ha fel såklart.
Jag gillar inte Alma. Hon ger ett falskt intryck. Lukas är en oberäknelig jävel med dåligt självförtroende. Anton är gullig på sitt naiva sätt att vara.
Göran är svår. Riktigt svår. Och töntig. Att han hittat hästar och kor istället för alkohol är bra. Sen om det är bra för hästarna och kossorna...
2024-12-06, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Inte så söt aka snyggbonde i mitt tycke , men smaken är som baken Upplever inte honom som särskilt trevlig heller då han i princip helt frös ut stackars Linnea. Han bjöd ändå in henne till sitt hem och borde gett henne åtminstone någon ensamtid (förutom när hon var ledsen på stranden, vilket inte räknas) även om hjärtat klappade lite extra för de två andra. Han betedde sig rent illa när han och Ebba kom tillbaka från övernattningsdejten. Så otroligt nochalant av honom att enbart gå iväg med Sara och inte med Linnea. Usch och fy när han satt och solade och Linnea tillslut fick fråga om de kunde gå o prata. Tycker själva valen känns sega på Isaks gård, han borde skickat hem Linnea innan övernattningsdejten och varit man nog att självmant meddelat henne att känslorna saknades.
Kan förstå att han inte vill hänga ut ditt känsloliv i tv och inte heller dumpa någon verbalt i tv. Han är med för att hitta sin kärlek så detr är ok att fokusera på de han är intresserad av. Han kanske blev besviken på Linnea med om hon inte visade sig vara den person han fick uppfattningen av på slottet. Hon kanske var attraktiv när han gjorde sitt val men blev en gnällig bitch på gården. Eller så är det produktionen som lyckas framställa henne så.
2024-12-06, 16:11
Medlem
Citat:
Kan förstå att han inte vill hänga ut ditt känsloliv i tv och inte heller dumpa någon verbalt i tv. Han är med för att hitta sin kärlek så detr är ok att fokusera på de han är intresserad av. Han kanske blev besviken på Linnea med om hon inte visade sig vara den person han fick uppfattningen av på slottet. Hon kanske var attraktiv när han gjorde sitt val men blev en gnällig bitch på gården. Eller så är det produktionen som lyckas framställa henne så.
jag tror Isak är en riktigt trevlig person, och hans familj verkar också trevliga.
Kan inte förstå hur el varför en del skribenter skriver så mkt negativt, deltagarna gör ett försök att seriöst hitta en annan person att tycka om..
om man själv sätter sig in i deras situation så är deltagarna värd all vår beundran.
Hur töntigt skulle man inte själv framstå.. ingen vana vid att bli filmad o folk runtikring när man ska vänslas med en relativt okänd medmänska....
Isak är en blyg ung man, jag gillar att folk är försiktiga o väluppfostrade så plus till Isak.
Han ser frisk o välmående ut, ingen suput i hans familj heller, tycks det.
Alla friskusar.
Burdusa kjolraggare är sunkigt.
Ingen av deltagarna är snuskisar.
Isak behöver tid o rätt tillfälle för att bli fysisk. Ebba är mycket fysisk o lite för mkt på..
Därför blir det krock mellan dessa två.

Linnea var liksom inte lant-livs tjej,o Isak förstod o han tycker att det jobbigt att välja bort ,
så han drog sig undan så att Linnea skulle förstå.. klokt av honom...
Isak passar m K-stads tjejen, och hon kan säkert ta med sig några skånska gässlingar o en fin Linderöds-nasse, till Isak när han nästa gång fyller år.
Senast redigerad av moshes 2024-12-06 kl. 16:15.
2024-12-06, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bakarettan
Tror att han tackade nej eftersom han redan bestämt sej för Emma.
Han jobbar för fullt för att få det att fungera med Emma.
De kan nog vara besläktade själar, men det är inte samma sak som attraktion.
Därmed inte sagt att hans val är sämst, i det långa loppet.
(Men: det är en ung människa, och ingen kungadynasti som ska upprätthållas, trots allt. Sanna får säkert ett och annat fyllesamtal de kommande åren)
2024-12-07, 02:56
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Då kanske man inte ska vara med i tv om man inte kan välja mellan att behandla tjejer okay och avigsidan att det också blottar ens känslor det funkar inte att deltaga i underhållningsdejting-TV och sedan bjuda på ett svagare känsloliv än Thomas Wassbergs beryktade "väck väck" citat till kameran du vet....

Gnällig kvinna och manlig attraktion ska inte korrelera med varandra i detta stadium, då hon faktiskt försöker vinna honom, och hon är indirekt bitchig mot konkurrenter & det ska han fullständigt fisa i då det är tjejer emellans egna angelägenheter (så får det bli din egen bussiness fortsätt slit & släng)

Det kan borde vara smickrande för honom ifall han hade haft självförtroende, däremot om hon sedan missbrukar detta och börjar gnälla efter att hon fått honom då först har han mandat att börja frysa ut säger vi, skämt åsido

Jag har fått lära mig en sak, att bitching är ett kodord för kvinna med självförtroende, vilket är motsatsen till följsam vilket du anser räddar Ebbas pushighet

Det är beta-beteende, han försöker uppfostra henne med utfrysning istället för att artikulera vad han har för problem, inte ens när hon frågar om han vill att hon ska åka hem, vågar skeppsråttan vara ärlig utan säger om du vill åka hem så tycker jag det, men vill du vara kvar kommer jag fortsätta tiga & ignorera dig för jag har så dåligt självförtroende (blyg) att jag inte kan annat
Senast redigerad av Crapmagic 2024-12-07 kl. 03:37.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in